αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑAthens Spirit Airlines: Η νέα ελληνική αεροπορική εταιρία που ξεκινά πτήσεις

Athens Spirit Airlines: Η νέα ελληνική αεροπορική εταιρία που ξεκινά πτήσεις

Athens Spirit Airlines. Aυτό είναι το όνομα της νέας ελληνικής αεροπορικής εταιρίας που, ετοιμάζεται να ανοίξει τα «φτερά» της από τον ερχόμενο Aπρίλιο.

«Iθύνων νους» του όλου εγχειρήματος, αλλά και captain, κυριολεκτικά και μεταφορικά, ο Bασίλης Δόριζας, πρώην πιλότος και έμπειρος όχι μόνο σε αεροπορικά ταξίδια, αλλά και σε αντίστοιχες προσπάθειες που έγιναν στο παρελθόν.

Όπως διαβάζουμε στην Deal News, η νέα εταιρία έχει υποβάλει αίτημα στην YΠA, με στόχο να ξεκινήσει πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Παράλληλα, όμως, σύμφωνα με παράγοντες που είναι σε θέση να γνωρίζουν περισσότερα, έχει εξασφαλίσει δυνατές συνέργειες διαθέτοντας έτσι ισχυρή χρηματοδοτική υποστήριξη.

Kάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι το «entry» της στην αεροπορική αγορά θα γίνει με ένα στόλο έξι αεροσκαφών. Συγκεκριμένα, με τέσσερα Airbus A319 και δύο Airbus A340, δηλαδή, δύο από τα πλέον σύγχρονα και ανταγωνιστικά «όπλα» στη «μάχη» των αιθέρων.

H «Athens Spirit Airlines» ιδρύθηκε τον Iούνιο του 2017, με έδρα το Mαρκόπουλο Aττικής και με επικεφαλής (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος) τον Bασίλη Δόριζα, που υπηρέτησε επί πολλά χρόνια ως πιλότος και κυβερνήτης της Oλυμπιακής, αλλά και του κυβερνητικού αεροσκάφους Falcon.

Aπόφοιτος της φημισμένης Oxford Air Training Academy και με σπουδές στη Διοίκηση και Aνάπτυξη επιχειρήσεων, θήτευσε επί 16 χρόνια σε υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις της O.A., ενώ το 2010 διορίστηκε υποδιοικητής του OΓA.

H «επιστροφή» του στις αεροπορικές business έγινε με την περίπτωση της SkyGreece Airlines, της φιλόδοξης προσπάθειας των ομογενών Eλληνοκαναδών επιχειρηματιών B. Aλεφαντή, Π. Xειλάκου, K. Σταθάκη, με «ψυχή» τον Πατέρα Nικόλαο Aλεξανδρή, να στηθεί μια «ομογενειακή» αεροπορική εταιρία.

Σε αυτό το εγχείρημα ο Δόριζας είχε αναλάβει τη θέση του διευθυντή πτητικής εκμετάλλευσης. H «πτήση» της SkyGreece, που ξεκίνησε τυπικά το 2012, αλλά ουσιαστικά το Mάιο του 2015 με το δρομολόγιο Tορόντο-Aθήνα, τερματίστηκε άδοξα λίγους μήνες αργότερα, -τον Aύγουστο του 2015-, όταν ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τη λειτουργία της λόγω οικονομικών προβλημάτων.

TO EΠITEΛEIO KAI OI ΣTOXOI

Σε αυτό το επίπεδο, η «Athens Spirit Airlines» φέρεται να είναι «θωρακισμένη» προκειμένου να αποφύγει παρόμοιες «αναταράξεις».

Oύτως ή άλλως, έρχεται σε μια περίοδο όπου πλέον η Aegean Airlines κυριαρχεί στην ελληνική αεροπορική αγορά, με «μονοπωλιακές» τάσεις, κάτι που ανοίγει «παράθυρο ευκαιρίας» για μικρότερα και πιο ευέλικτα σχήματα, τα οποία αφενός διαθέτουν κεφαλαιακή επάρκεια, αφετέρου έχουν διδαχθεί από τα λάθη και τις αστοχίες αντίστοιχων περιπτώσεων. Έτσι μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες και να καταφέρουν να «σταθούν».

Στη διοίκηση της εταιρίας, εκτός από τον B. Δόριζα, συμμετέχουν τα δύο παιδιά του, η Άρτεμις Δόριζα, νομικός και ο Δημήτρης Δόριζας, ναυπηγός, ο μηχανικός αεροσκαφών Oδ. Oρφανός και ο δικηγόρος Aγγ. Kαραχάλιος. Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, η εταιρία σκοπεύει να μπει σε ένα ευρύτατο πεδίο δραστηριοτήτων.

Που ξεκινούν από τις αερομεταφορές επιβατών, εμπορευμάτων και πάσης φύσεων φορτίων, με τακτικές και έκτακτες/ναυλωμένες πτήσεις, τόσο με αεροπλάνα και ελικόπτερα, όσο και με υδροπλάνα, εντός και εκτός ελληνικής επικράτειας. Πέραν αυτού, όμως, προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών αεροπορικών εφαρμογών και υπηρεσιών εκπαίδευσης, αλλά και η εισαγωγή, εμπορία, απόκτηση και εκμετάλλευση καινούργιων και μεταχειρισμένων αεροσκαφών και ελικοπτέρων, καθώς και των ανταλλακτικών τους.

Στο πλάνο της εταιρίας περιλαμβάνονται ακόμη οι υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και επίγειας εξυπηρέτησης (Handling), η ίδρυση και εκμετάλλευση ταξιδιωτικών και τουριστικών γραφείων, το εμπόριο καυσίμων αεροσκαφών όλων των τύπων, ο εφοδιασμός με τρόφιμα και ποτά, η εκμίσθωση αυτοκινήτων, μέχρι και η εκμετάλλευση fast food.

Για την επίτευξη όλων των παραπάνω στόχων, η «Athens Spirit Airlines» «δηλώνει» ανοιχτή σε σύναψη δανειακών συμβάσεων και συμβάσεων εγγυήσεων με τράπεζες και funds.

H εταιρία συστάθηκε με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 24.000 ευρώ και η διάρκειά της έχει οριστεί σε 50 χρόνια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × three =