αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤι πρέπει να κάνει μια startup για να γίνει… η νέα Tesla (και ποιες ήδη το προσπαθούν)

Τι πρέπει να κάνει μια startup για να γίνει… η νέα Tesla (και ποιες ήδη το προσπαθούν)

Tα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί πλήθος νέων εταιρειών που φιλοδοξούν να κυριαρχήσουν στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κινεζικά startups όπως η Aiways, η Li Auto, η Νio, η wm Motor και η Xpeng κατασκευάζουν ήδη ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά χιλιάδες. Στην Ευρώπη, η κροατική Rimac και η ισπανική Hispano Suiza δημιουργούν υπεραυτοκίνητα, ενώ στη Βρετανία η Arrival παράγει ηλεκτρικά βαν.

Αμερικανικές εταιρείες όπως οι Canoo, Fisker, Lordstown, Lucid και Rivian ελπίζουν να ξεκινήσουν σύντομα τη μαζική παραγωγή οχημάτων. Η ταϊβανέζικη Foxconn, η οποία είναι γνωστή για την κατασκευή των iPhones της Apple, μπορεί να αρχίσει σύντομα να συναρμολογεί ηλεκτρικά αυτοκίνητα για άλλες εταιρείες. Όσο για την Apple, το επόμενο γκάτζετ της μπορεί να είναι ένα iCar.

Οι περισσότερες από τις νέες αυτές εταιρείες είναι ζημιογόνες. Κάποιες δεν έχουν ακόμα έσοδα. Αλλά όλες βλέπουν μια ευκαιρία να αρπάξουν μερίδιο από μια βιομηχανία που πραγματοποιεί μια αποφασιστική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Όλες θέλουν να γίνουν η νέα Tesla, η οποία είναι πλέον ο κατασκευαστής αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στον κόσμο.

H Νio εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2018. H Χpeng και η Li ακολούθησαν την επόμενη χρονιά. Όλες έχουν μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση από πολλές καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, σημειώνει το Economist.

O Χε Ξιάοπενγκ, το αφεντικό της Xpeng, έχει δηλώσει ότι αναμένει η αγορά να φτάσει ως και τις 300 εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προτού συρρικνωθεί σε περίπου 10. Πως θα καταφέρει κάποια από τις εταιρείες αυτές να επιβίωσει; 

Σύμφωνα με το Economist, το βασικό σχέδιο επιβίωσης περιλαμβάνει τρία βασικά στοιχεία. Πρώτον, οι νέες εταιρείες θα πρέπει να βρουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο θα τις βοηθήσει να επεκταθούν. Δεύτερον, θα πρέπει να παράγουν αυτοκίνητα σε πραγματικά μαζική κλίμακα. Τέλος, θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα δίκτυο πώλησης και διανομής.

Η μάχη για το ποια εταιρεία θα γίνει η νέα Tesla περιλαμβάνει πολλά μέτωπα και όποιος θέλει να προβλέψει ποιος θα βγει νικητής πρέπει να τα λάβει υπόψη του.

Το πρώτο μέτωπο σύμφωνα με το βρετανικό περιοδικό είναι η γεωγραφία. Όπως αναφέρει, αναλυτής της Jefferies εκτιμά ότι η επόμενη Tesla θα προέρχεται από την Κίνα. Ένα καταναλωτικό κοινό που διψάει για καινούργια τεχνολογία και μια κυβέρνηση που είναι πρόθυμη να στηρίξει την ηλεκτροκίνηση έχουν δώσει στα κινεζικά startup ένα αρχικό προβάδισμα. H Νio, η μεγαλύτερη εξ αυτών, παρήγαγε 44.000 οχήματα το 2020. Αποτιμάται στα $69 δισ. Η κεφαλαιοποίηση της Xpeng και της Li είναι 28 και $22 δισ. αντίστοιχα.

Ακόμα πιο σημαντική από τη γεωγραφία είναι κατά το Economist η επιλογή της σωστής επιμέρους αγοράς. H Τesla δεν ήταν η πρώτη που κατασκεύασε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά ήταν η πρώτη που κατασκεύασε μεγάλα και ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολυτελείας, όπου το υψηλό κόστος της μπαταρίας μπορούσε να απορροφηθεί. Πολλές νέες εταιρείες στοχεύουν σε ακριβά SUV όπου τα περιθώρια κέρδους είναι μεγαλύτερα.

Αλλά ο ανταγωνισμός από καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Audi, η Porsche και η Mercedes αυξάνεται. Τον Απρίλιο η Geely, μια κινεζική εταιρεία με παγκόσμιες φιλοδοξίες, λάνσαρε μια premium μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων ονόματι Zeekr. Όσον αφορά την πιο μαζική αγορά, παρατηρείται εξίσου μεγάλος ανταγωνισμός, με τη GM και τη Ford να είναι οι τελευταίες που ανακοίνωσαν ότι θα επικεντρωθούν στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ίσως, λοιπόν, να είναι καλύτερο στοίχημα κάποιο άλλη επιμέρους αγορά, σημειώνει το Economist. Όπως αναφέρει, μια τέτοια μπορεί να είναι τα επαγγελματικά οχήματα, για τα οποία υπήρξε μεγάλη άνοδος στη ζήτηση λόγω της άνθησης του ηλεκτρονικού εμπορίου εν μέσω πανδημίας.

Ένα άλλος πιθανός τομέας που μπορεί σύμφωνα με το Economist να υπάρξει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι αυτός των υπεραυτοκινήτων. Μεγιστάνες του πετρελαίου μοιάζουν πρόθυμοι να δώσουν 2 εκατ. δολάρια για να προσθέσουν ένα ακόμα αυτοκίνητο στη συλλογή τους.

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 − 12 =