07/12/24

Η τακτική με την οποία έψαχνα κάποτε δουλειές. Και έφερνε αποτελέσματα | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Αν δει κάποιος το βιογραφικό μου, θα διαπιστώσει ότι είναι σαν ένα παζλ. Με πολλές διαφορετικές θέσεις εργασίας. Πάντα στο πεδίο της δημοσιογραφίας. Αλλά φαίνεται ξεκάθαρα μια εναλλαγή θέσεων. Από την πρακτική στο Alpha το 2009, στον Ελεύθερο Τύπο, στο ANT1 Group, στο Startup.gr, στη Huffington Post Greece, και σε άλλα digital media. Όταν ξεκίναγα για να ψάξω την επόμενη επαγγελματική θέση, αργά ή γρήγορα κάτι φαινόταν στον ορίζοντα. Όχι πάντα με καλά οικονομικά δεδομένα (μιλάμε άλλωστε για τα χρόνια της κρίσης). Όχι πάντα με τα δεδομένα που ήθελα γενικά. Αλλά κάτι βρισκόταν.

Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα, το οποίο το ακούς σίγουρα από πολλούς νέους ανθρώπους που ψάχνουν για δουλειά στην Ελλάδα. Όταν τους ρωτάς αν ψάχνουν για δουλειά, η πρώτη αυθόρμητη απάντηση είναι «και που να ψάξω;». Ενώ η πιο πιθανή απάντηση θα ήταν π.χ. μέσα από αγγελίες, προκηρύξεις ή γενικότερες θέσεις που ανοίγουν, θα πρέπει να πω ότι εγώ δεν ακολουθούσα τόσο αυτή την τακτική, όταν έψαχνα για δουλειές στο πρόσφατο παρελθών.

Εντάξει, καλές οι αγγελίες, αλλά δεν είναι η ιδανικότερη επιλογή. Αφού όταν ανοίγει με τέτοιο τρόπο μια θέση -ειδικά όταν μιλάμε για μια καλή περίπτωση- υπάρχει… συνωστισμός βιογραφικών. Κάπου εκεί, είναι πιθανό να «χαθείς».

Ένα ακόμα λάθος που κάνουν πολλοί: Ξεκινούν να στέλνουν πολλά βιογραφικά σε εταιρίες, στα γενικά emails που έχουν οι εταιρίες αυτές. ‘Η σε emails που παραπέμπουν στο τμήμα HR. Ενώ αυτό δεν είναι κακό, από την άλλη μάλλον δεν θα σου φέρει άμεσα αποτελέσματα. Το βιογραφικό σου στην καλύτερη περίπτωση θα μπει σε κάποιο digital αρχείο μαζί με άλλα. Και (ίσως) θα χρησιμοποιηθεί αν ανοίξει κάποια σχετική θέση στο μέλλον. Στην χειρότερη περίπτωση, θα μείνει αδιάβαστο σε κάποιο inbox, και δεν θα ενδιαφερθεί κανείς να ασχοληθεί μαζί του.

Τι έκανα λοιπόν εγώ όταν έψαχνα για δουλειές: Το «μυστικό» ίσως βρίσκεται στην στοχευμένη αναζήτηση. Και δεν εννοώ στοχευμένη μόνο σε ότι αφορά την εταιρία που σε ενδιαφέρει. Πρέπει να καταφέρεις να στείλεις το βιογραφικό σου στον σωστό άνθρωπο. Αυτός μπορεί να είναι ο εργοδότης (ειδικά αν μιλάμε για μικρότερη εταιρία), ένας HR Manager ή ένας υπεύθυνος συγκεκριμένου τμήματος. Εκεί πρέπει να στείλεις το βιογραφικό σου, απευθείας.

Έτσι θα έχεις πολλές πιθανότητες καταρχήν να διαβαστεί το βιογραφικό σου. Άρα πετυχαίνεις αμέσως ένα σημαντικό βήμα. Επίσης το βιογραφικό σου θα διαβαστεί από τον σωστό άνθρωπο, στην σωστή εταιρία. Με όλα αυτά τα δεδομένα στο τραπέζι, είναι πολύ πιο πιθανό να πάρεις μια θέση εργασίας που θες ή έστω να κληθείς για μια συνέντευξη. Ακόμα όμως κι αν δεν γίνει τίποτα από τα δύο, θα έχεις την ευκαιρία να αποκτήσεις μια επαφή (έστω σε αρχικό στάδιο), η οποία μπορεί να σε βοηθήσει στην συνέχεια. Και όταν ανοίξει μια θέση σαν αυτή που θες, να ανατρέξει το ίδιο πρόσωπο σε εσένα.

Bonus Tip: Για όσους αναρωτιούνται το πως θα εντοπίσουν π.χ. τον HR Manager μέσα σε μια εταιρία, υπάρχει -μεταξύ άλλων- μια «μαγική» λέξη. Αυτή είναι το Linkedin.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

fifteen + 18 =