Από που μπορεί να ξεκινήσει ένα eshop; Από οπουδήποτε. Από μια μεγάλη πόλη, ένα νησί ή ένα μικρό χωριό. Όπως έκανε η Αγάπη Καραγεώργου, η οποία μετά τις σπουδές της επέστρεψε στο χωριό όπου είχε μεγαλώσει η ίδια και ξεκίνησε την Twist It. Ένα eshop που πουλάει αξεσουάρ μαλλιών (και όχι μόνο) σε όλη την Ελλάδα.
«Η Μηλέα Ιωαννίνων ή Αμέρου όπως αποκαλείται στην βλάχικη διάλεκτο, είναι ένα ορεινό χωριό στην Πίνδο σε υψόμετρο 1.160μ, 20χλμ έξω από το Μέτσοβο. Δεν είναι καθόλου τουριστικό, όμως η ομορφιά που θα συναντήσει κανείς αν το επισκεφτεί είναι πραγματικά απερίγραπτη» λέει η 25χρονη Αγάπη Καραγεώργου. Η ίδια μιλά σήμερα στο It’s Possible και εξηγεί τα θετικά και τα αρνητικά του να ζεις σε ένα μικρό χωριό, αλλά και πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσει κάποιος μία digital επιχείρηση εκεί.
Παρόλο που φύγατε για να κάνετε τις σπουδές σας στην Σύρο, στη συνέχεια επιστρέψατε στο χωριό σας. Πως πήρατε αυτή την απόφαση;
Η επιστροφή στο χωριό είναι ένα μεταβατικό στάδιο. Δεν σκοπεύω να μείνω μόνιμα εδώ, καθώς δεν υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης. Ουσιαστικά, γύρισα πίσω για να αφοσιωθώ full-time στην ανάπτυξη της επιχείρησής μου.
Για κάποιον που δεν γνωρίζει, πείτε μας μερικές περισσότερες πληροφορίες για το χωριό. Τι θα συναντήσει κάποιος εκεί;
Η Μηλέα Ιωαννίνων ή Αμέρου όπως αποκαλείται στην βλάχικη διάλεκτο, είναι ένα ορεινό χωριό στην Πίνδο σε υψόμετρο 1.160μ, 20χλμ έξω από το Μέτσοβο. Δεν είναι καθόλου τουριστικό, όμως η ομορφιά που θα συναντήσει κανείς αν το επισκεφτεί είναι πραγματικά απερίγραπτη. Γραφικά στενάκια, με πετρόχτιστα σπίτια και καλντερίμια που περικλείονται από πλούσια και πυκνά δάση, είναι μια γεύση που μπορώ να σας δώσω.
Όταν χιονίζει, το χωριό μας αποκτά μια πραγματικά παραμυθένια όψη. Βέβαια, αν είσαι τυχερός μέσα στην ατυχία σου μπορεί να συναντήσεις και αρκούδα, είτε εξερευνώντας τα όμορφα βουνά μας, είτε κάνοντας μια βόλτα στον κεντρικό δρόμο του χωριού.
Όπως έχετε πει και σε προηγούμενη συνέντευξη σας, «το μεγαλύτερο αρνητικό είναι η έλλειψη κοινωνικής ζωής, που τον χειμώνα είναι σχεδόν ανύπαρκτη». Καθώς επίσης και ότι «είναι δύσκολο να μεγαλώνεις σε κλειστή κοινωνία». Πως τα διαχειριστήκατε όλα αυτά;
Το να μεγαλωνεις στο χωριό σε εμποδίζει απ’ το να μάθεις να σκέφτεσαι ελεύθερα και χωρίς παρωπίδες. Επηρεάζονται αρνητικά οι αντιλήψεις και ο τρόπος σκέψης σου. Τουλάχιστον από την προσωπική μου εμπειρία.
Για παράδειγμα, το να ζητήσεις βοήθεια από έναν ψυχολόγο, ακόμα και σήμερα, θεωρείται ταμπού. Οπότε ακόμα και αν χρειάστηκα μια βοήθεια για να διαχειριστώ τα συναισθήματα μου (ειδικά στην εφηβεία) δεν υπήρξε αυτή η επιλογή για εμένα.
Πιστεύω ακράδαντα ότι είναι σημαντικό να τα έχεις καλά με τον εαυτό σου. Αυτό και μόνο βοηθάει αρκετά να διαχειριστείς τα συναισθήματα και τις δυσκολίες της καθημερινότητας.
Όταν κατάλαβα ότι για να το πετύχω αυτό, άρχισα να αγαπάω λίγο παραπάνω τον εαυτό μου και ξεκίνησα μια διαδρομή προς την αυτοβελτιωση. Τότε ήταν και η περίοδος που άρχισα να με ανακαλύπτω, να κατανοώ καλύτερα τους στόχους και τις φιλοδοξίες μου και να μπορώ να διαχειρίζομαι καταστάσεις που στο παρελθόν με έκαναν να νιώθω φυλακισμένη.
Και τι καλύτερο να ανακαλύψεις τον εαυτό σου ενώ ζεις σε ένα περιβάλλον με τόση φυσική ομορφιά και καθαρό αέρα!
Η ενασχόληση με την επιχείρηση μου και με διαφορά δραστηριότητες όπως είναι ο χορός, τα βιβλία και τα ταξίδια είναι αναγκαία για να μειώνεται και το καθημερινό άγχος.
