αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣArtpeckers: Τρεις νέοι δημιούργησαν το δικό τους brand με αξεσουάρ. Παίρνοντας έμπνευση από την Αρχαία Ελλάδα

Artpeckers: Τρεις νέοι δημιούργησαν το δικό τους brand με αξεσουάρ. Παίρνοντας έμπνευση από την Αρχαία Ελλάδα

«Κυριολεκτικά με τα διαβατήρια στο χέρι, λίγο πριν πάρουμε την τελική απόφαση, μετά από μία πολύωρη συζήτηση σε ένα καφέ της Θεσσαλονίκης, καταλήξαμε ότι αυτό που εκείνη τη στιγμή ήταν σωστό να γίνει για να νιώσουμε καλά απέναντι στους εαυτούς μας, δεν ήταν η φυγή μας στο εξωτερικό, αλλά το να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για κάτι καινούργιο και διαφορετικό». Μέσα σε μερικές φράσεις, περιγράφεται το πώς ξεκίνησαν 3 φίλοι το δικό τους brand, στην Ελλάδα της κρίσης. Πρόκειται για τους Κίμων Γκολογκίνα, Έλλη Γκολογκίνα και Δημήτρη Σεργεντάκη.

Είναι οι Artpeckers. Δημιουργούν τα δικά τους αξεσουάρ, με βασικό υλικό το ξύλο και παίρνοντας έμπνευση από την Αρχαία Ελλάδα. Ο συνιδρυτής της εταιρίας, Κίμων Γκολογκίνας, μιλά στο It’s Possible για το πώς προέκυψε η ιδέα, τι προϊόντα δημιουργούν, ενώ παραθέτει και το μεγαλύτερο «μάθημα» που έχουν λάβει από την μέχρι τώρα διαδρομή τους.

Πως πήρατε την απόφαση, μέσα στην κρίση, να δημιουργήσετε το δικό σας project;

Τα πρώτα συμπτώματα της κρίσης στον κατασκευαστικό τομέα, με τον οποίο ασχολούμαστε ως μηχανικοί, άρχισαν να εμφανίζονται στις αρχές του 2009 με την κατάσταση συνεχώς να χειροτερεύει. Οι δυσκολίες της καθημερινότητας, μας έφθειραν και μας έριχναν ψυχολογικά. Το Σεπτέμβριο του 2015 βρεθήκαμε στο δίλημμα, όπως και χιλιάδες νέοι της ηλικίας μας, Ελλάδα ή εξωτερικό. Έχοντας κάποιες επιλογές μπροστά μας για τη συνέχεια του επαγγέλματός μας  σε χώρες της Ευρώπης, νιώθαμε ότι έπρεπε να δώσουμε μια ευκαιρία ακόμα γιατί κάτι μας έτρωγε μέσα μας. Έτσι, κυριολεκτικά με τα διαβατήρια στο χέρι, λίγο πριν πάρουμε την τελική απόφαση, μετά από μία πολύωρη συζήτηση σε ένα καφέ της Θεσσαλονίκης, καταλήξαμε ότι αυτό που εκείνη τη στιγμή ήταν σωστό να γίνει για να νιώσουμε καλά απέναντι στους εαυτούς μας, δεν ήταν η φυγή μας στο εξωτερικό, αλλά το να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για κάτι καινούργιο και διαφορετικό.  Συμφωνήσαμε όλοι ότι έπρεπε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά.

Νιώσαμε ότι έπρεπε να ανατρέψουμε το κλίμα και να αναγεννηθούμε μέσα από τη δημιουργία και την παραγωγικότητα. Εκείνη τη νύχτα γεννήθηκαν οι Artpeckers.

Ποιες ήταν οι πρώτες αντιδράσεις φίλων και γνωστών, όταν τους ανακοινώσατε τα επιχειρηματικά σχέδια σας;

Όλοι μας κοιτούσαν προβληματισμένοι, μιας και έπρεπε να στήσουμε κάτι από την αρχή σε μια δύσκολη περίοδο. Οι συμβουλές των μεγαλύτερων ήταν να περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη της γενικότερης κατάστασης. Οι νεώτεροι φίλοι μας επικρότησαν την ιδέα, χωρίς όμως να πάψουν να αναρωτιούνται για το πως αυτή θα μπορούσε να υλοποιηθεί. Θυμάμαι ότι ήμασταν τόσο σίγουροι και αποφασισμένοι για την απόφασή μας που δεν επηρεαζόμασταν από το γύρω περιβάλλον. Η αλήθεια είναι ότι από τον Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι τον Ιούλιο του 2016, όπου και επίσημα ξεκινήσαμε με το eshop, για να στηρίξουμε οικονομικά την προσπάθειά μας συνεχίσαμε να δουλεύουμε ασταμάτητα και ως μηχανικοί. Για όλο αυτό το διάστημα δεν υπήρχε ωράριο. Κυριακές, αργίες, γιορτές. Σπίτι μας ήταν (και εξακολουθεί να είναι) το εργαστήριο όπου κάθε μέρα από νωρίς το πρωί μέχρι άργα το βράδυ, σχεδιάζαμε, πειραματιζόμασταν, κατασκευάζαμε και διορθώναμε μέχρι να καταλήξουμε στο τελικό αποτέλεσμα.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand σας;

