αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤα σνακ από το Κιλκίς, οι εξαγωγές, και το deal με τους μετόχους της Δωδώνη: Ο CEO της Unismack μιλά στο It’s Possible

Τα σνακ από το Κιλκίς, οι εξαγωγές, και το deal με τους μετόχους της Δωδώνη: Ο CEO της Unismack μιλά στο It’s Possible

«Το στοίχημα που βάλαμε σε καινοτομία και σε εξωστρέφεια, βγαίνει». Με αυτή την απλή φράση ο συνιδρυτής και CEO της Unismack, Δημήτρης Στρατάκης, περιγράφει με σύντομο και ξεκάθαρο τρόπο την διαδρομή της εταιρίας του. Την οποία ίδρυσε μαζί με τον αδερφό του Αλέξανδρο, στο Κιλκίς, πριν από αρκετά χρόνια. Με τα σνακ της εταιρίας (τα οποία είναι χωρίς γλουτένη) να ταξιδεύουν στην συνέχεια σε πολλά μέρη της Γης.

Κάποιοι ίσως θα θυμάστε ότι ο Δημήτρης Στρατάκης είχε μιλήσει στο It’s Possible τον Οκτώβριο του 2016, δίνοντας μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη. Τώρα, περίπου 2μισι χρόνια μετά, μιλήσαμε πάλι μαζί του για να δούμε τι έχει αλλάξει από τότε και πόσο έχει αναπτυχθεί η εταιρία. Παράλληλα ο ίδιος μιλά για το πρόσφατο deal που έκλεισε η εταιρία του με τους μετόχους της Δωδώνη και ποια είναι τα πλάνα για το προσεχές μέλλον.

Τι έχει μεσολαβήσει από την προηγούμενη συνέντευξη που κάναμε; Ποια είναι ίσως τα highlights που μπορείτε να μας παραθέσετε

Έκτοτε εμείς συνεχίσαμε την εστίαση που είχαμε στην Έρευνα και Ανάπτυξη, και μπήκαμε σε νέες κατηγορίες προϊόντων που τότε δεν είχαμε. Μπήκαμε στο vegan πεδίο, και συγκεκριμένα λανσάραμε σνακ που είναι φτιαγμένα από λαχανικά. Αυτή ήταν μια κατηγορία που αναπτύχθηκε ραγδαία στην αγορά των ΗΠΑ. Πλέον είναι μια από τις πιο ταχέως αναπτυσσόμενες κατηγορίες μας.

Αυτό ήταν ένα μεγάλο challenge αλλά δεν μείναμε μόνο εκεί. Το πήγαμε ένα βήμα πιο πέρα. Βρήκαμε και χρησιμοποιήσαμε τύπους λαχανικών που έχουν ιδιαιτερότητες. Με το πιο αξιοσημείωτο ίσως το κουνουπίδι. Ένα λανσάρισμα που κάναμε μάλιστα στην Αμερική, βασιζόμενο στο άλευρο κουνουπιδιού, ήταν το πιο πετυχημένο λανσάρισμα μας για το 2017.

Πέρα από αυτό, θα πρέπει να πω ότι σε μια εταιρία σαν την δική μας χτίζεις σχέσεις, χτίζεις την εμπιστοσύνη με το κοινό, και παίρνει μεγάλο χρόνο για να περάσεις από την δημιουργία του νέου προϊόντος, μέχρι να βγει αυτό στην αγορά. Όλο αυτό λειτουργεί αθροιστικά και βλέπεις το αποτέλεσμα 12-18 μήνες μετά. Άρα λοιπόν από την προηγούμενη φορά που είχαμε μιλήσει, εμείς βλέπουμε τα αποτελέσματα εκείνης της δουλειάς τους τελευταίους 12 μήνες. Στα λανσαρίσματα των νέων προϊόντων μας και στην επιτυχία που έχουν τα προϊόντα μας στην αγορά.

Τώρα σε ποιες χώρες έχουν φτάσει τα προϊόντα σας; Μπορείτε να μας δώσετε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα

Σημαντικός οδηγός σε ό,τι κάνουμε είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Τι εννοώ: Είναι πιο σημαντικό να εμβαθύνεις σε συγκεκριμένες χώρες στις οποίες έχεις πάει ή να εμβαθύνεις στις σχέσεις που έχεις με συγκεκριμένους συνεργάτες όπως τα Marks & Spencer λανσάροντας προϊόντα μαζί τους. Και όχι να κάνεις επεκτάσεις σε νέες χώρες ευκαιριακά.

Σήμερα είμαστε εστιασμένοι στην Αμερική, στην Αγγλία και στην Αυστραλία. Αυτές είναι οι βασικές χώρες στις οποίες βλέπουμε την μεγαλύτερη άνοδο- και πιστεύουμε ότι η άνοδος θα συνεχιστεί ακόμα πιο δυναμικά.

