αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤο πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είχε φτιαχτεί στην Ελλάδα- Γιατί «ναυάγησε» το project

Το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο είχε φτιαχτεί στην Ελλάδα- Γιατί «ναυάγησε» το project

Ίσως θα το προσέξατε: Διπλα στον πρωθυπουργό, ενώ αυτός παρουσίαζε χτες τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βρισκόταν ένα… περίεργο ΙΧ. Αυτό ήταν το Enfield 8000. Το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα είχε φτιαχτεί στη Σύρο.

Όπως αναφέρει το News247.gr, το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου κατασκευάστηκε στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Σύρο, πριν σαράντα χρόνια. Η ιστορία του αποτυπώνει το νεοελληνικό παράδοξο. Καινοτομία και αναπτυξιακά κωλύματα, σαν να “φοβόμαστε” την ανάπτυξη της τεχνολογίας, ενώ έχουμε ιδέες. Αποτυπώνει όμως και το σκοτεινό πολιτικό πεδίο της χώρας, την δεκαετία του ’70.

Το Enfield 8000 αποτελεί πλέον έναν θρύλο, ένα ορόσημο στην παγκόσμια ιστορία αυτοκινήτου, με πολλούς κατά καιρούς, να προσπαθούν να το ανακατασκευάσουν και να το μεταποιήσουν.

Η Enfield Automotive, που είχε έδρα το Isle of Wight της Μ. Βρετανίας, κατάφερε να κατακτήσει ένα σημαντικό συμβόλαιο για την παραγωγή 100 περίπου αυτοκινήτων, απέναντι στις προτάσεις των Ford και Leyland. Λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο εφοπλιστής Γιάννης Γουλανδρής, αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο στη Σύρο.

Ιστορικά, θεωρείται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο, που μπήκε σε παραγωγή. Η όλη ιδέα είχε να κάνει με το πώς θα μπορέσει να γίνει φιλικό προς το κοινό, ωστόσο, δυστυχώς, “κόλλησε” στη γραφειοκρατία την περίοδο της Χούντας και με την μεταπολίτευση, η ιδέα είχε εγκαταλειφθεί.

To 2016, o διευθυντής σύνταξης του περιοδικού “4 Τροχοί”, Μιχάλης Σταυρόπουλος, είχε μιλήσει στο News 24/7 με αφορμή την ταινία “Ανάμεσα σε δυο νησιά” που σκηνοθέτησε και αφορούσε στην ιστορία του πρωτοποριακού αυτοκινήτου.

Όπως ανέφερε ο Σταυρόπουλος, το αυτοκίνητο διέθετε ηλεκτρικό κινητήρα 8,2 ίππων, τελική ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα και αυτονομία 80 χιλιομέτρων. Αυτό που το έκανε ξεχωριστό ήταν το πολύ μικρό του μέγεθος, μιας και το μήκος του ήταν μόλις 2,7 μέτρα. Συνολικά κατασκευάστηκαν 123 αυτοκίνητα που σήμερα θεωρούνται, κάτι παραπάνω από συλλεκτικά.

“Στην Ελλάδα δεν πήρε ποτέ άδεια γιατί υπήρξαν διάφορες πολιτικές πιέσεις και δεν ήξεραν πώς να φορολογήσουν τον ηλεκτρικό κινητήρα. Η χρονική συγκυρία δεν ευνόησε το Enfield. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακόμα και τώρα είναι ένα ακριβό προϊόν και το κοινό που ενδιαφέρεται είναι περιορισμένο. Από την άλλη, η μείωση του κόστους παραγωγής είναι πολύ δύσκολη, μιλάμε κοινώς για έναν φαύλο κύκλο. Το κόστος δεν έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη, αλλά με τις μπαταρίες και το σύστημα διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας”.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × one =