αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέσσερις τακτικές που χρησιμοποιούν οι μάστερ της επικοινωνίας

Τέσσερις τακτικές που χρησιμοποιούν οι μάστερ της επικοινωνίας

Ανεξάρτητα από το πεδίο στο οποίο δραστηριοποιείσαι, υπάρχει ένα βασικό κομμάτι στο οποίο πρέπει να είσαι καλός: Η επικοινωνία. Δεν είναι τυχαίο αυτό που έχει πει ο Warren Buffett. Κάποτε ο γνωστός businessman ρωτήθηκε για το ποια θα ήταν η μία συμβουλή που θα έδινε στους νέους 21-22 ετών. Και εκείνος απάντησε πολύ συγκεκριμένα.

«Επενδύστε στον εαυτό σας. Ένας εύκολος τρόπος για να γίνετε 50% πιο πλούσιοι από ότι είστε τώρα, είναι να ‘ακονίσετε’ τις επικοινωνιακές δεξιότητές σας», λέει ο Buffett.

Και εξήγησε ότι αναφέρεται τόσο στον γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. Αν δεν μπορείς να επικοινωνήσεις σωστά, δεν έχουν κανένα νόημα οι προσπάθειες σου. Ακόμα κι αν είσαι το δυνατότερο μυαλό. Το κομβικό εδώ είναι να μεταδόσεις αυτά που θέλεις στους άλλους.

Τώρα λοιπόν θα δεις 4 τακτικές που χρησιμοποιούν οι μάστερ της επικοινωνίας. Και πετυχαίνουν τον σκοπό τους. Όπως θα διαπιστώσεις μάλιστα, πρόκειται για εύκολα τρικ που μπορεί να εφαρμόσεις και εσύ.

1# Χρησιμοποίησε τη σιωπή τόσο στρατηγικά όσο χρησιμοποιείς τις λέξεις. Πολλές συζητήσεις γίνονται αντιπαραγωγικές επειδή οι συμμετέχοντες είναι πολύ απασχολημένοι με το τι θα πουν. Για να το διορθώσετε, προσπαθήστε να επωφεληθείτε από τις στιγμές σιωπής. Αν και μπορεί να πιστεύετε ότι η σιωπή είναι αρνητική ή άβολη, εξυπηρετεί τη συζήτηση, δίνοντας στους ακροατές χρόνο να επεξεργαστούν αυτά που ειπώθηκαν. Αφιερώστε μερικές επιπλέον στιγμές απορροφώντας αυτά που ειπώθηκαν και σκεφτείτε καλά την απάντησή σας πριν μιλήσετε. Μάθετε να εκτιμάτε και να αξιοποιείτε αυτές τις στιγμές σιωπής αντί να τις φοβάστε – είναι σίγουρα ένας τρόπος για να οικοδομήσετε έναν καλύτερο διάλογο. Θυμήσου και την «τεχνική της σιωπής»: Το ψυχολογικό τρικ για να παίρνεις μια πληροφορία που θες, χωρίς να ρωτήσεις.

2# Μείνε στα δεδομένα. Συχνά παρασυρόμαστε και κάνουμε υποθέσεις. Αν πέσεις στην παγίδα να φτιάχνεις ιστορίες που δεν βασίζονται στην πραγματικότητα, τότε σύντομα θα γίνεις αναξιόπιστος. Οι μάστερ στην επικοινωνία παραμένουν «ριζωμένοι» στα γεγονότα. Να θυμάστε ότι τα γεγονότα οποιουδήποτε ζητήματος μπορεί να είναι αρκετά διαφορετικά από την αντίληψή σας γι’ αυτό. Ανεξάρτητα από το θέμα συζήτησης, εκτός εάν έχετε τα στοιχεία, είναι καλύτερο να αποφύγετε τα υποκειμενικά σχόλια και να εστιάσετε στο να φτάσετε στη ρίζα του ζητήματος.

3# Δες τα πράγματα και από την άλλη οπτική. Ολοι κουβαλούν φίλτρα, πεποιθήσεις, υποθέσεις, εμπειρίες και πολιτισμικές επιρροές που διαμορφώνουν την άποψή τους. Το πιο δύσκολο κομμάτι; Δεν μπορείτε να δείτε συνήθως κανένα από αυτά τα πράγματα. Εν ολίγοις, επειδή λέτε κάτι, δεν σημαίνει ότι σας ακούν οι άλλοι ουσιαστικά. Οι ειδικοί στην επικοινωνία επενδύουν χρόνο για να καταλάβουν από πού προέρχονται οι άλλοι, και αν επηρεάζονται από πολιτιστικούς, επαγγελματικούς ή προσωπικούς παράγοντες. Μόλις κατανοήσετε αυτές τις διαφορές, μπορείτε να επικοινωνήσετε με καλύτερο τρόπο.

4# Αντί για «αλλά», πες «και». Πιάνεις ποτέ τον εαυτό σου να λέει πράγματα όπως: “Μου αρέσει αυτή η ιδέα, αλλά πρέπει να το κάνουμε διαφορετικά”; Μόλις πείτε τη λέξη «αλλά», το άλλο άτομο ξεχνάει αμέσως το πρώτο μέρος- ότι σας άρεσε δηλαδή η ιδέα. Γιατί το… ακυρώσατε εντελώς με το «αλλά» και ό,τι ακολούθησε. Αντίθετα, χρησιμοποιήστε το «και»: «Μου αρέσει αυτή η ιδέα και νομίζω ότι μια ελαφρώς διαφορετική προσέγγιση θα ήταν πιο αποτελεσματική». Αυτό δείχνει σεβασμό για αυτό που έχει να πει ο συνομιλητής σας (ακόμα κι αν δεν συμφωνείτε), σας βοηθά να έχετε ανοιχτό μυαλό σχετικά με την ιδέα και σας ωθεί να συνεισφέρετε στη συζήτηση χτίζοντας πάνω στην ιδέα του άλλου ή προσθέτοντας τις δικές σας ιδέες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πότε πρέπει να τελειώνεις μία συζήτηση; Νωρίτερα από ότι ίσως νομίζεις, λέει έρευνα του Harvard

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − seven =