Dacia Sandero Stepway, Skoda Enyaq iV και VW ID.4 υποβλήθηκαν στα crash tests του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού φορέα, με τα δυο ηλεκτρικά να πετυχαίνουν την κορυφαία επίδοση των 5 αστέρων. Το Enyaq iV σκόραρε 94% στην προστασία ενηλίκων, 89% στην προστασία παιδιών, 71% σε αυτή των πεζών και 82% στα συστήματα ασφαλείας. Το όμορο ID.4 κινήθηκε σε ταυτόσημα, κορυφαία επίπεδα με 93% στους ενήλικες, 89% στα παιδιά, 76% στους πεζούς και 85% στα επικουρικά συστήματα. Λίγο καλύτερο το VW στην επιμέρους μονομαχία, με +5% και +3% σε πεζούς και συστήματα ασφαλείας αντίστοιχα, τη στιγμή που το Skoda σημειώνει 1% καλύτερη επίδοση στους ενήλικες (ισοπαλία στα παιδιά).
Όπως σημειώνει το autogreeknews.gr, η αρνητική έκπληξη ήρθε από το Sandero. Το νέο σουπερμίνι της Dacia σημείωσε 70% στην προστασία ενηλίκων και 72% σε αυτή των παιδιών, όμως αυτό δεν ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα. Η προστασία σε πεζούς και τα επικουρικά συστήματα «χαντάκωσαν» το ρουμανικό αυτοκίνητο, καθώς το 41% και 42% που σκόραρε αντίστοιχα κατέβασαν τη συνολική αποτίμηση στα μόλις 2 αστέρια. Άλλο ένα δείγμα του πόσο μεγάλη βαρύτητα δίνει ο Euro NCAP στην προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου και των ηλεκτρονικών συστημάτων. Όπως αναφέρει η αξιολόγηση των ειδικών, «αν η εξέταση αφορούσε μόνο την προστασία σε σύγκρουση το Sandero, πιθανότατα, να συγκέντρωνε 4 αστέρια».