αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΆναψε η «μάχη περιεχομένου» στην συνδρομητική TV στην Ελλάδα

Άναψε η «μάχη περιεχομένου» στην συνδρομητική TV στην Ελλάδα

Τη μάχη του περιεχομένου εντείνουν οι τηλεπικοινωνιακοί όμιλοι, ετοιμάζοντας νέες πρωτότυπες παραγωγές και συμπαραγωγές, συνεργασίες με γνωστά στούντιο και συμφωνίες για τηλεοπτικά δικαιώματα αθλητικών διοργανώσεων, σε μια περίοδο που η ζήτηση για ψυχαγωγία στο σπίτι αυξάνεται συνεχώς, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Βάρος στο πεδίο νέων παραγωγών και συμπαραγωγών δίνει η CosmoteTV. Οι νέες παραγωγές που ετοιμάζει η συνδρομητική τηλεόραση του ομίλου ΟΤΕ αφορούν τόσο ντοκιμαντέρ για το κανάλι CosmoteHistoryHD,το οποίο έκλεισε αυτόν τον μήνα τα πέντε χρόνια λειτουργίας, όσο και ταινίες και σειρές μυθοπλασίας.

Η Cosmote TV μετρά ήδη μια επιτυχία στον τομέα της μυθοπλασίας με τη σειρά “Έτερος εγώ”, για την οποία μάλιστα βρίσκεται σε συζητήσεις και για προβολή της διεθνώς, μέσω του Netflix.Tην άνοιξη θα ξεκινήσει η νέα σειρά μυστηρίου “42 βαθμοί Κελσίου”. Παράλληλα, βρίσκονται σε συζητήσεις και για τον δεύτερο κύκλο της σειράς Tehran, που γυρίστηκε στην Ελλάδα σε συμπαραγωγή με τους Ισραηλινούς δημιουργούς της και την Apple ΤV. To “Τehran” προβάλλεται διεθνώς από την πλατφόρμα της Apple.

Στα ντοκιμαντέρ, φέτος προγραμματίζεται να προβληθούν 20 νέες παραγωγές, 11 εκ των οποίων θα αφορούν την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Παράλληλα, η Cosmote TV βρίσκεται σε συζητήσεις με διεθνή δίκτυα για νέες συμπαραγωγές ντοκιμαντέρ, όπως αυτή που πραγματοποιήθηκε πέρσι σε συνεργασία με το NationalGeographic για το ντοκιμαντέρ “Κέρος: Το μυστήριο των σπασμένων ειδώλων”.

Όπως είπε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για τα πέντε χρόνια του Cosmote History HD την προηγούμενη Τρίτη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, το κανάλι έχει έναν ετήσιο προϋπολογισμό της τάξης των 3 εκατ. ευρώ για δικές του παραγωγές, συμπαραγωγές και τηλεοπτικά δικαιώματα.

Το Cosmote History HD ήταν και η αφορμή για τη δραστηριοποίηση της Cosmote TV στο πεδίο των παραγωγών τηλεοπτικού περιεχομένου, πέρα από τα αθλητικά. Όμως το κανάλι δεν είναι κερδοφόρο. “Το business plan του καναλιού δεν είναι θετικό, αλλά αυτό είναι κάτι το οποίο γνωρίζαμε από την πρώτη στιγμή”, σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμάζ, προσθέτοντας ότι στόχος εξαρχής ήταν “να προβάλουμε την ιστορία της χώρας μας και να παραμείνει όλη αυτή η δουλειά ως παρακαταθήκη για τις επόμενες γενιές”.

Η νέα εποχή της Forthnet

Στο πεδίο της παραγωγής περιεχομένου αναμένεται να επικεντρωθεί και η Forthnet-Nova, η οποία πλέον βρίσκεται από την ιδιοκτησία του ομίλου UnitedGroup της BCPartners.Παράγοντες της αγοράς αναμένουν ότι η εταιρεία θα επιστρέψει και στις τοπικές παραγωγές ή συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου, έναν τομέα στον οποίο είχε χρόνια εμπειρίας συμμετέχοντας στην παραγωγή μεγάλων εμπορικών επιτυχιών, όπως το “Safe sex”, αλλά και βραβευμένων ταινιών, όπως ο “Κυνόδοντας” του Λάνθιμου.

