αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣτην επόμενη γενιά έργων στρέφονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι

Στην επόμενη γενιά έργων στρέφονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι

Στην επόμενη γενιά έργων με τη μέθοδο της παραχώρησης εκμετάλλευσης, συγχρηματοδοτούμενων και μη, έχουν αρχίσει να στρέφουν την προσοχή τους οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, καθώς το επόμενο δίμηνο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν όλες οι εργασίες των υφιστάμενων μεγάλων οδικών αξόνων, που αποτέλεσαν την «ραχοκοκαλιά» της εν λόγω κατηγορίας έργων την προηγούμενη δεκαετία.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου των κατασκευών, έργα συνολικού προϋπολογισμού που προσεγγίζει ή και πιθανό να ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, βρίσκονται σήμερα στα σπάργανα. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται μόνο η δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι του Ηρακλείου, ένα έργο προϋπολογισμού 480 εκατ. ευρώ, για το οποίο τις προσεχείς ημέρες αναμένεται να κηρυχθεί προσωρινή ανάδοχος η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ινδικής GMR.

Ωστόσο, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, όπως σημειώνει η Καθημερινή ο σχεδιασμός είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, με αποτέλεσμα η έναρξη των εργασιών να εκτιμάται ότι θα είναι εφικτή προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Το πλέον μεγαλεπήβολο αφορά την ανάπτυξη της έκτασης των 1.400 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα εμπορευματικό κέντρο. Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει και την περαιτέρω αναβάθμιση και ολοκλήρωση της σχετικής σιδηροδρομικής υποδομής και για τον λόγο αυτό απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό.

Σημαντικό έργο για τις οδικές μεταφορές της Κρήτης αποτελεί και ο νέος Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), που εκτιμάται ότι θα προχωρήσει είτε μέσω παραχώρησης εκμετάλλευσης είτε με τη μορφή ΣΔΙΤ. Επί του παρόντος, το έργο των 600-800 εκατ. ευρώ βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, καθώς δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (στο σκέλος που θα αφορά τα δημόσια και κοινοτικά κεφάλαια), ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ούτε η στρατηγική μελέτη. Εμπορευματικό κέντρο δρομολογείται και στη Θεσσαλονίκη (Στρατόπεδο Γκόνου), σε έκταση που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Στην Αττική, πέραν του νέου Θριάσιου ή Θριάσιου 2, σημαντική κρίνεται και η ανάπτυξη του νέου τερματικού σταθμού των ΚΤΕΛ στην περιοχή του Ελαιώνα. Το αρχικό κόστος εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 100-150 εκατ. ευρώ, ωστόσο, εφόσον προκριθεί και η εκτέλεση έργων ανάπλασης στη γύρω περιοχή (κάτι μάλλον αναγκαίο), ο προϋπολογισμός θα αυξηθεί σε 300 εκατ. ευρώ. Φορείς του κλάδου εκτιμούν ότι το έργο μπορεί να προκηρυχθεί το 2018.

Τουλάχιστον 350 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν και για την υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας, ένα έργο που έχει εισέλθει στη Β΄ φάση του διαγωνισμού, για το οποίο περισσότερες λεπτομέρειες εκτιμάται ότι θα προκύψουν το φετινό φθινόπωρο, όταν αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διάλογος μεταξύ των ενδιαφερόμενων επενδυτών, του υπ. Υποδομών και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σε κάθε περίπτωση, υπό άλλες συνθήκες, τα παραπάνω έργα θα βρίσκονταν ήδη στο στάδιο της εκκίνησης. Ωστόσο, με τον τραπεζικό κλάδο να απομακρύνεται όλο και περισσότερο από έργα υποδομής, θα πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικά μοντέλα χρηματοδότησης, με μικρότερη συμμετοχή των τραπεζών.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

ten − five =