αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤο τραμ στο Σύνταγμα έκλεισε «προσωρινά». Έξι μήνες μετά δεν υπάρχει κανένα σίγουρο πλάνο

Το τραμ στο Σύνταγμα έκλεισε «προσωρινά». Έξι μήνες μετά δεν υπάρχει κανένα σίγουρο πλάνο

Ακριβώς 6 μήνες συμπληρώνονται αύριο Παρασκευή από τις 19 Οκτωβρίου όταν «για προληπτικούς λόγους» αλλά και «χωρίς να υπάρχει άμεσος κίνδυνος» έκλεισε το τμήμα του Τραμ από το Σύνταγμα ως τη στάση Κασομούλη. Αιτία η άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκεται το έργο της υπογειοποιημένης κοίτης του Ιλισού το οποίο χρονολογείται στη δεκαετία του 1930.

Σήμερα, μόνο ιδέες υπάρχουν για τι θα μπορούσε να γίνει με αυτά τα λίγα εκατοντάδες μέτρα από την περιοχή του Παναθηναϊκού σταδίου ως το ύψος του Φιξ, ενώ το μόνο σίγουρο είναι το εξής: Κανείς δεν ξέρει πότε και αν θα επαναλειτουργήσει τα Τραμ από και προς το Σύνταγμα.

Όπως αναφέρει το athenstransport.com, Αν πιστέψουμε την επίσημη εκδοχή των γεγονότων, το τμήμα του Τραμ από το Σύνταγμα ως τη στάση Κασομούλη έκλεισε στις 19 Οκτωβρίου για προληπτικούς λόγους, όπως προανήγγειλαν δύο μέρες νωρίτερα σε κοινή συνέντευξη τύπου ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζης και η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου.

Αυτό που δεν διευκρινίστηκε ποτέ είναι για ποιο λόγο το ίδιο κομμάτι δεν έκλεισε προληπτικά και για τα αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και φορτηγά με βάρος μεγαλύτερο ενός συρμού του Τραμ.

Και ενώ όλοι περίμεναν την έναρξη των έργων αποκατάστασης, η βόμβα έσκασε 4 μήνες αργότερα: αντί για επιδιόρθωση του έργου, θα μπορούσε να γίνει αποκάλυψη της κοίτης του Ιλισού για κάποια εκατοντάδες μέτρα, εξορίζοντας παράλληλα τόσο τα αυτοκίνητα όσο και το Τραμ.

Αν και η πλειοψηφία του τύπου μίλησε για σχέδιο, δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μία ιδέα, χωρίς να έχει προηγηθεί η εκπόνηση κάποιας μελέτης, από τον Προέδρο της Ανάπλασης Αθήνας, καθηγητή της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΕΜΠ και υποψηφίου δημάρχου Πειραιά Νίκου Μπελαβίλα. Η Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε. για τους μη γνωρίζοντες, είναι νέος οργανισμός που σύστησε η κυβέρνηση για την προώθηση έργων ανάπλασης στην Αθήνα. Προς το παρόν πάντως, η πιο ηχηρή παρέμβαση, πέρα από τον Ιλισό, αφορά την απομάκρυνση του σχεδιαζόμενου σταθμού Μετρό από την πλατεία Εξαρχείων, «για να μη χαθεί ο ιστορικός της χαρακτήρας».

Ο αντίλογος στο φιλόδοξο σχέδιο δεν άργησε να κάνει την εμφάνισή του, ακόμα και με άρθρα σε φιλοκυβερνητικές εφημερίδες. Τρία είναι τα σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη:

Πρώτον, ο Ιλισός στις μέρες μας δεν είναι ποτάμι αλλά ρέμα, με παροχή νερού μόνο όταν βρέχει. Το νερό της βροχής συμπληρώνεται και με άλλα νερά (κυρίως ακάθαρτα) που πέφτουν στο υπόγειο ρέμα, ακόμα και παράνομα.

Δεύτερον, υπάρχει ο κίνδυνος αποκοπής του Τραμ από το κέντρο της πόλης αντί για επέκτασή του μέσα σε αυτή, και

Τρίτον, το κομμάτι που θα αποκαλυφθεί θα είναι πολύ μικρού μήκους για να δικαιολογήσει τις εκτεταμένες συνέπειες που θα προκύψουν από τη διακοπή της κυκλοφορίας σε ένα τόσο σημαντικό οδικό άξονα αλλά και του κόστους του έργου (αναμένεται να απαιτηθεί και βιολογικός καθαρισμός διαφορετικά οι περίοικοι θα έχουν ένα έλος έξω από την πόρτα τους).

Μένει να δούμε τι θα γίνει στην πράξη…

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eleven − 7 =