Αφού οι Arpeckers είναι μια ομάδα που έμεινε στην Ελλάδα, δεν θα μπορούσε και οι δημιουργίες της να μην έχουν σχέση με Ελλάδα. Έτσι αποφασίσαμε να διαδώσουμε μέσω των δημιουργιών μας εικόνες και ιστορίες από τη χώρα μας προσαρμοσμένες σε καθημερινά αξεσουάρ. Mέχρι τώρα έχουμε σχεδιάσει και κατασκευάσει δύο συλλογές. Η πρώτη συλλογή μας είναι η Twelve, όπου εμπνευσμένοι από τα σύμβολα  των θεών του Ολύμπου μεταφέρουμε σε ξύλινα κοσμήματα, ξύλινα σημειωματάρια, υφασμάτινες τσάντες με ξύλινη λεπτομέρεια και υφασμάτινα clutches, εντυπωσιακές ιστορίες από την ελληνική μυθολογία. Η δεύτερη σειρά μας είναι η Heptagon, που εμπνευσμένοι από την τεχνική της ‘’νεύσεως’’του Αρχιμήδη, σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε σύμβολα τύχης βασισμένα στο επτάγωνο. Εδώ μπορείτε να βρείτε επίσης ξύλινα κοσμήματα, τσάντες από κετσέ – 100% φυσικό μαλλί- με ξύλινη λεπτομέρεια και αντικείμενα διακόσμησης από ξύλο συνοδευόμενα από την αντίστοιχη ιστορία.

Γιατί επιλέξατε ως βάση το ξύλο;

Ξεκινήσαμε με το ξύλο επειδή το θεωρούμε ζεστό υλικό για τον άνθρωπο και μας αρέσει πολύ όλη η διαδικασία επεξεργασίας του. Γενικά πειραματιζόμαστε και με άλλα φυσικά υλικά και είναι μεγάλη πρόκληση για μας να μπορούμε να παντρεύουμε διαφορετικές ποιότητες μεταξύ τους.

Αν σας ρώταγα τη Νο1 δυσκολία που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα, ποια θα επιλέγατε;

Οι περισσότερες δυσκολίες παρουσιάστηκαν και αντιμετωπίστηκαν κυρίως στο στήσιμο των Artpeckers. Η μεγαλύτερη ήταν η οικονομική στήριξη μέσα στο γενικότερο άσχημο οικονομικό περιβάλλον της χώρας.

Προσπαθήσαμε αρχικά να ελαχιστοποιήσουμε τα έξοδά μας αναλαμβάνοντας προσωπικά όλα το πόστα. Από τις εσωτερικές οικοδομικές εργασίες του χώρου που νοικιάσαμε μέχρι τη διεκπεραίωση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών για την έναρξη της δραστηριότητάς μας.

Από την έρευνα και αγορά των απαραίτητων μηχανημάτων και εργαλείων μέχρι την εκμάθηση προγραμμάτων που θα χρησιμοποιούσαμε. Από την έρευνα, τη δοκιμή και την αγορά διαφορετικών πρώτων υλών μέχρι την εφαρμογή τους στα σχέδια κάθε προϊόντος. Από την προώθηση και το χτίσιμο του brand, μέχρι τη φωτογράφιση και τις τελικές λεπτομέρειες κάθε προϊόντος. Γι αυτό το λόγο η ιστοσελίδα μας ανέβηκε 9 μήνες μετά το πρώτο χέρι βαψίματος του εργαστηρίου μας. 9 μήνες γεμάτοι Artpeckers από το πρωί μέχρι το βράδυ. Και όλα αυτά μέσα σε ένα περιβάλλον άγχους και ανασφάλειας ειδικά τον πρώτο καιρό που τα προβλήματα λόγω των γενικότερων οικονομικών ζητημάτων στην Ελλάδα φάνταζαν σε εμάς βουνό. Ενδεικτικά, λόγω των capital controls αντιμετωπίσαμε εκείνη την περίοδο προβλήματα με την προμήθεια των βασικών μας μηχανημάτων από χώρες του εξωτερικού, αλλά και με την πληρωμή των προϊόντων από τους πελάτες μας μέσω PayPal. Από εκεί και πέρα οι λοιπές δυσκολίες για μια κάθε εταιρεία με έδρα την Ελλάδα είναι γνωστές εφόσον αυτή επιθυμεί να επιβιώσει και να αποφέρει κέρδος στην εγχώρια και μη αγορά.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο «μάθημα» που έχετε μάθει μέσα από την επιχειρηματική σας διαδρομή;

Μετά από έναν χρόνο και τρεις μήνες λειτουργίας των Artpeckers έχουμε ‘’μάθει’’ ότι αν κάποιος πιστεύει πολύ σε κάτι, με πολλή δουλειά, πείσμα και όρεξη μπορεί να το πραγματοποιήσει, όσο δύσκολες κι αν είναι οι συνθήκες γύρω του. Οι δυσκολίες μπορεί αντί να μας αποθαρρύνουν, να μας δίνουν ώθηση για κάτι μεγαλύτερο και να μας αναγεννούν.

Μέσα από την εμπειρία μας, επίσης, συνειδητοποιήσαμε ότι όταν ενώνονται άνθρωποι με κοινό στόχο, ο καθένας μπορεί μέσα από τις γνώσεις και τη δουλειά του να συνεισφέρει σε ένα μαγικό ομαδικό αποτέλεσμα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =