αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤο μεγάλο κόλπο: Πως κάνουν «λίφτινγκ» σε ΙΧ- σαπάκια και τα ρίχνουν στην αγορά μεταχειρισμένων

Το μεγάλο κόλπο: Πως κάνουν «λίφτινγκ» σε ΙΧ- σαπάκια και τα ρίχνουν στην αγορά μεταχειρισμένων

Η αγορά των εισαγόμενων μεταχειρισμένων συνέχισε και τον Μάιο να καταγράφει πολύ υψηλότερο ποσοστό ανόδου σε σχέση με τα καινούρια αυτοκίνητα χωρίς ωστόσο να εισάγονται οχήματα τελευταίας γενιάς εξαιτίας των υπερβολικά υψηλών δασμών που τους επιβάλλονται σε αντίθετα με τα πολύ παλιά και ρυπογόνα εισαγόμενα μοντέλα που το κόστος εκτελωνισμού είναι πραγματικά γελοίο.

Άλλωστε είναι γνωστό πως για ένα μικρό παλιό πετρελαιοκίνητο ή βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με ηλικία μεγαλύτερη των δέκα ετών το κόστος εκτελωνισμού ξεκινά από μόλις 90 ευρώ και το κόστος απόκτησης κυμαίνεται από 300 ευρώ με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος για τους εμπόρους που επιλέγουν να εισάγουν στην Ελλάδα τέτοιου τύπου αυτοκίνητα να υπολογίζεται σε λιγότερα από 400 ευρώ δηλαδή όσο περίπου κοστίζει η μεταφορά του οχήματος με αυτοκινητάμαξα προς την χώρα μας.

Όπως αναφέρει το Newsauto.gr, στη συνέχεια οι επιτήδειοι έμποροι έχουν δημιουργήσει κάποια υπόγεια όπου με την βοήθεια ανθρώπων που δεν έχουν σχέση με την αυτοκίνηση (κυρίως αλλοδαποί) τα «φρεσκάρουν», τους γυρίζουν τα χιλιόμετρα στα κοντέρ και στη συνέχεια τα μεταπωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές.

Παράλληλα οι εισαγωγές παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων έχει αλλάξει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου με ανυπολόγιστες συνέπειες για την οδική ασφάλεια και την μόλυνση του περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του κράτους που έχει το Newsauto.gr στην διάθεσή του φαίνεται ξεκάθαρα πως στο 5μηνο τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκλίνητα σημείωσαν άνοδο 19,7% και ανήλθαν σε 30.892 μονάδες έναντι 25.818 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Την ίδια στιγμή οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πεντάμηνο σημειώνουν αύξηση 5,7% με 52.214 μονάδες έναντι 49.392 οχημάτων το αντίστοιχο διάαστημα του 2018.

Σε επίπεδο μηνός τον Μάιο οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κατέγραψαν άνοδο 29,2% με 6.270 οχήματα έναντι 4.853 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Τον ίδιο μήνα οι πωλήσεις κανιούριων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 11,1% και ανήλθαν σε 13.785 μονάδες έναντι 12.004 αυτοκινήτων τον αντίστοιχο μήνα του 2018.

Ανοίγει η «ψαλίδα»

Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων σε αντίθεση με τις πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων έχουν το μειονέκτημα πως διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες που περιλαμμβάνουν την λιανική και τις εταιρικές πωλήσεις.

Όπως είναι εύκολο να αντιθληφθεί κανείς τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα απευθύνονται στην συντριπτική τους πελιοψηφία σε ιδιώτες καταναλωτές οπότε η σύγκριση γίνεται μόνο με τις πωλήσεις λιναικής των καινούριων.

Εκεί λοιπόν διαπιστώσαμε πως η «ψαλίδα» συνεχώς ανοίγει καθώς τον Μάιο οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων ανήλθαν σε 6.270 οχήματα ενώ οι πωλήσεις λιανικής στα καινούρια ανήλθαν σε 5.073 μονάδες. Δηλαδή τον πέμπτο μήνα του έτους πουλήθηκαν περισσότερα σχεδόν 1.200 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα!

Σε επίπεδο πενταμήνου οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανήλθαν σε 30.982 οχήματα έναντι 23.193 καινούριων αυτοκινήτων. Δηλαδή στο 5μηνο πουλήκαν 7.789 περισσότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα απ’ ότι καινούρια!

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 1 =