Αυτό, εξάλλου, έχει προαναγγείλει και ο επικεφαλής της BC Partners και πρόεδρος της Forthnet, Νίκος Σταθόπουλος,σε συνέντευξη που έδωσε στο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού “Forbes”, σημειώνοντας πως “στόχος μας είναι μέσω της United Group −του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που αποκτήσαμε το 2019− να επενδύσουμε σε υψηλής ποιότητας τηλεοπτικό περιεχόμενο για να βελτιώσουμε το προϊόν της Forthnet στην ψυχαγωγία και στον αθλητισμό, προκειμένου να αυξήσει, έτσι, τους συνδρομητές της Nοva”.

H εικόνα της αγοράς

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, η συνδρομητική τηλεόραση, ενισχύεται το τελευταίο διάστημα, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, που μειώνει τις εξόδους και στρέφει το καταναλωτικό κοινό στην ψυχαγωγία στο σπίτι.

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), οι συνδρομές τηλεόρασης των παρόχων δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών ανήλθαν, στο τέλος του 2019, στα 1,07 εκατ., παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση κατά 18.000 συνδρομές περίπου. Πηγές της αγοράς ανεβάζουν αυτό το νούμερο σήμερα στις 1,1 εκατ. συνδρομές.

Στην πρώτη θέση της αγοράς βρίσκεται η Cosmote, η οποία στο τέλος του 2019 είχε 554.986 συνδρομητές τηλεόρασης, στο εννεάμηνο του 2020 έφτασε τους 563.000 και σήμερα, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου ΟΤΕ, διαθέτει περί τους 575.000 συνδρομητές. Με βάση τα στοιχεία εξαμήνου 2020, η Forthnet διέθετε περί τους 456.453 πελάτες/συνδρομητές στη δορυφορική ψηφιακή πλατφόρμα της Nova σε Ελλάδα και Κύπρο. Ακόμα, σύμφωνα με πληροφορίες, στην πλατφόρμα της Vodafoneείναι εγγεγραμμένοι περίπου 150.000 συνδρομητές, ενώ η Wind Vision διαθέτει περί τους 80.000 συνδρομητές.

Μια επιπλέον “ανάσα” στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης έφερε και η αναστολή για έναν χρόνο της επιβολής ειδικού τέλους τηλεόρασης, ύψους 10% επί του μηνιαίου λογαριασμού, η οποία, αν και χαρακτηρίζεται θετική εξέλιξη από τους παρόχους, θεωρείται ένα πολύ μικρό βήμα για την επέκταση των σχετικών υπηρεσιών σε ευρύτερο κοινό αλλά και για τον ανταγωνισμό που δημιουργείται με τις ξένες πλατφόρμες όπωςNetflix, AmazonPrimeVideo, AppleTV κ.λπ.

Μάλιστα, η ταχεία εξάπλωση του Netflix και όλων των υπόλοιπων πλατφόρμων οδήγησε και τις εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών να δημιουργήσουν και τις δικές τους υπηρεσίες με αντίστοιχα μοντέλα Over The Top (OTT), δηλαδή μέσω Διαδικτύου, χωρίς αποκωδικοποιητές, άνευ συμβολαίου και ανεξαρτήτως παρόχου. Η Cosmote ξεκίνησε τη δική της πλατφόρμα streaming τον περασμένο Ιανουάριο. Η Vodafone ξεκίνησε τη διάθεση της VodafoneTV ως υπηρεσία ΟΤΤ τον Αύγουστο, ενώ αντίστοιχη πλατφόρμα έχει λανσάρει ήδη από την άνοιξη του 2018 και η Wind. Η Forthnet έχει ξεκινήσει την πλατφόρμα Novaflix, η οποία παρέχει πρόσβαση σε ταινίες, σειρές και στα τέσσερα κανάλια Novacinema και Novalife, καθώς και στα Fox και Fox Life.

Πάντως, έντονο παραμένει και το φαινόμενο της πειρατείας. Όπως εκτίμησε ο κ. Τσαμάζ, στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου για το Cosmote History HD, στη χώρα μας περί τα 200.000 νοικοκυριά λαμβάνουν πειρατικά υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − 8 =