αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤο 47% των Ελλήνων καταναλωτών ψάχνει προϊόντα online και μετά πάει σε φυσικό κατάστημα για να τα αγοράσει

Το 47% των Ελλήνων καταναλωτών ψάχνει προϊόντα online και μετά πάει σε φυσικό κατάστημα για να τα αγοράσει

Περίπου οι μισοί Έλληνες καταναλωτές, συγκεκριμένα το 47%, αρχικά ψάχνουν τα προϊόντα online και αργότερα επισκέπτονται το κατάστημα για να τα αγοράσουν (webrooming), ενώ ένα 24% ψάχνει για ένα προϊόν σε κατάστημα και έπειτα το αγοράζει online (showrooming). Σχεδόν οι μισοί από όσους επιλέγουν να αγοράσουν ένα προϊόν από κατάστημα, ανέφεραν σαν κύριο λόγο τη δυνατότητα να δουν το προϊόν πριν το αγοράσουν.

Όπως διαβάζουμε στο infocom.gr, τα παραπάνω αποτελούν βασικά συμπεράσματα της σχετικής με την καταναλωτική συμπεριφορά ετήσιας μελέτης της GFK, FutureBuy, όπου γενικότερα φαίνεται ότι οι Έλληνες ακολουθούν την σύγχρονη τάση στις online και offline αγορές κυρίως στις κατηγορίες ένδυσης, παιχνιδιών, μικρών οικιακών συσκευών και προϊόντων πληροφορικής.

Ως δεύτερος λόγος για τις επιλογές του 47% αναφέρεται η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων (34%), ενώ η δυνατότητα να παραλάβουν τα προϊόντα νωρίτερα έρχεται τρίτη σε σημαντικότητα (29%). Όσον αφορά τους καταναλωτές που θεωρούνται πρωτοπόροι και ρυθμιστές των τάσεων (Leading Edge Consumers, LEC) η προσωπική αλληλεπίδραση με το προϊόν στο κατάστημα αποτελεί σημαντικό παράγοντα ενώ ακολουθεί η ευκολία επιστροφών (35%) και η ταχύτητα αγορών (32%). Η δυνατότητα να δουν το προϊόν πριν το αγοράσουν, καθώς και η στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων είναι εξίσου σημαντικές για τη γενιά Y (ηλικία 28-37) και τη γενιά X (ηλικία 38-52). Η δυνατότητα να παραλάβουν τα προϊόντα νωρίτερα (32%) έρχεται τρίτη στους καταναλωτές της γενιάς X σε αντίθεση με την ευκολία επιστροφών (29%) μεταξύ των καταναλωτών της γενιάς Y.

Την ίδια στιγμή για τους καταναλωτές που αγόρασαν ένα προϊόν διαδικτυακά, η εξοικονόμηση χρημάτων ήταν ο βασικότερος παράγοντας, καθώς επιλέχθηκε σε ποσοστό 62% στους online αγοραστές και σε ποσοστό 55% ανάμεσα στους Leading Edge Consumers, LEC. Ο ίδιος λόγος αναφέρεται σε ποσοστό 63% μεταξύ των αγοραστών ταχυκίνητων προϊόντων (π.χ., απορρυπαντικά, προϊόντα υγιεινής, τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά). Η ευκολία στην αγορά έρχεται δεύτερη (32%), ενώ ανάμεσα στους πρωτοπόρους καταναλωτές οι καλύτερες επιλογές πληρωμής αναφέρονται πιο συχνά σε ποσοστό 37%.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της GFK καθίσταται σημαντικό να παρέχονται στους καταναλωτές γρήγορες και εύκολες επιλογές, ώστε οι αγορές να αποτελούν μέρος του απαιτητικού προγράμματός τους, στη λογική των δυνατοτήτων αγοράς οπουδήποτε, οποτεδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, για τους Έλληνες καταναλωτές οι ψηφιακές συσκευές γίνονται όλο και πιο απαραίτητες στην αγορά καθημερινών καταναλωτικών αγαθών. Πέντε στους δέκα ερωτηθέντες συμφωνούν με τη δήλωση ότι «η φορητή συσκευή μου (smartphone ή / και tablet) γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό εργαλείο για τις αγορές μου», με το αντίστοιχο ποσοστό για την Ευρώπη να φτάνει 31%.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − 12 =