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για ένα άτομο 25 χρονών να ξεκινήσει μια digital επιχείρηση εκεί;
Οι δυσκολίες που υπάρχουν για έναν νέο στο να κάνει ένα τέτοιο ξεκίνημα, θα έλεγα πως δεν σχετίζονται ιδιαίτερα με την τοποθεσία του χωριού. Ειδικά αν μιλάμε για μια digital επιχείρηση. Ίσα ίσα που το χωριό μπορεί να είναι ένα ασφαλές ξεκίνημα, καθώς υπάρχει και η βοήθεια από το οικογενειακό περιβάλλον. Τουλάχιστον αυτή είναι η εμπειρία μου, καθώς χωρίς την οικονομική και έμπρακτη βοήθεια των γονιών μου δεν θα μπορούσα να είχα κάνει πράξη το όνειρο της Twist it.
Εν έτη 2024, υπάρχει αφθονία γνώσης στο διαδίκτυο σχετικά με το digital marketing, που είναι απ’ τα πιο σημαντικά τμήματα σε μια επιχείρηση. Αν έχεις όρεξη να ξεκινήσεις κάτι δικό σου από το μηδέν, έχεις πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα εφόδια για να το κάνεις, ακόμα και αν μένεις σε ένα μικρό ορεινό χωριό.
Τι θα βρει κάποιος σήμερα μέσα από το eshop σας και μέχρι ποιες τοποθεσίες έχουν φτάσει τα προϊόντα σας;
Η Τwist it είναι μια επιχείρηση που προσφέρει κάτι πολύ περισσότερο από απλά αξεσουάρ μαλλιών. Προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία προωθώντας την υγεία και την ομορφιά των μαλλιών. Αυτός είναι και ο λόγος που εκτός από τα χειροποίητα scrunchies που προσφέρουν δυνατό κράτημα σε όλους τους τύπους μαλλιών, έχουμε προσθέσει στην συλλογή μας προϊόντα που εστιάζουν στην βελτίωση της υγείας των μαλλιών. Οι σατέν μαξιλαροθήκες διπλής όψης με λάστιχο, με μοναδικό σχεδιασμό στην Ελλάδα, είναι ένα από αυτά τα προϊόντα, καθώς μειώνουν το φριζάρισμα και το σπάσιμο της τρίχας.
Επιπλέον, εχουμε εμπλουτίσει την ήδη υπάρχουσα συλλογή μας με διάφορα άλλα αξεσουάρ όπως χειροποίητα scrunchie μπρελόκ, χειροποίητες τσάντες χειρός, χειροποίητες μάσκες ύπνου και βούρτσες μασάζ κεφαλής. Σκοπεύουμε πολύ σύντομα όμως να προσθέσουμε και νέες κατηγορίες στα αξεσουάρ μαλλιών.
Βλέπουμε ότι έχετε χτίσει και μια κοινότητα με περίπου 19Κ followers στο TikTok. Είναι τελικά τα social media ένα «παράθυρο» για να φτάσει το «μήνυμα» προς τα έξω στην εποχή μας; Και επίσης εσείς πως καταφέρατε να χτίσετε αυτή την social κοινότητα σας;
Εννοείται πως τα social media είναι ένα παράθυρο για να διαδωθει το μήνυμα μιας επιχείρησης στην εποχή μας, και ένα πολύ σημαντικό και απαραίτητο μάλιστα. Είναι μια γέφυρα που ενώνει τους χρήστες με τα online sales channels, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τις κάθε επιχείρησης.
Τα social media μας βοηθάνε να αναπτύξουμε το brand awareness και να χτίσουμε μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό μας, με απώτερο σκοπό την μετατροπή ενός απλού χρήστη σε brand advocate και επομένως την αύξηση των πωλήσεων και του word-of-mouth marketing.
Η Twist it ξεκίνησε την δημιουργία περιεχομένου στο TikTok το 2021, στην διάρκεια της καραντίνας. Αυτό σημαίνει ότι ο κόσμος κατανάλωνε πολύ περισσότερο περιεχόμενο, και ήταν εύκολο να τραβήξεις το ενδιαφέρον του.
Η αρχή ήταν δύσκολη, όσο δύσκολη μπορεί να είναι η έκθεση σε τόσο κόσμο για έναν άνθρωπο χωρίς εμπειρία. Ξεκίνησα με την δημιουργία περιεχομένου που έδειχνα τον τρόπο που ετοίμαζα τις παραγγελίες και σιγά σιγά χωρίς να το καταλάβω μέσα σε έναν χρόνο είχαμε ήδη χτίσει μια μεγάλη κοινότητα.
Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σας και που θα θέλατε να έχετε φτάσει σε 5 χρόνια από σήμερα;
Τα βραχυπρόθεσμα πλάνα της επιχείρησης είναι το ο εμπλουτισμός της ήδη υπάρχουσας συλλογής με νέα χειροποίητα προϊόντα και αξεσουάρ μαλλιών, ώστε να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη συλλογή αξεσουάρ μαλλιών.
Όταν δημιούργησα την Twist it ο πρώτος στόχος που έβαλα ήταν να γίνουμε ο #1 προορισμός στην Ελλάδα για χειροποίητα αξεσουάρ μαλλιών. Έχουμε δρόμο μπροστά μας, αλλά βλέπω ότι με συνεχή και σκληρή δουλειά είμαστε κάθε μέρα ένα βήμα πιο κοντά.
Σε πέντε χρόνια από τώρα, πιστεύω να έχουμε διευρύνει το δίκτυο διανομής μας και να έχουμε ξεκινήσει σιγά σιγά να μπαίνουμε στο μυαλό των καταναλωτών όταν σκέφτονται χειροποίητα αξεσουάρ που προωθούν την υγεία των μαλλιών.
Μακροπρόθεσμα, θα ήθελα η Twist it να είναι ένα κατάστημα που να εξειδικεύεται στην υγεία των μαλλιών. Θα έβλεπα να έχει μέχρι και την δική της σειρά με σαμπουάν και είδη styling μαλλιών. Αυτό όμως είναι αρκετά μακριά από το σήμερα.