αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣχεδόν… μηδενικός τζίρος για τα καταστήματα στο Εμπορικό Τρίγωνο, μετά το lockdown

Σχεδόν… μηδενικός τζίρος για τα καταστήματα στο Εμπορικό Τρίγωνο, μετά το lockdown

Eιδική αντιμετώπιση και μέτρα στήριξης ζητά μερίδα της εμπορικής αγοράς που συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά με την επισκεψιμότητα εισερχόμενου τουρισμού, καθώς στη συγκυρία η εξέλιξη των εργασιών τους προδιαγράφεται δυσοίωνη.

Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών στην παραδοσιακή και κατά τεκμήριο τουριστική εμπορικά αγορά της Πλάκας, μετά την άρση του lockdown στις 11 Μαίου, παρέμεινε κλειστό ποσοστό 13,7% ενώ το σύνολο των επιχειρήσεων καταγράφει κατακόρυφη πτώση τζίρου. Σημειώνεται ότι η παραπάνω έρευνα στη συγκεκριμένη τοπική αγορά απηχεί σε μεγάλο βαθμό τις συνθήκες που επικρατούν και σε άλλες τουριστικές αγορές της χώρας, που παρά την εποχικότητα, επιβιώνουν από τις αγορές των τουριστών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας σε 153 επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής, πέρα των απωλειών της δίμηνης «αργίας», από την επαναλειτουργία τους έως σήμερα, καμιά δεν είχε καλύτερο ή έστω ίδιο επίπεδο πωλήσεων σε σχέση με το 2019. Η συντριπτική πλειονότητα (79,1%), είτε δεν άνοιξε καθόλου το κατάστημα ή πραγματοποίησε σχεδόν μηδενικό τζίρο κατά τον πρώτο μήνα επαναλειτουργίας της επιχείρησης του.

Αναλυτικότερα: 

  • Από τους συμμετέχοντες το 62,1% του δείγματος κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας της επιχείρησης του, την επέκταση της μείωσης κατά 40% του ενοικίου έως το τέλος του έτους.
  • Λιγότερο από το 1/3 (28,1%) των ερωτηθέντων, ανέδειξαν τις φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις ως τον δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα που θα εξασφαλίσει την επιβίωση των επιχειρήσεων τους.
  • Το 9,2% δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων μέσω δανείων ή προγραμμάτων ΕΣΠΑ, για την εξασφάλιση άμεσης αύξησης της ρευστότητας, αποτελεί τον λιγότερο σημαντικό παράγοντα για την επιβίωση τους.
  • Το 71,9%, δηλαδή 110 από τις 153 επιχειρήσεις του δείγματος, δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να ενταχθεί για διάφορους λόγους, σε κανένα χρηματοδοτικό εργαλείο. Το μόνο που λειτούργησε, αλλά και αυτό με χαμηλά ποσοστά ένταξης, είναι η Επιστρεπτέα Προκαταβολή, στην οποία δήλωσε συμμετοχή το 19% του δείγματος, δηλαδή 29 από τις 153 επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με την επισήμανση του ΕΣΑ, το αποτέλεσμα καταδεικνύει, πως οι επιχειρήσεις, είτε δεν πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης στα προγράμματα ή φοβήθηκαν τις προϋποθέσεις ένταξης τους ή ότι τα προγράμματα δεν εξυπηρετούσαν τις άμεσες ανάγκες τους.

Σημειώνεται πως τα καταστήματα που έλαβαν μέρος στην έρευνα δραστηριοποιούνται στην αμιγώς παραδοσιακή τουριστική περιοχή της Πλάκας (οι κύριοι εμπορικοί άξονες της περιοχής περιλαμβάνουν τις οδούς Δ. Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη, Βύρωνος, Κυδαθηναίων, Αδριανού, Αιόλου, Πανδρόσου, Άρεως, Ηφαίστου, την πλατεία Μοναστηρακίου και την Πλατεία Αγ. Ασωμάτων κ.ά.) και ανήκουν στις κατηγορίες, εμπορικά τουριστικού ενδιαφέροντος (83,7%) και εστίασης (16,3%).

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × two =