αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρία απλά τρικ που χρησιμοποιεί ο Tim Cook και πείθει το ακροατήριο του

Τρία απλά τρικ που χρησιμοποιεί ο Tim Cook και πείθει το ακροατήριο του

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Apple, Tim Cook, είχε κάνει μία ενδιαφέρουσα ομιλία στο MIT το 2017. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του προς τους αποφοίτους, είπε κάτι πολύ διορατικό: «Δεν ανησυχώ για την τεχνητή νοημοσύνη που δίνει στους υπολογιστές τη δυνατότητα να σκέφτονται σαν άνθρωποι. Ανησυχώ περισσότερο για τους ανθρώπους που σκέφτονται… σαν υπολογιστές — χωρίς αξίες ή συμπόνια, χωρίς ανησυχία για τις συνέπειες».

Όπως έχουμε γράψει και σε παλαιότερα άρθρα μας, η επικοινωνία είναι ένα κομβικό skill που μπορεί να μας βοηθήσει να φτάσουμε στον στόχο μας. ‘Η να μας κρατήσει πίσω, αν δεν είμαστε αρκετά καλοί σε αυτό. Ειδικά στην εποχή μας, μπορούμε εύκολα να πέσουμε στην παγίδα και να λειτουργούμε μηχανικά. Να μιλάμε ή να γράφουμε ένα email… σαν ρομπότ, χωρίς να υπολογίζουμε τις συνέπειες.

Εδώ είναι λοιπόν 3 απλά τρικ που χρησιμοποιεί ο Cook και καταφέρνει να επικοινωνεί καλύτερα το μήνυμα του, όποιο κι αν είναι αυτό. Και να πείθει το ακροατήριο του.

1. Ενσυναίσθηση

Χωρίς ενσυναίσθηση, κινδυνεύουμε να φανούμε ως κάποιος που είναι… κουφός μπροστά στις επιθυμίες και τις ανάγκες των ακροατών. Ο Αβραάμ Λίνκολν το έθεσε καλά όταν είπε: «Όταν ετοιμάζομαι να μιλήσω στους ανθρώπους, περνάω τα 2/3 του χρόνου σκεπτόμενος τι θέλουν να ακούσουν και το 1/3 σκεπτόμενος τι θέλω να πω». Αυτή η αναλογία, δείχνει την προτεραιότητα που πρέπει να δώσουμε στους ακροατές μας.

Ενσυναίσθηση σημαίνει να μπαίνουμε πραγματικά στη θέση αυτών με τους οποίους επικοινωνούμε. Ποιο είναι το πλαίσιο τους; Πώς θα τους επηρεάσει η επικοινωνία μου; Ποιες είναι οι ανάγκες και τα ‘θέλω’ τους; Θυμήσου και το άρθρο: Έξι χαρακτηριστικά που έχουν οι άνθρωποι με ενσυναίσθηση και καταφέρνουν να θωρακίζονται.

2. Δεν έχει στόχο… να εντυπωσιάσει

Οι ανασφαλείς ηγέτες επικοινωνούν με βάση ερωτήσεις όπως: «Πώς μπορώ να κάνω καλή εντύπωση;», «Πώς μπορώ να δείξω ποιος είναι το αφεντικό;». Σε όλες τις παραπάνω ερωτήσεις, το κοινό points είναι το «εγώ». Όταν προσπαθούμε να εντυπωσιάσουμε, δείχνουμε ότι μας νοιάζει ο εαυτός μας και η εικόνα μας. Όχι το να είμαστε αποτελεσματικοί και να βοηθήσουμε τους άλλους.

Πολύ συχνά, το περιεχόμενο, ο τόνος και το ύφος της επικοινωνίας μας, παραμορφώνονται από αυτή την υποκείμενη ανάγκη εντυπωσιασμού. Τα μηνύματά μας καταλήγουν μπερδεμένα και οι συνέπειες μπορεί να αποδειχθούν πολύ διαφορετικές από αυτές που θέλαμε. Μην πέσεις σε αυτή την παγίδα. Αντίθετα, αναρωτήσου: Τι αποτέλεσμα θέλω για όλους εμάς που συμμετέχουμε; Πώς πρέπει να πλαισιώσω την επικοινωνία μου για το καλύτερο αποτέλεσμα; Αυτές οι ερωτήσεις οδηγούν σε μια πιο ώριμη και υψηλού αντίκτυπου επικοινωνία.

Όπως είπε ο Tim Cook στους αποφοίτους του MIT: «Διαπίστωσα ότι η ζωή μου έγινε μεγαλύτερη όταν σταμάτησα να ενδιαφέρομαι για το τι σκέφτονταν οι άλλοι για μένα». Ας εστιάσουμε λοιπόν λιγότερο στο πώς να εντυπωσιάσουμε.

3. Διαχείριση συναισθημάτων

Συχνά, τα συναισθήματα μας οδηγούν στις λάθος αποφάσεις. Οι ειδικοί συνιστούν μια διαδικασία τεσσάρων βημάτων για να αποτρέψετε τα συναισθήματα να εκτροχιάσουν την επικοινωνία σας:

~ Παύση και αναστολή της κρίσης. Μην δίνετε μία άμεση απάντηση.

~ Κατανόηση. Επιδιώξτε να κατανοήσετε τι συμβαίνει, είτε εξετάζοντας την κατάσταση είτε το άτομο που επικοινωνεί μαζί σας.

~ Αυτογνωσία. Δείτε ποια συγκεκριμένα συναισθήματα προκαλούνται μέσα σας και από ποιες πεποιθήσεις πηγάζουν.

~ Να είστε ανοιχτοί. Επικοινωνήστε με διαφάνεια και σαφήνεια. Χωρίς να επιτρέπετε στα συναισθήματα να περιορίζουν τις επιλογές και τις δυνατότητες που υπάρχουν μπροστά.

Φανταστείτε ότι διαχειρίζεστε ένα κρίσιμο project. Γίνεται μια συνάντηση της ομάδας και ένα από τα μέλη της ομάδας φωνάζει: «Δεν νομίζω ότι αυτό είναι καθόλου οργανωμένο – φαίνεται ότι δεν είμαστε πουθενά έτοιμοι». Αμέσως, μπαίνεις σε αμυντική στάση. Θυμώνεις και απαντάς επιθετικά προς την άλλη πλευρά. Αντίθετα, αν ελέγχατε τα συναισθήματά σας και εστιάζατε σε αυτό που το άτομο προσπαθούσε να πετύχει, θα μπορούσε να είχε προκύψει μια πιο ώριμη και αποτελεσματική απάντηση, όπως: «Αυτό είναι καλό feedback. Γιατί δεν εξετάζουμε ορισμένα από τα πράγματα που δεν φαίνεται να είναι οργανωμένα και να δούμε ποιοι είναι οι συγκεκριμένοι κίνδυνοι; Θα χρειαστώ τη βοήθεια όλων σας».

Τα social media είναι επίσης γεμάτα με… εκρηκτικές απαντήσεις και σχόλια, που δημιουργούν πολλά τοξικά πινγκ-πονγκ. Ο Tim Cook υπενθύμισε στους αποφοίτους του MIT: «Μην αφήσετε αυτόν τον ‘θόρυβο’ να σας βγάλει εκτός πορείας. Μην παρασυρθείτε από τις ασήμαντες πτυχές της ζωής. Μην ακούτε τα τρολ και, για όνομα του Θεού, μην γίνετε ένα τρολ».

 

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 − 5 =