αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΌταν ο «άγνωστος» Mark Zuckerberg μίλαγε σε ένα σχεδόν άδειο αμφιθέατρο το 2005 (BINTEO)

Όταν ο «άγνωστος» Mark Zuckerberg μίλαγε σε ένα σχεδόν άδειο αμφιθέατρο το 2005 (BINTEO)

Σήμερα είναι μάλλον ο πιο αναγνωρίσιμος επιχειρηματίας της γενιάς του. Σε παγκόσμιο επίπεδο. Και φυσικά είναι δισεκατομμυριούχος. Κι όμως, στο βίντεο που θα δεις παρακάτω, ο Mark Zuckerberg μιλά σε ένα… σχεδόν άδειο αμφιθέατρο.

Δεν είναι τόσο παράξενο. Πρόκειται για ένα βίντεο που δείχνει… το πως ξεκίνησαν όλα. Είναι από το 2005. O 20χρονος Mark Zuckerberg είχε ιδρύσει το Facebook μόλις λίγους μήνες πριν. Μέσα σε ένα φοιτητικό δωμάτιο.

Ξεκινώντας την συγκεκριμένη ομιλία στο τμήμα του Computer Science στο Harvard, τον βλέπουμε να δυσκολεύεται να χειριστεί το μικρόφωνο. Όπως παραδέχεται ο ίδιος είναι η πρώτη φορά που κάνει μια τέτοια διάλεξη, και δεν γνωρίζει καλά πως λειτουργούν αυτά τα «εργαλεία».

Στο αρχικό σκέλος της ομιλίας του, παραθέτει αρκετές πληροφορίες που αφορούν τον τεχνικό κομμάτι του Facebook. Και το πως στήθηκε η πλατφόρμα.

Σε κάποια στιγμή κάποιος από το κοινό τον ρώτησε αν τον προβλημάτισε η παρουσία μεγάλων εταιριών εκεί έξω και ο γενικότερος ανταγωνισμός. Με τον 20χρονο Zuckerberg να απαντά λίγο- πολύ ότι δεν τον απασχόλησε αυτό. Σημειώνοντας ότι στην εποχή μας δεν πρέπει να σκέφτεσαι τι μπορούν να κάνουν μεγάλες εταιρίες όπως η Google. Αλλά να εστιάζεις στο τι μπορείς να κάνεις εσύ. Όπως εξηγεί μάλιστα ο ίδιος, στην εποχή μας (σ.σ. το έλεγε από το 2005) μπορείς να κάνεις κάποια πράγματα πολύ πιο εύκολα και να ξεκινήσεις ένα δικό σου project ακόμα και από το φοιτητικό σου δωμάτιο. Χωρίς να έχεις… εκατομμύρια στην άκρη.

«Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν δεν μπορούσες να χρησιμοποιήσεις τόσα λίγα χρήματα, για να πάρεις τόσο δυνατή τεχνολογία και να ‘ακουμπήσεις’ τους ανθρώπους με τον τρόπο που μπορείς να το κάνεις σήμερα», λέει ο Mark Zuckerberg.

Κάτι ακόμα που τονίζει ο ίδιος: Οι περισσότερες από τις πετυχημένες επιχειρήσεις, δημιουργήθηκαν από ανθρώπους που ήθελαν να φτιάξουν κάτι cool και όχι μια επιχείρηση. Φέρνοντας τα παραδείγματα των Google, Yahoo και eBay.

O Zuckerberg λέει στην ίδια ομιλία: Είναι καλύτερο να κάνεις κάτι χωρίς να είσαι απολύτως σίγουρος- κι ας απολογηθείς μετά. Παρά να μην κάνεις τίποτα και να περιμένεις να είσαι απόλυτα έτοιμος.

Δείτε παρακάτω όλη την ομιλία του ιδρυτή του Facebook. Είναι σίγουρα ένας Mark Zuckerberg λιγότερο «άνετος» on stage, με περισσότερο άγχος, αλλά είναι μάλλον και περισσότερο αυθόρμητος στις απαντήσεις του. Ένας Zuckerberg διαφορετικός, σε σχέση με σήμερα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × five =