αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέσσερις εύκολες στρατηγικές για να γίνεις μάστερ της επικοινωνίας (και να σε βλέπουν πιο θετικά οι άλλοι)

Τέσσερις εύκολες στρατηγικές για να γίνεις μάστερ της επικοινωνίας (και να σε βλέπουν πιο θετικά οι άλλοι)

Συμβαίνει στους καλύτερους από εμάς. Βρισκόμαστε σε ένα εστιατόριο με έναν φίλο ή συνάδελφο που δεν έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό, όταν ξαφνικά, μας κάνει… μια ερώτηση δύο φορές διότι δεν τον ακούμε. Και τότε συνειδητοποιούμε ότι είμαστε κολλημένοι στο τηλέφωνό μας για το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης.

Δεν είναι ευχάριστο συναίσθημα να ξέρεις ότι άθελά σου αγνοούσες τον άλλο, κατά τη διάρκεια σημαντικού ποιοτικού χρόνου.

Όλα αυτά ισχύουν και στο επαγγελματικό κομμάτι. Μεγάλοι businessmen όπως ο Warren Buffett έχουν μιλήσει για την κομβική σημασία της επικοινωνίας. Μπροεί να έχετε τις καλύτερες ιδέες που μπορείτε να φανταστείτε, αλλά αν δεν τις μεταδώσετε με ελκυστικό τρόπο, θα χάσετε ευκαιρίες.

Το αμερικανικό Entrepreneur.com παραθέτει 4 εύκολες στρατηγικές για να γίνεις μάστερ της επικοινωνίας (και να σε βλέπουν οι άλλοι πιο θετικά).

1# Αλληλεπίδραση

Ενώ πολλοί από εμάς έχουμε εθιστεί στις συσκευές εδώ και χρόνια, η πανδημία έκανε τη χρήση κινητών τηλεφώνων να φτάσει σε νέα ύψη. Τα πράγματα είναι απλά: Μην κοιτάς το κινητό σου ενώ συζητάς με κάποιον. Είναι ένδειξη ασέβειας προς κάποιον που έχει προσπαθήσει να περάσει τον πολύτιμο χρόνο του μαζί σου. Το να δείχνετε αφοσίωση δεν σημαίνει απλώς να γνέφετε και να συμφωνείτε με αυτά που σας λέει ο συνομιλητής σας. Σημαίνει να δείχνεις ενδιαφέρον με τη γλώσσα του σώματος, τις ερωτήσεις και την περιέργειά σου. Όταν κάποιος σας ρωτά για την ημέρα σας, μην μοιράζεστε απλώς το ελάχιστο – πάρτε το ως μια αφορμή για να ‘συνδεθείτε’ και να γίνετε πιο προσωπικός. Πείτε τους για τις προκλήσεις και τα διδάγματα που πήρατε ή για νέα projects που σας συναρπάζουν.

2# Δεν είσαι το κέντρο του κόσμου

Πολλοί άνθρωποι όταν ξεκινούν μια συζήτηση, καταλήγουν να είναι το κέντρο του κόσμου. Μιλούν μόνο για τον εαυτό τους, την δική τους καθημερινότητα και τα πράγματα που τους απασχολούν. Πως μπορείς να καταλάβεις όμως ότι ο άλλος έχει… ήδη βαρεθεί αυτά που του λες; Αν οι άνθρωποι μένουν σιωπηλοί ή απλώς γνέφουν, δεν είναι καλό σημάδι. Αν δύσκολα αλληλεπιδρούν και μόλις και μετά βίας έχεις μάθει κάτι νέο για το τι συμβαίνει στη ζωή τους, μάλλον έχεις ήδη μονοπωλήσει τη συζήτηση.  Για να αποφύγετε αυτό το εμπόδιο, φροντίστε να επιβραδύνετε και να κάνετε παύσεις. Να θυμάστε ότι ο κόσμος δεν περιστρέφεται γύρω από εσάς ή την επιχείρησή σας.

3# Να είσαι καλός ακροατής

Εξασκηθείτε στην ενεργή ακρόαση – την ικανότητα να εστιάσετε σε αυτό που λέει ο άλλος, αντί να ακούτε απλά… για να απαντήσετε. Αυτό ισχύει τόσο στην προσωπική σου ζωή όσο και στις αλληλεπιδράσεις σου με την ομάδα σου στην δουλειά. Η ενεργή ακρόαση είναι ένα ουσιαστικό εργαλείο για μία αρμονική συνεργασία. Και κάνει τον άλλο να νιώθει σημαντικός.

4# Πρόσφερε γνήσια εκτίμηση

Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του να φωνάζεις ένα ‘ευχαριστώ’ όταν βγαίνεις από την πόρτα και του να κάθεσαι με κάποιον για να περιγράψεις τα πράγματα που εκτιμάς  στη δουλειά του και στη θετική του επίδραση στην ομάδα ή τον Οργανισμό. Αυτό ισχύει και για τον τρόπο που επικοινωνούμε εκτός δουλειάς. Όποτε είναι δυνατόν, είναι σημαντικό να δείχνουμε στους άλλους τι εκτιμούμε σε αυτούς και τις σχέσεις μας. Η καλλιέργεια αυτής της συνήθειας του να είμαστε ευγνώμονες όχι μόνο δείχνει τον σεβασμό μας αλλά και εκφράζει αληθινή κατανόηση.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − 3 =