αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο success story των Jumbo στη Ρουμανία

Το success story των Jumbo στη Ρουμανία

Πριν από περίπου έντεκα χρόνια, ο Απόστολος Βακάκης, επικεφαλής και εκ των ιδρυτών της Jumbo, έδινε το πράσινο φως για να πραγματοποιηθεί η πρώτη επενδυτική κίνηση στη Ρουμανία. Αποκτάται ένα ακίνητο 46 στρεμμάτων στα περίχωρα του Βουκουρεστίου, έναντι περίπου 5 εκατ. ευρώ, ενώ προχωρά και η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας.

Χρειάστηκε, ωστόσο, να περάσουν επτά χρόνια για να ανοίξει τις πόρτες του το πρώτο κατάστημα της ελληνικής αλυσίδας στη χώρα, καθώς στο διάστημα που μεσολάβησε το business plan του ομίλου έδινε προτεραιότητα στην εδραίωση της αλυσίδας στη Βουλγαρία. Πέραν των άλλων, την εποχή εκείνη ο Απόστολος Βακάκης ήταν εξαιρετικά επιφυλακτικός απέναντι στις προοπτικές της Ρουμανίας και, κυρίως, απέναντι σε ορισμένες επιχειρηματικές πρακτικές που εφαρμόζονταν εκεί.

Εν τέλει τον Οκτώβριο του 2013 το πρώτο κατάστημα της Jumbo στη Ρουμανία ανοίγει στην Τιμισοάρα, σε ένα χώρο 13.000 τ.μ. κοντά στο διεθνές αεροδρόμιο της πόλης. Ένα μήνα αργότερα, ακολουθεί το δεύτερο κατάστημα στο Βουκουρέστι. Σχεδόν ένα χρόνο μετά λειτουργεί ένα ακόμη στη ρουμανική πρωτεύουσα και στα τέλη του 2014 το τέταρτο στη χώρα, στην πόλη Oradea, όπως σημειώνει το Capital.gr.

Ήταν η απαρχή για τη δημιουργία του πρώτου “κορμού” για το εμπορικό δίκτυο της Jumbo στη Ρουμανία, σε μια αγορά που έως τώρα έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες των επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής. Στο 12μηνο Ιούλιος 2016 – Ιούνιος 2017η αύξηση των πωλήσεων στη ρουμανική αγορά όπου λειτουργούν 8 καταστήματα ήταν η υψηλότερη μεταξύ των αγορών που έχει παρουσία η εταιρεία, φθάνοντας στο εντυπωσιακό +36%.

Η επίδοση αυτή αλλά και οι προοπτικές της ρουμανικής αγοράς (στο πρώτο τρίμηνο του 2017 η οικονομία της Ρουμανίας εμφάνισε τον μεγαλύτερο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης, μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών, σύμφωνα και με τα στοιχεία της Eurostat, με 5,7% λόγω της σταθερά αυξανόμενης εγχώριας κατανάλωσης) επισφράγισαν την προειλημμένη απόφαση της Jumbo να δώσει το μεγαλύτερο βάρος του επενδυτικού της πλάνου στη Ρουμανία. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που η εκτίμηση για το ρυθμό ανάπτυξης του ρουμανικού ΑΕΠ είναι 5,5% για το 2017 και 4,5% για το 2018.

Έτσι, με βάση το επενδυτικό πλάνο του ομίλου, μέσα στην επόμενη πενταετία η Jumbo σχεδιάζει να τριπλασιάσει το δίκτυο καταστημάτων της στη χώρα. Από οκτώ σήμερα, προβλέπεται να λειτουργήσουν 25 καταστήματα, τρία εκ των οποίων – υπερκαταστήματα και μάλιστα ιδιόκτητα – μέχρι τον Ιούνιο του 2018.

Εάν, δε, επαληθευτούν οι εκτιμήσεις για διατήρηση υψηλών ρυθμών ανάπτυξης, η ρουμανική αγορά μπορεί να γίνει η “νέα Ελλάδα” για τη Jumbo, με την έννοια ότι από την επί σειρά ετών ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς η οποία διεκόπη το 2008 – 2009 λόγω της κρίσης χρέους, τα μεγέθη της Jumbo πολλαπλασιάστηκαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο τελευταίο της report η Wood & Company εκτιμά πως οι δραστηριότητες της Jumbo στη Ρουμανία θα ξεπεράσουν το 20% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας έως το 2021, αντιστοιχώντας στο 54% της συνολικής αύξησης τζίρου το ίδιο διάστημα. Η Wood στο πλαίσιο αυτό αυξάνει τη τιμή στόχο για τη μετοχή της εταιρείας στα 16,8 ευρώ (από 12,1 ευρώ προηγουμένως, ένα upside σχεδόν 40%). Η Jumbo αποτιμάται στο Χ.Α. στα 1,87 δις.ευρώ, με κλείσιμο για τη μετοχή στα 13,78 ευρώ.

Η εταιρεία το περσινό οικονομικό έτος πραγματοποίησε πωλήσεις 681,43 εκατ. ευρώ (από 637,56 εκατ.), αύξηση 6,88%. Οι πωλήσεις της Ελλάδας που περιλαμβάνουν τα καταστήματα στην Ελλάδα, το ηλεκτρονικό κατάστημα, τις εξαγωγές προς συνεργάτες της Jumbo (ΠΓΔΜ, Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία και Βοσνία) και πωλήσεις χονδρικής, σημείωσαν αύξηση άνω του 2%. Όπως έχει αναφέρει η εισηγμένη, στην Κύπρο καταγράφηκε αύξηση τζίρου περίπου 2% και στη Βουλγαρία υπήρξε αύξηση του τζίρου κατά 24%.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 − eleven =