αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑCNBC: Το 75% των βιογραφικών δεν διαβάζονται από άνθρωπο. Πως να νικήσεις τα bots

CNBC: Το 75% των βιογραφικών δεν διαβάζονται από άνθρωπο. Πως να νικήσεις τα bots

Τα δεδομένα έχουν αλλάξει στην αγορά εργασίας και έχουν γίνει πιο τεχνολογικά- κάτι που έχει επηρεάσει και το HR. Αν είσαι από αυτούς που αναζητούν εργασία, μην εστιάζεις στους HR Managers. ‘Η έστω μην κοιτάς μόνο αυτό. Πλέον υπάρχει κάτι ακόμα που βρίσκεται ανάμεσα σε εσένα και την dream job σου: Τα bots.

Ναι, πλέον πολλές εταιρίες χρησιμοποιούν bots έτσι ώστε να κάνουν το ξεσκαρτάρισμα των βιογραφικών που καταφτάνουν σε αυτές. Όπως σημειώνει σε άρθρο του το αμερικανικό CNBC, περίπου το 75% των βιογραφικών δεν διαβάζονται από άνθρωπο. Αλλά από bots. Πρέπει πρώτα να περάσεις από αυτό το φιλτράρισμα, αν θες το βιογραφικό σου να διαβαστεί από κάποιο στέλεχος εταιρίας, και στη συνέχεια να κληθείς για συνέντευξη.

Και τι πρέπει να κάνεις για να νικήσεις τα bots; Το CNBC παραθέτει 5 συγκεκριμένες κινήσεις που θα σου δώσουν περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.

1# Η σωστή μορφή. Μπορεί να έχεις το καλύτερο βιογραφικό του κόσμου, αλλά αν αυτό δεν μπορεί να το «δει» το σύστημα μιας εταιρίας, είναι χαμένος κόπος. Σε κάποιες περιπτώσεις οι αγγελίες αναφέρουν τον τύπο αρχείο που πρέπει να έχει το βιογραφικό που θα στείλεις. Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε επέλεξε έναν τύπο αρχείου που μπορεί να διαβαστεί από όλα τα συστήματα εκεί έξω. Πρώτη επιλογή μπορεί να είναι πχ το Word, και μετά το PDF.

2# Κράτα το απλό. Τα… δημιουργικά βιογραφικά με πολλά χρώματα, διασκεδαστικά γραφικά και γραφήματα ή εφευρετικές διατάξεις μπορεί να τραβήξουν την προσοχή ενός στελέχους HR, αλλά τα bots δεν εκτιμούν αυτές τις επιπλέον προσπάθειες για να ξεχωρίσεις. Το αντίθετο. Τα bots (ειδικά παλαιότερα συστήματα) συχνά μπερδεύονται από τις εικόνες ή τα γραφικά που μπορεί να εμπεριέχει ένα βιογραφικό. Και είναι πιθανό να μείνει… στο περιθώριο.

3# Βάλε συνηθισμένους τίτλους. Ούτε εδώ χρειάζεται πολύ φαντασία. Οι εντυπωσιακοί τίτλοι ή οι μεγάλες περιγραφές δεν βοηθούν. Τα bots εντοπίζουν συγκεκριμένους τίτλους προϋπηρεσίας ή σπουδών. Αν δεν τα έχεις στο βιογραφικό σου, μάλλον θα παραμείνει αδιάβαστο, αφού δεν θα εντοπιστεί μέσα στην μάζα των βιογραφικών που έχει μια εταιρία.

4# Key words. Εδώ πρέπει να παίξεις έξυπνα. Δες τις λέξεις- κλειδιά που υπάρχουν στην αγγελία που σε ενδιαφέρει. Στην συνέχεια βάλε αυτές τις λέξεις στο βιογραφικό σου. Έτσι θα εντοπιστεί πιο εύκολα από τα bots της εταιρίας. Αυτά τα συστήματα προσπαθούν να εντοπίσουν τα βιογραφικά που είναι πιο κοντά σε αυτο που αναζητά η εταιρία.

5# Μην κοιτάς μόνο τα bots. Οκ, μιλήσαμε για το τεχνολογικό κομμάτι. Αλλά μην εστιάζεις μόνο εκεί. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να νικήσεις ίσως τα bots; Να πας το βιογραφικό σου… σε έναν άνθρωπο. Ναι, βρες τον σωστό άνθρωπο μέσα στην εταιρία που σε ενδιαφέρει, και στείλε εκεί το βιογραφικό σου με ένα email. Πλέον είναι πιο εύκολο να βρεις τα στοιχεία που θες- ακόμα και μέσω Linkedin. Μια μελέτη από την Federal Reserve Bank της Νέας Υόρκης διαπίστωσε ότι οι υποψήφιοι που ακολουθούν αυτή την τακτική, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να κληθούν για μια συνέντευξη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × two =