αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤο αφεντικό σου ευνοεί κάποιον άλλο στο γραφείο; Εδώ είναι 4 τρόποι για να το διαχειριστείς

Το αφεντικό σου ευνοεί κάποιον άλλο στο γραφείο; Εδώ είναι 4 τρόποι για να το διαχειριστείς

Μάλλον σου έχει τύχει μέσα σε ένα εργασιακό περιβάλλον: Ανεξάρτητα από το αν είσαι καλός ή όχι στη δουλειά σου, υπάρχει κάποιος άλλος/η εργαζόμενος/η που πάντα είναι ο… ευνοούμενος. Με απλά λόγια, λαμβάνει διαφορετικής αντιμετώπισης από τον διευθυντή, σε σχέση με τους άλλους στο γραφείο. Και πάντα ευνοείται. Δυστυχώς, η ευνοιοκρατία στο γραφείο είναι πραγματική — και μπορεί να είναι μια δύσκολη κατάσταση στην διαχείριση της.

Το να την αγνοήσετε μπορεί να φαίνεται καλή ιδέα στην αρχή, αλλά αν το κάνετε αυτό θα μπορούσε να φθείρει το ηθικό σας. Έρευνα του The Journal of Values-Based Leadership δείχνει ότι η ευνοιοκρατία στην εργασία, σου προκαλεί χαμηλότερη εργασιακή ικανοποίηση και σαμποτάρει την μακροπρόθεσμη επίτευξη στόχων. Ενώ συνδέεται και με υψηλότερα ποσοστά άγχους και απογοήτευσης. Επιπλέον, μπορεί να είσαι πιο επιρρεπής στο burnout αν είσαι πιεσμένος και αγχωμένος συνεχώς.

Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν; Αντί να αισθάνεσαι αβοήθητος, δες αυτές τις 4 συμβουλές που διαβάσαμε στην αμερικανική Thrive Global.

1# Να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου. Ενώ η ευνοιοκρατία είναι συχνά εκτός του ελέγχου σας, είναι χρήσιμο να κάνετε ένα βήμα πίσω και να αξιολογήσετε την κατάσταση. «Δείτε αντικειμενικά την απόδοσή σας. Ο μάνατζέρ σας παίζει δείχνει όντως εύνοια ή είστε υπερβολικά ευαίσθητοι; Εάν δεν είστε στη δουλειά για πολύ καιρό, πιθανότατα δεν είναι ρεαλιστικό να περιμένετε να είστε ο… αγαπημένος υπάλληλος», λέει στη Thrive Global η Hannah Morgan, career strategist και σύμβουλος. Το να είσαι ειλικρινής με τον εαυτό σου μπορεί να σε βοηθήσει να αποφύγεις το περιττό άγχος.

2# Μίλα – με διακριτικότητα. Εάν είστε ξεκάθαρα θύμα ευνοιοκρατίας – και οι συνθήκες δεν φαίνεται να βελτιώνονται – ίσως είναι καιρός να καθίσετε με τον διευθυντή σας για να μιλήσετε για τη δυναμική της δουλειάς σας. Το κλειδί, ωστόσο, είναι να επιλέξετε τα λόγια σας με σύνεση. Η χρήση του όρου «ευνοούμενος/η», δεν θα οδηγήσει πουθενά. Αντίθετα, μετατοπίστε την εστίασή σας μακριά από τον «αγαπημένο υπάλληλο» και απλώς χρησιμοποιήστε τη συνομιλία για να είστε ο συνήγορος του εαυτού σας. Λάβετε feedback σχετικά με την απόδοσή σας και τις προσδοκίες του αφεντικού σας και εκφράστε το ενδιαφέρον σας για ευκαιρίες ανάπτυξης εντός της εταιρίας.

3# Άλλαξε την εστίαση σου. Δεν είναι ασυνήθιστο να αισθάνεστε λίγο αγανακτισμένοι με έναν συνάδελφο που δέχεται ειδική μεταχείριση — αλλά αυτό είναι αντιπαραγωγικό. «Να θυμάστε ότι δεν φταίει ο εργαζόμενος εάν ευνοείται», λέει η Lynn Taylor, workplace expert και συγγραφέας του Tame Your Terrible Office Tyrant. Αντί να επικεντρώνεστε στο πόσο αδικημένοι μπορεί να αισθάνεστε, προσπαθήστε να παραμείνετε συγκεντρωμένοι στη δουλειά σας και αφήστε τις δεξιότητές σας να μιλήσουν από μόνες τους. «Τελικά, τα αποτελέσματα έχουν σημασία. Ανεξάρτητα από το πόσο ευνοούμενος είναι ο αγαπημένος υπάλληλος, εκείνοι που παράγουν τα καλύτερα αποτελέσματα έχουν την πραγματική δύναμη» εξηγεί η Taylor.

4# Κοίτα μέσα σου για επικύρωση. Είναι φυσιολογικό να θέλεις την αποδοχή ή τον έπαινο από τον προϊστάμενό σου, αλλά αν δεν συμβαίνει αυτό, δώσε μόνος σου το «μπράβο» στον εαυτό σου. Κάθε μέρα, προσπαθήστε να αναγνωρίσετε τις επιτυχίες σας (και να τις γιορτάσετε επίσης). Η συνειδητοποίηση της αξίας σας είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να καταπολεμήσετε το «τσίμπημα» της ευνοιοκρατίας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα 5 βασικά συστατικά για να φτάσεις στην μεγάλη νίκη

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − one =