αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤο πρώτο «αγκάθι» για την κυβέρνηση: Μεγάλες αυξήσεις στα τέλη των νέων αυτοκινήτων από 1η Σεπτέμβρη

Το πρώτο «αγκάθι» για την κυβέρνηση: Μεγάλες αυξήσεις στα τέλη των νέων αυτοκινήτων από 1η Σεπτέμβρη

Αλλάζουν τα δεδομένα για τους νέους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από την 1η Σεπτεμβρίου που τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου o οποίος ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα αυξήσει τα δεδομένα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση και τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Το πρόβλημα έχει να κάνει με τους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος χρήσης των οχημάτων τους να «απογειώνεται» εξαιτίας της αύξηση των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, όπως σημειώνει το Newsauto.gr.

Ειδικότερα ο νέος τρόπος υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP είναι δεδομένο ότι θα αυξήσει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν ανάλογα και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

Oι αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας θα επηρεάσουν σε όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019.

Ειδικότερα σύμφωνα με έρευνα του Newsauto.gr σε μικρομεσαίο αυτοκίνητο με χιλιάρη turbo κινητήρα βενζίνης τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται σε 161 ευρώ από 108 ευρώ! Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 49%.

Σε μικρομεσαίο SUV με κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1,7 λίτρου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας από 148 ευρώ ανεβαίνουν στα 266 ευρώ! Δηλαδή τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 79,7%.

Σε άλλο μεσαίο SUV με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας από 265 ευρώ ανεβαίνουν στα 407 ευρώ! Δηλαδή από την 1η Σεπτεμβρίου τα Τέλη Κυκλοφορίας αυξάνονται κατά 53,5%.

Σε υπερπολυτελές SUV με turbo diesel κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 292 ευρώ ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου θα κυμαίνονται σε 595 ευρώ! Δηλαδή η αύξηση που θα καταγράψουν θα ανέρχεται σε 103,7%.

Άμεσες ενέργειες

Η κυβέρνηση θα πρέπει άμεσα να λύσει τον γρίφο των Τελών Κυκλοφορίας 2020 καθώς ο χρόνος θα είναι πολύ περιορισμένος μέχρι το Δεκέμβριο όποτε και εκπνέει η εξόφλησή τους.

Η αύξηση των εκπομπών ρύπων θα αλλάξει ριζικά τα δεδομένα στο ύψος των Τελών Κυκλοφορίας που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες τους ενώ επίσης ανατρέπει να δεδομένα και τις εταιρείες χρονομίσθωσης αλλά και ενοικίασης αυτοκινήτων.

Ειδικά μάλιστα τη στιγμή που πάνω από το 55% των πωλήσεων στα καινούργια αυτοκίνητα αφορούν εταιρικές πωλήσεις είναι δεδομένο πως και οι μισθώσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν εξαιτίας των υψηλότερων Τελών Κυκλοφορίας!

Αναγκαία η αλλαγή των συντελεστών στα Τέλη Κυκλοφορίας

Στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι 4 ταχυτήτων και περιλαμβάνουν Τέλη ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορία έως το τέλος Οκτωβρίου 2010 (διαφορετικά ποσά ανάλογα με το έτος της 1ης Άδειας Κυκλοφορίας που ορίζεται πριν το 2000, από 2001 έως 2005 και από 2006 έως Οκτώβριο του 2010) ενώ από το Νοέμβριο του 2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.

Οι εφαρμογή του νέου προτύπου WLTP θα επηρεάσει αρνητικά μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα καθώς για τα παλαιότερα δεν υπάρχουν στοιχεία μετρήσεων με το νέο καθεστώς.

Οπότε στα νέα οχήματα θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν οι συντελεστές και τα όρια των ρύπων ώστε το κόστος χρήσης να διατηρηθεί σε ανεκτά επίπεδα για τους καταναλωτές και να μην «βουλιάξουν» οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων που κατ΄επέκταση θα προκαλέσουν κλυδωνισμούς στην ελληνική οικονομία.

Να υπενθυμίσουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τις εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται ως εξής:

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Τα αυτοκίνητα στα όποια τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων ξεπερνούν το 1,2 εκατ. μονάδες και πάνω από 2,5 εκατ. οχήματα ιδιοκτήτες πληρώνουν με βάσει τον κυβισμό του κινητήρα.

«Εξαφανίζονται» τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας

Εκτός από την αύξηση του κόστους χρήσης η εφαρμογή του WLTP αναμένεται να… «εξαφανίσει» τα αυτοκίνητα με Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς θα αυξηθούν και οι ρύποι στα εν λόγω μοντέλα.

Μάλιστα η αύξηση των εκπομπών CO2 εξαιτίας της νέας μέτρησης θα επηρεάσει όχι μόνο τα οχήματα με κινητήρες χαμηλού κυβισμού αλλά και τα υβριδικά καθώς θα αυξηθούν και σε αυτά τα μοντέλα οι ρύποι και είναι πολύ πιθανό οι ιδιοκτήτες τους μετά την 1η Σεπτεμβρίου να επιβαρύνονται με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two + nine =