Συνολικά, έχουμε εξαγωγές σε περίπου 15 χώρες ακόμα. Οι πιο πολλά υποσχόμενες είναι οι Σκανδιναβικές αγορές, αλλά και η Νότια Αφρική. Και μερικές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Τώρα επειδή μας λέτε π.χ. για Νότια Αφρική, η οποία σε εμάς που είμαστε έξω από την επιχείρηση δεν φαντάζει ως μια «συνηθισμένη επιλογή», θέλω να ρωτήσω πως ακριβώς επιλέγετε τις χώρες στις οποίες εξάγετε; Και ιδιαίτερα πως κάνετε τέτοιες μη αναμενόμενες ίσως επιλογές

Όντως όταν το σκέφτεται κάποιος, δεν είναι η Νότια Αφρική η πρώτη επιλογή που του έρχεται στο μυαλό. Οι περισσότερες χώρες για τις οποίες μίλησα πριν είναι Αγγλοσαξονικές. Και η Νότια Αφρική λοιπόν έχει τέτοια στοιχεία. Άρα δεν είναι μια τυχαία επιλογή. Μπορεί να φαίνεται… μεγάλη η διαφορά, αλλά έχει την ίδια βάση σαν χώρα.

Πάμε και στα πιο πρόσφατα. Τι περιλαμβάνει το deal που κλείσατε με τους μετόχους της Δωδώνη; Κι επίσης δώστε μας και λίγο από το background, του πως φτάσατε στην συμφωνία

To πιο βασικό στοιχείο σε τέτοια deals –και το οποίο ίσως δεν φαίνεται προς τα έξω- είναι οι άνθρωποι. Πριν συζητήσεις για την επένδυση, τις συνέργειες και όλο το business κομμάτι, πάντα ξεκινάς από τους ανθρώπους. Συζητάς μαζί τους και βλέπεις αν έχεις κοινό όραμα, κοινή στρατηγική και αν ταιριάζετε. Εμείς λοιπόν είδαμε στο πρόσωπο των επενδυτών της Lime Capital και των ατόμων που έχουν γύρω τους, μια ομάδα εξαιρετική. Είναι επικεντρωμένοι στο να εκτελέσουν μια στρατηγική ανάπτυξης στη Δωδώνη αλλά και γενικά στα τρόφιμα, η οποία ταιριάζει απόλυτα και σε εμάς.

Αυτή η σχέση- γνωριμία ξεκίνησε πριν από αρκετό καιρό. Με το να συζητήσουμε για πιθανές συνέργειες ή κάποια συνεργασία εμπορικής φύσεως. Αυτή η σχέση «χτίστηκε», και έτσι φτάσαμε στην πρόσφατη συμφωνία. Βλέποντας φυσικά και τα αποτελέσματα που έρχονταν στην διαδρομή.

Και τι περιλαμβάνει το εν λόγω deal; Για να δούμε και την ουσία της συμφωνίας

Να σημειώσουμε ότι deal έχει γίνει μεταξύ της εταιρίας μας και της Lime Capital (μέτοχοι της Δωδώνη). Άρα λοιπόν δεν έχει επενδύσει η ίδια η Δωδώνη στην εταιρία μας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πιθανές συνεργασίες στα υπόψη, τις οποίες ήδη εξετάζουμε.

Το deal περιλαμβάνει εξαγορά του ποσοστού που κατείχε το Piraeus-ΤΑΝΕΟ Capital Fund στην εταιρία μας. Μέσα στα πλάνα μας είναι, ανάμεσα σε άλλα, να προχωρήσουμε σε ΑΜΚ, αλλά και να ολοκληρώσουμε ένα επενδυτικό πλάνο ο σχεδιασμός του οποίου είχε ήδη ξεκινήσει, και περιλαμβάνει μια επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ με δημιουργία νέα γραμμή παραγωγής για την Unismack.

Αυτή η κίνηση, πέρα από τον τριπλασιασμό της παραγωγικής μας δυνατότητας, θα μας δώσει την δυνατότητα να παράξουμε και νέους τύπους προϊόντων. Αξιοποιώντας δίκτυα που ήδη έχουμε.

Θα δούμε λοιπόν και επέκταση σε νέες αγορές. Σε συνεργασία πιθανόν με την Δωδώνη που έχει παρουσία σε 45 χώρες.

Όλη αυτή η ανάπτυξη και οι συνεργασίες που περιγράφετε, θεωρείτε ότι μπορούν να δημιουργήσουν και νέες θέσεις εργασίας;

Σαφέστατα. Η ανάπτυξη φέρνει νέες θέσεις εργασίας. Μπορεί η φράση που μόλις είπα να ακούγεται κλισέ, ωστόσο εμείς σαν εταιρία και εγώ προσωπικά σαν Δημήτρης, βλέπουμε τις νέες θέσεις εργασίας ως άμεσο αποτέλεσμα όλων αυτών των εξελίξεων που συζητάμε.

Φέτος ο κύκλος εργασιών μας αναμένεται να φτάσει στα 6,5 εκατ. ευρώ. Από 45 άτομα που απασχολούσαμε πριν από περίπου 2 χρόνια, τώρα έχουμε φτάσει στα 65. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε είμαστε στη διαδικασία εύρεσης ικανών στελεχών από τον χώρο π.χ. της τεχνολογίας τροφίμων, των χημικών ή από το πεδίο της Έρευνας και Ανάπτυξης. Ενώ πάντα αναζητάμε και στελέχη πωλήσεων που μπορούν να βοηθήσουν την εταιρία στο διεθνές περιβάλλον.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 2 =