αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤο Instagram «κρύβει» τα likes και στην Ελλάδα

Το Instagram «κρύβει» τα likes και στην Ελλάδα

Όπως σας είχαμε ενημερώσει πριν μερικές ημέρες, το Instagram ξεκίνησε να «κρύβει» τα likes στις αναρτήσεις του, κάνοντας το μεγάλο «πείραμα» στην αγορά των ΗΠΑ. Είχαν προηγηθεί κάποιες άλλες χώρες. Τώρα αυτό επεκτείνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Με ένα post στο Twitter, η εταιρία αποκάλυψε πως η απόκρυψη του αριθμού των likes θα δοκιμαστεί σε επιλεγμένες περιοχές και χρήστες από όλο τον κόσμο. Μάλιστα η αλλαγή έχει γίνει ήδη ορατή και σε πολλούς χρήστες στην Ελλάδα.

Πως γίνεται όμως μια πλατφόρμα να αφαιρεί έναν από τους βασικούς πυλώνες που την έκαναν διάσημη σε όλο τον κόσμο;

Τι λέει το Instagram: Τα στελέχη της πλατφόρμας υποστηρίζουν ότι με αυτή την αλλαγή, ουσιαστικά δίνουν ένα χτύπημα… στην ματαιοδοξία των χρηστών. Λένε ότι με την συγκεκριμένη αλλαγή, θα σταματήσει η εμμονή που έχουν πολλοί απλοί χρήστες και Influencers, με τα likes. Δεν θα κυνηγούν τα likes, αλλά θα ανεβάζουν περιεχόμενο που έχει πραγματική σημασία για τους ίδιους. Ανεξάρτητα από την «ιντερνετική αποδοχή» που θα έχει αυτό.

Τι λένε οι πολέμιοι της αλλαγής: Αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η απόκρυψη των likes έχει έναν ξεκάθαρο στόχο από πλευράς Instagram. Αυτός είναι τα περισσότερα έσοδα. Αυτή την στιγμή, βλέπουμε να αναπτύσσεται ταχύτατα το λεγόμενο influencer marketing. Μεγάλα brands και εταιρίες, πληρώνουν δηλαδή τους διάφορους Influencers για να προμοτάρουν το εκάστοτε προϊόν ή υπηρεσία. Αλλά μάντεψε: Το Instagram δεν εισπράττει τίποτα από αυτό το μοντέλο. Αφού η συμφωνία γίνεται μεταξύ του διαφημιζόμενου και του Influencer.

Με την απόκρυψη των Likes, το Instagram δίνει ένα δυνατό χτύπημα στους Influencers. Αφού ένα από τα βασικά στοιχεία που δείχνουν την επιρροή ενός Influencer, είναι τα Likes που συγκεντρώνει. Αν αυτά δεν υπάρχουν, τότε αυτομάτως γίνεται πιο αδύναμος. ‘Η τουλάχιστον η δύναμη του δεν μπορεί να μετρηθεί τόσο εύκολα, έτσι ώστε να προσελκίσει διαφημιζόμενους. Έτσι οι εταιρίες πιθανότατα θα στραφούν στα Instagram Ads.

Το συμπέρασμα: Όσοι έχουν αναπτύξει την ιντερνετική τους κοινότητα ή το οποιοδήποτε project τους, βασιζόμενοι στο Instagram, θα έχουν πρόβλημα σε μια τέτοια μεγάλη αλλαγή. Αυτό φυσικά ισχύει, κατ’ αντιστοιχία, και σε άλλα social media. Για παράδειγμα, τα ΜΜΕ που αντλούν πολύ επισκεψιμότητα μέσα από το Facebook, πλήττονται κάθε φορά που το FB αλλάζει τον αλγόριθμο του και κάνει τα posts να φαίνονται λιγότερο.

Αν είσαι influencer ή έχεις ένα δικό σου project, πρέπει να πάψεις να είσαι πολύ εξαρτημένος από πλατφόρμες όπως το Instagram ή το Facebook. Γιατί πολύ απλά, αν αύριο το πρωί αυτές οι πλατφόρμες πάψουν να υπάρχουν, αυτομάτως θα… πάψεις να υπάρχεις και εσύ, σε επαγγελματικό επίπεδο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

18 − 14 =