αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣBotilia: Η ελληνική πλατφόρμα στην οποία μπορείς να βρεις «ψαγμένα» κρασιά. Και έχει έναν τολμηρό κανόνα

Botilia: Η ελληνική πλατφόρμα στην οποία μπορείς να βρεις «ψαγμένα» κρασιά. Και έχει έναν τολμηρό κανόνα

Σκέψου να μπορούσες να μπεις σε ένα μεγάλο δωμάτιο, όπου θα είχες τη δυνατότητα να βρεις πολλά «ψαγμένα» κρασιά και να αγοράσεις όσα θέλεις. Κι όμως, αυτό πλέον υπάρχει. Εντάξει, δεν πρόκειται για κάποιο… υπόγειο, αλλά είναι μια ελληνική online πλατφόρμα, η οποία τα κάνει όλα πιο εύκολα. Μιλάμε για το Botilia.

Ένα project που ξεκίνησε μέσα στην κρίση, συνεργάζεται με οινοποιία και έχει ως στόχο να προσφέρει τα πιο ιδιαίτερα κρασιά που υπάρχουν, στους χρήστες της. Πόσους χρήστες έχει; Αυτή τη στιγμή, φτάνουν τους 15.000. Το Botilia έχει και έναν τολμηρό κανόνα: Περίπου το 90% των κρασιών που δοκιμάζεται από την εξειδικευμένη ομάδα του, απορρίπτεται και δεν μπαίνει στην πλατφόρμα. Ο ιδρυτής της επιχείρησης, Άγγελος Δαμουλιάνος, μιλά στο It’s Possible για τη δική του επιχειρηματική ιστορία.

Όπως έχετε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξη σας, «η κρίση συνέπεσε με την εκτόξευση της ποιότητας του ελληνικού κρασιού και την παγκόσμια αναγνώρισή του, τη στροφή του καταναλωτικού κοινού από το ποτό, και την αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου». Θεωρείτε ότι μέσα σε μια περίοδο κρίσης υπάρχουν ευκαιρίες;

Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Μπορεί οι συνθήκες να μην δείχνουν και σίγουρα δεν είναι ιδανικές αφού η αγοραστική δύναμη του κοινού είναι σημαντικά μειωμένη και η γενικότερη αστάθεια δεν εμπνέει επιχειρηματική και καταναλωτική εμπιστοσύνη. Από την άλλη όμως, η ταυτόχρονη εκτόξευση της ποιότητας του ελληνικού κρασιού, η διεθνής αναγνώρισή του και η διεύρυνση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, έδειχναν μια μοναδική ευκαιρία.

Πως ακριβώς λειτουργεί το project σας;

Το botilia.gr είναι η online πλατφόρμα που άλλαξε τα δεδομένα στο χώρο του κρασιού δίνοντας στους χρήστες της τη δυνατότητα να ανακαλύψουν και να αγοράσουν από το σπίτι, τα καλύτερα κρασιά «ψαγμένων» boutique Ελλήνων οινοπαραγωγών, σε τιμή οινοποιείου.

Μια ομάδα ειδικών οινολόγων και sommeliers συνεργάζεται στενά με τα οινοποιεία, επιλέγοντας με πολύ αυστηρά ποιοτικά κριτήρια ανάμεσα σε χιλιάδες κρασιά μικρών Ελλήνων οινοπαραγωγών.

Κάθε εβδομάδα προτείνονται νέες «ανακαλύψεις» οι οποίες διατίθενται για 15 μέρες σε τιμή οινοποιείου, που σημαίνει ότι οι χρήστες του botilia.gr απολαμβάνουν πολύ σημαντική έκπτωση. Οι πιο δημοφιλείς από αυτές παραμένουν στη μόνιμη συλλογή μας. Αποστέλλονται γρήγορα και με ασφάλεια σε όλη την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με πολύ χαμηλά ή και μηδενικά έξοδα μεταφοράς εντός Αττικής.

Ταυτόχρονα συνεργαζόμαστε με καταστήματα, wine bars και εστιατόρια επιλέγοντας και προμηθεύοντάς τα με κάποια από τα καλύτερα ελληνικά κρασιά ενώ πλέον τα επιχειρηματικά δώρα αποτελούν επίσης σημαντικό μέρος της δραστηριότητάς μας.

Πόσους χρήστες διαθέτει σήμερα η πλατφόρμα σας, πόσα οινοποιεία συμμετέχουν και ποια είναι η γενικότερη ανάπτυξη που βλέπετε;

Πλέον οι χρήστες φτάνουν τους 15.000 ενώ συμμετέχουν περισσότερα από 150 οινοποιεία. Καθημερινά νέοι χρήστες προστίθενται με την όλη επέκταση να γίνεται από στόμα σε στόμα.

Από την άλλη νέα οινοποιεία μας προσεγγίζουν για να συμμετάσχουν στην πλατφόρμα ενώ πλέον και τα μεγαλύτερα και γνωστότερα οινοποιεία στην Ελλάδα μας προσεγγίζουν για να συμμετάσχουν στο botilia.gr.

Περίπου το 90% των κρασιών που δοκιμάζει η ομάδα σας, απορρίπτεται. Όταν αποφασίσατε να καθιερώσετε αυτή την αυστηρότητα, δεν φοβηθήκατε μήπως δημιουργηθούν προβλήματα στη σχέση σας με τους οινοπαραγωγούς;

Το φοβηθήκαμε και υπήρξε πάντα ένα από τα μεγάλα μας άγχη στο ξεκίνημα. Πολύ γρήγορα όμως χτίστηκε η σχέση εμπιστοσύνης, σε σημείο που σε εκθέσεις κρασιού οι οινοποιοί είχαν ενδεικτικές σημάνσεις για τα προϊόντα τους που είχαν επιλεγεί από το botilia. Η επιλογή βασίζεται σε καθαρά ποιοτικά κριτήρια και βασική μας αρχή είναι ότι «αν δεν θα το αγοράζαμε εμείς, δεν θα διατίθεται στο botilia.gr». Πιστοί σε αυτό το μοντέλο κερδίσαμε την εμπιστοσύνη τόσο των οινοπαραγωγών όσο και των καταναλωτών.

Μέχρι σήμερα, έχετε λάβει κάποια εξωτερική χρηματοδότηση ως startup; Και ποια είναι τα πλάνα σας πάνω σε αυτό το κομμάτι

Προς το παρόν δεν έχουμε επιδιώξει χρηματοδότηση. Τα επόμενα σημαντικά βήματά επέκτασής μας σηματοδοτούν μια νέα φάση στην οποία εξετάζουμε το ενδεχόμενο χρηματοδότησης. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα το γεγονός ότι έχουμε δεχτεί προτάσεις συμμετοχής αλλά και εξαγοράς.

Πως θα θέλατε να είναι το Botilia σε 3 χρόνια από σήμερα;

Σε μια περίοδο που το κρασί απολαμβάνει το παγκόσμιο ενδιαφέρον και το Ελληνικό κρασί έχει ένα ξεχωριστό momentum, στόχος μας είναι να γίνουμε ο κύριος τρόπος προμήθειας ελληνικού κρασιού παγκοσμίως. Ήδη επεκτεινόμαστε σε 2 χώρες στους επόμενους μήνες με σκοπό να συνεχίσουμε αυτή την επέκταση στη συνέχεια.

*Στην κεντρική φωτογραφία εικονίζεται ο ιδρυτής του Botilia, Άγγελος Δαμουλιάνος

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × three =