αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο φαινόμενο των σκηνοθετημένων «χαρούμενων εταιριών» | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Το φαινόμενο των σκηνοθετημένων «χαρούμενων εταιριών» | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Είναι φωτογραφίες που πιθανότατα βλέπεις και εσύ στα social media. Και πολύ συχνά. Τι δείχνουν αυτές: Χαρούμενους υπαλλήλους μέσα σε γραφεία εταιριών, με την ίδια την εταιρία ή ανώτερα στελέχη αυτής να προμοτάρουν το πόσο καλό είναι το κλίμα εντός των γραφείων. Όλα δείχνουν ιδανικά. Και που είναι το περίεργο θα πει κάποιος;

Η μεγάλη συζήτηση που ανοίγει εδώ, έχει να κάνει με το τι υπάρχει πίσω από αυτές τις χαρούμενες φωτογραφίες. Σε πολλές περιπτώσεις το χαρούμενο κλίμα που βλέπεις, είναι… σκηνοθετημένο. Κανονικά. Γίνεται και στην Ελλάδα.

Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που άκουσα πριν κάμποσο καιρό: Ελληνική εταιρία που δραστηριοποιείται στο digital πεδίο, εφαρμόζει συνεχώς αυτή την τακτική. Τι κάνει δηλαδή: Προσπαθεί με «σκηνοθετημένες» φωτογραφίες από το εσωτερικό των γραφείων, να πείσει τους πάντες για το πόσο καλό είναι το κλίμα εκεί.

Το μοντέλο είναι του στιλ: «Παιδιά, ελάτε να βγάλουμε μια καλή φωτογραφία που να είμαστε όλοι χαμογελαστοί και να δείχνουμε πόσο διασκεδάζουμε εδώ στη δουλειά».

Η πραγματικότητα βέβαια στην ίδια εταιρία είναι διαφορετική. Αφού οι φωνές και η πίεση είναι καθημερινό φαινόμενο. Ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι βλέπουμε και συχνά εργαζομένους να αποχωρούν από εκεί. Βλέποντας όμως τις φωτογραφίες που ανεβαίνουν στα social media, πιστεύεις (εσφαλμένα) ότι υπάρχει ένα άκρος οικογενειακό κλίμα.

Όλη αυτή η τακτική με τις σκηνοθετημένες «χαρούμενες εταιρίες», δεν γίνεται φυσικά μόνο για εφέ. Έχει και ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αφού κάθε τέτοια εταιρία θέλει να φτιάξει ένα «καλό όνομα» σε ότι αφορά το εργασιακό της περιβάλλον, και στην συνέχεια να μπορεί να προσελκύει πιο εύκολα νέους εργαζομένους και καλά ταλέντα. Φυσικά, ο νέος εργαζόμενος που πάει εκεί σύντομα καταλαβαίνει ότι τα όσα έβλεπε στα social media, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

«Ωραία, δηλαδή κάθε εταιρία που αναρτά χαρούμενες φωτογραφίες, το κάνει με σκοπό να παραπλανήσει;» θα αναρωτηθεί κάποιος. Προφανώς όχι. Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις που έχουν όντως πολύ καλό κλίμα στο εσωτερικό τους, καλούς μισθούς, και προσφέρουν προοπτικές εξέλιξης στους εργαζομένους τους. Αυτά όμως μπορείς να τα διαπιστώσεις πραγματικά μόνο αν πας εκεί ή αν γνωρίζεις πολύ στενά κάποιον από τους «μεγάλους» της εταιρίας. Ή έστω αν γνωρίζεις καλά κάποιον από τους εργαζόμενους, έτσι ώστε να σου μεταφέρει τις εμπειρίες του εκ των έσω.

Οι χαρούμενες φωτογραφίες, δεν συνδέονται απαραίτητα με ένα καλό κλίμα μέσα σε ένα γραφείο. Είναι απλά φωτογραφίες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 − 6 =