αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΥπάλληλοι του μετρό «εξαφανισμένοι» σε υπουργεία και γραφεία κομμάτων- 6 εκατ. ευρώ σε υπερωρίες

Υπάλληλοι του μετρό «εξαφανισμένοι» σε υπουργεία και γραφεία κομμάτων- 6 εκατ. ευρώ σε υπερωρίες

Τη θέσπιση ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας ώστε να εκτελούνται τα πρωινά και βραδυνά δρομολόγια του μετρό σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων θα προχωρήσει άμεσα η κυβέρνηση ως απάντηση στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και κυρίως στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Η κόντρα μεταξύ εργαζομένων στο μετρό και κυβέρνησης έφτασε στα άκρα για άλλη μία φορά με συνήθη θύματα τους επιβάτες αλλά και γενικότερα τους Αθηναίους, οι οποίοι χρειάστηκε να μετακινηθούν το πρωί καθώς η απουσία του μετρό είχε δημιουργήσει κυκλοφοριακό χάος χιλιομέτρων στους περισσότερους οδικούς άξονες της πρωτευουσας. Αιτία ήταν η αιφνιδιαστική στάση εργασίας που κράτησε ακινητοποιημένους τους συρμούς του μετρό έως τις 10 το πρωί, η οποία είχε ανακοινωθεί μόλις χθες το απόγευμα. Οι εργαζόμενοι έλαβαν αυτην την απόφαση αντιδρώντας στην μετακίνηση σε θέσεις εκδοτών 21 συναδέλφων τους από άλλες θέσεις, οι οποίοι είχαν ενημερωθεί για τη συγκεκριμένη αλλαγή μόλις την περασμένη Παρασκευή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, πάντως, η συμμετοχή των εργαζομένων στη χτεσινή κινητοποίηση ήταν ελάχιστη, καθώς – όπως επεσήμανε στην ομιλία του στη Βουλή ο υφυπουργός, Γιάννης Κεφαλογιάννης: «Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία συμμετείχαν μόλις 25 από τα 486 άτομα της βάρδιας του συγκεκριμένου σωματείου εργαζομένων, δηλαδή το 5%! Ή ακόμα χειρότερα, μόλις 25 άτομα από τα 1.177 συνολικά της βάρδιας, δηλαδή το 2% των εργαζομένων» σημείωσε ο κ. Κεφαλογιάννης.

«Την ώρα που οι κενές οργανικές θέσεις στη ΣΤΑ.ΣΥ πλησιάζουν τις 700 και δεν έχει οριστεί ο ακριβής αριθμός τους ανά Διεύθυνση, Τομέα, Ειδικότητα, η διοίκηση της εταιρίας με άκρως ενοχικό τρόπο αποφασίζει και διατάζει Παρασκευή βράδυ να μετακινήσει μονομερώς με τον πλέον βίαιο και αυταρχικό τρόπο συναδέλφους από τις οργανικές τους θέσεις δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως επιλύει» επισημαίνει στην ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό (ΣΕΛΜΑ) κάνοντας λόγο για κινήσεις χωρίς σχεδιασμό και για «μομομερή ρύθμιση της ζωής των εργαζομένων». Το Δ.Σ. του Σωματείου των εργαζομένων στο μετρό θα πραγματοποιήσει νέα συνεδρίαση την Τετάρτη (18/12) προκειμένου να καθορίσει την περαιτέρω στάση του.

Η κυβέρνηση από την πλευρά της εμφανίζεται αποφασισμενη να προχωρήσει σύντομα σε νομοθετική ρύθμιση για την θέσπιση του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας. «Όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, θα θέσουμε ζήτημα του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας έτσι ώστε να γίνονται τα πρωινά και τα βραδινά δρομολόγια, σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, όπως στον ΟΣΕ» προανήγγειλε την Τετάρτη (17/12) ο κ. Καραμανλής.

Όπως αναφέρει το Ethnos.gr, ένα από τα «όπλα» της ηγεσίας του υπουργείου στη διαπραγμάτευση με τους εργαζομένους φαίνεται ότι είναι η υπογραφή της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2020, καθώς η διαπραγμάτευση θα γίνει από μηδενική βάση δεδομένου ότι οι όροι της τρέχουσας σύμβασης δεν είναι δεσμευτικοί για την επόμενη. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πηγές των εργαζομένων, ήδη άρχισαν να «ψιθυρίζονται» απόψεις για «ευνοημένους» εργαζομένους βάζοντας μάλιστα στο κάδρο τις διατακτικές από τα σούπερ μάρκετ αλλά και τις ετήσιες άδειες του προσωπικού για αιμοδοσία.

«Το αν κάποιος είναι ευνοημένος μπορεί να αποδειχτεί με τον πιο εύκολο τρόπο. Ανά πάσα στιγμή μπορώ να δώσω στη δημοσιότητα το εκκαθαριστικό της μισθοδοσίας μου» απαντά ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, Σπύρος Ρεβύθης μιλώντας στο ethnos.gr.

Ο ίδιος προσθέτει ότι αυτή τη στιγμή τα οργανικά κενά στην εταιρία προσεγγίζουν τα 700: «Η ΣΤΑΣΥ πληρώνει ετησίως 5,5 με 6 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για υπερωρίες. Με τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να ενισχύσουν την εταιρία έως και με 500 προσλήψεις που είναι απαραίτητες» σημειώνει ο κ. Ρεβύθης.

Να σημειωθεί επίσης ότι παρά τις σοβαρες ελλείψεις σε εργατικό δυναμικό στη ΣΤΑΣΥ και την πραγματική ανάγκη για κάλυψη των κενών και στα εκδοτήρια, την οποία προσπάθησαν εν μέρει να ικανοποιήσουν οι 21 μετακινήσεις, η εταιρία εξακολουθεί να «αιμορραγεί» σε επίπεδο προσωπικού και εξαιτίας της συνεχιζόμενης …παράδοσης των αποσπάσεων εργαζομένων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σωματείου, 60-80 άτομα έχουν αποσπαστεί σε πολιτικά κόμματα και υπουργεία μεταξύ των οποίων και το υπουργείο Μεταφορών, στο οποίο, σύμφωνα με τον πρόεδρο των εργαζομένων, έχουν μετακινηθεί περί τα 20 άτομα.

Οσον αφορά τα 21 άτομα, η μετακίνηση των οποίων στα εκδοτήρια ήταν και η αιτία της σημερινής κινητοποίησης, ο υπουργός Μεταφορών επεσήμανε ότι πολλοί είχαν μεταφερθεί παρατύπως σε θέσεις γραφείου.

Ωστόσο, αυτό δε φαίνεται να ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις καθώς από τις σχετικές αποφάσεις που έχουν ήδη αναρτηθεί στη «Διαύγεια» προκύπτει ότι ορισμένοι μετακινούνται στα εκδοτήρια, ενώ έως τώρα εργάζονταν στον έλεγχο κομίστρου, ο οποίος θεωρείται νευραλγικός τομέας ειδικά σε μία περίοδο κατά την οποία επιχειρείται να μπει μια τάξη στα έσοδα και να παταχθεί η εισιτηριοδιαφυγή και σε μία περίπτωση στο τμήμα συντήρησης. Ο κ. Καραμανλής, πάντως, με τις σημερινές του δηλώσεις δεσμεύτηκε ότι «μέσα στο επόμενο δίμηνο θα υπάρξει προμήθεια περισσότερων μηχανημάτων για να μπορεί ο κόσμος να βγάζει εισιτήρια».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × four =