αρχικηVIRALBloomberg: Πως οι influencers μπορούν να ανεβάζουν και να… κατεβάζουν κολοσσούς στην εποχή μας

Bloomberg: Πως οι influencers μπορούν να ανεβάζουν και να… κατεβάζουν κολοσσούς στην εποχή μας

Οι κίνηση του Cristiano Ronaldo πριν μερικές ημέρες, έκανε τον γύρο του κόσμο. Ο σούπερ σταρ της Πορτογαλίας, κατά την διάρκεια της επίσημης συνέντευξης Τύπου του Euro, αποφάσισε να… αποσύρει τα μπουκάλια της Coca-Cola που ήταν τοποθετημένα μπροστά του. Αμέσως μετά σήκωσε ψηλά ένα μπουκάλι νερό και αναφώνησε “água” (σ.σ.: “νερό” στα πορτογαλικά). Ήταν σαν να ενθάρρυνε τον κόσμο να πίνει νερό αντί Coca-Cola. Αμέσως η μετοχή της Coca-Cola έπεσε, στοιχίζοντας στην εταιρία μερικά δισ. δολάρια, από εκεί που δεν το περίμενε.

Όπως εξηγεί το Bloomberg, το γεγονός αυτό δείχνει ότι μπορεί η προσωπική δύναμη των σταρ, ενισχυμένη από τον τεράστιο αριθμό followers στα social media, να φέρει τα πάνω-κάτω σε συνεργασίες εταιρειών με ομάδες και διοργανώσεις. 

Η Coca-Cola είναι ένας από τους επίσημους χορηγούς του UEFA Euro 2020 (το οποίο πραγματοποιείται φέτος μετά την αναβολή του λόγω πανδημίας), όπως και η Heineken, η Just Eat Takeaway.com, η αεροπορική Qatar Airways, η Tiktok της Bytedance και ο κινεζικός όμιλος ηλεκτρονικών ειδών Vivo. Σύμφωνα με εκτίμηση του SportBusiness, οι χορηγοί δαπανούν περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ για να “εμφανίζονται” στο τουρνουά. 

Εδώ και πέντε με δέκα χρόνια, οι εταιρείες έχουν απομακρυνθεί από τις ομάδες και έχουν στραφεί στα άτομα – όπως ο Ρονάλντο, ο οποίος έχει συμφωνία με τη Nike. Η Coca-Cola έπραξε συνετά δαπανώντας χρήματα από τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ σε μια διοργάνωση παγκόσμιας εμβέλειας, με πολλούς αγώνες και παίκτες, αντί να τα “ρίξει” σε κάποιον σταρ – ήταν μια κίνηση που διαχέει το ρίσκο. Ωστόσο, η τεράστια επιρροή που διαθέτουν σήμερα οι influencers αποδεικνύει ότι -ακόμη και εμμέσως- οι εταιρείες δεν μπορούν να αποφύγουν τους κινδύνους που μπορούν να προκαλέσουν αυτές οι προσωπικότητες.

Το Bloomberg σημειώνει ότι η αρχή σε αυτό το μοντέλο έγινε… με την Κιμ Καρντάσιαν.

Η σταρ του γνωστού reality show και επιχειρηματίας συνέβαλε στη γέννηση της “βιομηχανίας των influencers”, όπου αθλητές, “αστέρες” της ποπ μουσικής, και άτομα με άποψη για τη μόδα ή τα καλλυντικά συγκεντρώνουν εκατομμύρια θαυμαστές που είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ό,τι φορούν ή χρησιμοποιούν τα “ινδάλματα” τους.

Η Adidas είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Έχει μειώσει τον αριθμό των αθλητικών ομάδων που σπονσοράρει, εστιάζοντας τις δαπάνες μάρκετινγκ σε μεμονωμένους ποδοσφαιριστές-σταρ, όπως ο Πολ Πογκμπά και ο Λιονέλ Μέσι. Στον ευρύτερο τομέα της αθλητικής ένδυσης και του lifestyle, διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία με τον ράπερ Kanye West και πρόσφατα πρόσθεσε στην γκάμα της τη σειρά αθλητικής μόδας Ivy Park της Beyonce.

Η ανταγωνίστρια εταιρεία Nike έχει μακρά ιστορία σε συνεργασίες με κορυφαίους αθλητές, με πιο γνωστή περίπτωση τον Μάικλ Τζόρνταν. Σήμερα, από τον χώρο του μπάσκετ συνεργάζεται με τον Λεμπρόν Τζέιμς, και από το τένις με τη Σερένα Ουίλιαμς και τη Ναόμι Οσάκα. Αν και πρόσφατα έγινε χορηγός ένδυσης ορισμένων ομάδων σύμφωνα με την Poonam Goyal του Bloomberg Intelligence, η Nike παραμένει “δεσμευμένη” με τους διάσημους ambassadors της για την επικοινωνία της με το καταναλωτικό κοινό και την ενίσχυση της προβολής της.

Οι πιο προφανείς κίνδυνοι αυτής της προσέγγισης είναι ότι οι stars παρεκτρέπονται ή παίρνουν μετεγγραφή σε άλλον χορηγό. Κάτι τέτοιο συνέβη πολύ πρόσφατα, όταν το αστέρι της γυμναστικής Simone Biles εγκατέλειψε τη Nike για τη μονάδα αθλητικών ειδών Athleta της Gap.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one + 16 =