αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα 7 brands που συγχωνεύονται κάτω από την Zara Ελλάς, οι άγνωστες ιντερνετικές πωλήσεις και η μείωση προσωπικού

Τα 7 brands που συγχωνεύονται κάτω από την Zara Ελλάς, οι άγνωστες ιντερνετικές πωλήσεις και η μείωση προσωπικού

Στη συγχώνευση με απορρόφηση των Zara Home, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Bershka και Uterque (διατηρεί παρουσία μόνο με ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα) από την Zara Ελλάς προχωρά ο Ισπανικός όμιλος Inditex στην Ελλάδα.

Όπως σημειώνει το Capital.gr, η απόφαση αυτή εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική που ακολουθεί η Ισπανικός όμιλος σε παγκόσμιο επίπεδο. Στόχος της συγχώνευσης είναι η επίτευξη συνεργειών μεταξύ των εταιρειών του ομίλου, αποσκοπώντας στη μείωση των νομικών, διαχειριστικών και λοιπών εξόδων των εταιρειών. Η συγχώνευση έρχεται σε μια περίοδο όπου η πανδημία και τα lockdowns έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους στην αγορά και έχουν οδηγήσει τους διεθνείς ομίλους σε επανεξέταση του μοντέλου τους.

Στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2021, ο Ισπανικός όμιλος Inditex εμφάνισε καθαρές πωλήσεις 20,4 δισ. ευρώ, δηλάδη 25% χαμηλότερες, εξαιρουμένης της συναλλαγματικής επίδρασης, σε σχέση με τη χρήση 1η/2/2019-31/1/2020, ενώ οι διαδικτυακές του πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 77% σε τοπικά νομίσματα, ξεπερνώντας τα 6,6 δισ. ευρώ.

Ο απροσδιόριστος τζίρος και η μείωση στο προσωπικό

Στην Ελλάδα, ο όμιλος κατέγραψε συνολικές απώλειες 40% σε ότι αφορά τις πωλήσεις του φυσικού του δικτύου. Ωστόσο άγνωστο παραμένει πως κινήθηκαν οι διαδικτυακές του πωλήσεις και αυτό γιατί δεν προσμετρούνται στον τζίρο των αλυσίδων του group που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά εγγράφονται απευθείας στη μητρική. Εκτός από τις πωλήσεις που πιέστηκαν, σημαντικές ήταν οι απώλειες σε επίπεδο αποτελεσμάτων αλλά και αριθμού απασχολούμενου προσωπικού ο οποίος μειώθηκε σημαντικά.

Η ZARA Ελλάδας που έκανε την εμφάνισή της στο εγχώριο λιανεμπόριο το 1993, στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2021 εμφάνισε πωλήσεις μειωμένες κατά 43%, στα 168,154 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων της περιορίστηκαν σε 10,2 εκατ ευρώ από 19,3 εκατ ευρώ που ήταν στη χρήση του 2019 και τα κέρδη μετά φόρων μειώθηκαν κατά 44% στα 7,7 εκατ. ευρώ. Η αλυσίδα διατηρεί 47 καταστήματα στη χώρα, τα ταμειακά της διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 15,198 εκατ. ευρώ από 18,386 εκατ. ευρώ ενώ ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού της μειώθηκε 16,8% περιοριζόμενος στα 1.667 άτομα. 

Η ΖΑRΑ ΗΟΜΕ, που ήρθε στην Ελλάδα το 2003, έκλεισε πέρυσι ένα κατάστημα -πλέον διαθέτει 9- και μείωσε το προσωπικό της στα 102 άτομα από 119 (-14,28%). Οι πωλήσεις της μειώθηκαν 17% στα 15,054 εκατ. ευρώ και τα συνολικά καθαρά κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,148 εκατ. ευρώ. 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seven + 4 =