09/12/24

Away: Η ιστορία της startup που «εκτοξεύτηκε» μέσα από το Instagram

Τα social media έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητα μας. Έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουμε τις ειδήσεις. Έχουν καταφέρει να δημιουργούν νέους celebrities. Όλο το παιχνίδι γίνεται εκεί. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το 2016 δαπανήθηκαν για πρώτη φορά περισσότερα χρήματα σε διαφημίσεις στα Social Media, από ότι στην παραδοσιακή τηλεόραση.

Τα κοινωνικά δίκτυα δημιουργούν όμως και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες. Το κατάλαβαν από πρώτο χέρι, οι νεαρές ιδρύτριες της Away. Μια startup που δημιουργήθηκε μόλις τον Φεβρουάριο του 2016. Κατασκευάσει βαλίτσες, τις πουλά online και έχει καταφέρει να «πιάσει» μια μεγάλη μερίδα από τους λεγόμενους Millennials.

Λάνσαρε το πρώτο προϊόν της στις αρχές του 2016 και μέχρι το τέλος του έτους κατάφερε να κάνει συνολικές πωλήσεις πάνω από 10 εκατ. δολάρια. Ένα τρομερό success story, μέσα σε ελάχιστον χρονικό διάστημα. Τίποτα όμως δεν θα είχε συμβεί, αν η CEO Steph Korey και η συνιδρύτρια Warby Parker, δεν επένδυαν αμέσως στο Instagram. Μαζί τους και η 23χρονη Emma Bates, που είναι η Head of Global Marketing and Operations.

«Έχουμε μια ομάδα ανθρώπων, που προέρχεται από την εποχή που βρίσκεις πράγματα στο Instagram και τα αγοράζεις. Τα πράγματα που ψωνίζουν, τα βρίσκουν μέσα από ψηφιακά κανάλια» λέει η Steph Korey.

Η Emma Bates

Το 90% των πωλήσεων της Away, γίνεται μέσω του website της. Και το βασικό κανάλι που παραπέμπει εκεί, είναι η σελίδα της στο Instagram. Η Bates, πριν αφοσιωθεί στην Away, είχε το δικό της blog στην Βρετανία. «Το blog μου ξεκίνησε για πλάκα, σαν ένα side project ενώ ήμουν στο σχολείο. Κατάφερα να το αναπτύξω και να γίνω μια social influencer. Όταν ξεκίνησα να δουλεύω για την Away, είχα ήδη την εμπειρία στο το πως να δημιουργήσω μια κοινότητα» λέει στο Forbes η ίδια. Αυτή μάλιστα πρότεινε να ακολουθήσουν και την στρατηγική, εστιασμένη στο Instagram.

Οι νεαρές κοπέλες έχουν καταλάβει κάτι πολύ σημαντικό: Ότι οι σημερινοί νέοι έχουν μεγαλώσει μέσα σε ένα περιβάλλον, πλήρως προσαρμοσμένο στις νέες τεχνολογίες και στα social media. Όλα τριγυρίζουν εκεί. Άρα εκεί υπάρχουν και οι επιχειρηματικές ευκαιρίες. Είναι πιο εύκολο για μια 20χρονη να αγοράσει μια βαλίτσα επειδή την είδε μπροστά στην οθόνη της, στο Instagram, από ότι να τύχει να την δει σε κάποια βιτρίνα φυσικού μαγαζιού. Τα social media είναι εδώ και έχουν αλλάξει τα δεδομένα μια για πάντα.

Από αριστερά: Warby Parker και Steph Korey
Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

fourteen + 20 =