αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣτην εποχή του ίντερνετ και του Facebook: Τώρα είναι η καλύτερη στιγμή να γίνεις επιχειρηματίας

Στην εποχή του ίντερνετ και του Facebook: Τώρα είναι η καλύτερη στιγμή να γίνεις επιχειρηματίας

Συχνά ακούμε την άλλη άποψη, ειδικά στην Ελλάδα. Που λέει ότι είμαστε σε… δύσκολους καιρούς για επιχειρηματίες. Οι δυσκολίες υπάρχουν, λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και του «δύσκολου» επιχειρηματικού περιβάλλοντος που υπάρχει στην Ελλάδα. Ακόμα κι έτσι όμως, είμαστε στην καλύτερη εποχή για να γίνεις επιχειρηματίας.

Γράφει ο Γιάννης Μπελεγρίνης

Το 2017, έγραφα σε ένα άλλο άρθρο ότι ζούμε στην εποχή των ευκαιριών. Με αφορμή τότε την ξαφνική «εκτόξευση» της τραγουδίστριας Μαρίνας Σάττι. Πως; Ανεβάζοντας απλά ένα τραγούδι στο YouTube. Μια «άγνωστη» στο ευρύ κοινό τραγουδίστρια, έγινε γνωστή. Με ένα βίντεο- τραγούδι. Το βίντεο για το τραγούδι «Μάντισσα» έχει ξεπεράσει σήμερα τα 41.000.000 views στο YouTube. Και η Μαρίνα Σάττι συνεχίζει την διαδρομή της.

Και δεν ήταν θέμα τύχης. Η συγκεκριμένη κοπέλα προφανώς σηκώθηκε από τον καναπέ της, κάτι δημιούργησε, κάπως το έβγαλε προς τα έξω. Έκανε μια προσπάθεια. Μάλιστα με ένα τραγούδι όχι και τόσο mainstream. Τα κατάφερε. Βλέποντας τις λεπτομέρειες, διαπιστώνουμε ότι την μουσική την έχει γράψει η ίδια. Έχει κάνει και την παραγωγή. Τους στοίχους έχει γράψει ένας γνώριμος. Ο Μιχάλης των Stavento. Το βάζουμε και αυτό στο κάδρο. Δεν θα αρκούσε από μόνο του όμως. Πολλοί γνωστοί καλλιτέχνες γράφουν πολλά τραγούδια κατά καιρούς. Τα περισσότερα δεν κάνουν τρομερή επιτυχία.

Ζούμε στην εποχή που βλέπουμε αρκετούς Youtubers να ξεκινούν από το μηδέν, χωρίς να έχουν μεγάλους Ομίλους και χρηματοδότες από πίσω τους και τελικά να φτάνουν να έχουν το δικό τους μεγάλο κοινό. Από ένα σημείο και μετά βγάζουν και χρήματα, αφού καταφέρνουν να κλείσουν διαφημίστηκες συμφωνίες.

Πολλοί από τους Youtubers που ξεχωρίζουν σήμερα, και έχουν πάρα πάρα πάρα πολλούς «ακολούθους», ξεκίνησαν πριν λίγα χρόνια, ανεβάζοντας απλά ένα βίντεο. Χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τα social media.

Επειδή πριν λίγο μιλήσαμε για τραγούδι, Youtube και αυτοδημιούργητο καλλιτέχνη, υπάρχει ένα τρανταχτό παράδειγμα που «συνδέει» αυτά τα τρία. Το είδαμε εδώ στην Ελλάδα. Όχι στην μακρινή Αμερική. Μέσα στην κρίση. Ήταν ο Παντελής Παντελίδης. Τι έκανε ο συγκεκριμένος άνθρωπος: Ανέβασε ένα βίντεο στο Youtube, από το δωμάτιο του σπιτιού του. Πήρε κάποιες προβολές. Μετά ένα δεύτερο βίντεο. Πήρε περισσότερες προβολές. Μετά ένα τρίτο. Πήρε ακόμα περισσότερα views. Aπό ένα απλό κινητό όλα αυτά. Το αποτέλεσμα ήταν να φτάσει πολύ γρήγορα στην επιτυχία που ο ίδιος ήθελε. Δεν εξετάζουμε εδώ το αν αρέσει σε κάποιον η μουσική του Παντελή Παντελίδη ή όχι. Είναι θέμα γούστου. Εξετάζουμε την διαδρομή.

Από το συγκεκριμένο παράδειγμα όμως, βγαίνει και ένα άλλο σπουδαίο συμπέρασμα, κατά την ταπεινή μου γνώμη. Αφορά το «σύστημα» που λέγαμε στην αρχή. Για να το βγάλουμε και αυτό από την μέση. Ο Παντελίδης ήταν έξω από το «σύστημα» όταν ξεκίνησε να ανεβάζει τα βίντεο του. Άλλωστε έκανε άλλο επάγγελμα στην προ- τραγουδιού ζωή του. Ξαφνικά λοιπόν, άρχισε να ανεβάζει βίντεο με τραγούδια. Έφτασε τα 500.000 views, μετά τα 800.000 views, μετά το 1.000.000 views, μετά τα 2.000.000 views, μετά τα 5.000.000 views. Τι συνέβη τότε ουσιαστικά; Το «σύστημα», ακόμα κι αν δεχτούμε ότι υπάρχει, δεν μπορούσε να τον αγνοήσει. Πρόσωπα και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν στο συγκεκριμένο πεδίο, τον αποδέχτηκαν και τον προσέγγισαν. Όχι γιατί τον συμπάθησαν σαν άνθρωπο ξαφνικά, αλλά κυρίως γιατί δεν μπορούσαν να τον αγνοήσουν.

Είναι κάτι που πρέπει να το έχουν στο μυαλό τους οι startuppers που ξεκινούν σήμερα. Πρέπει να το έχουμε όλοι στο μυαλό μας, κάθε ημέρα. Αν κάνεις κάτι καλά και ανεβαίνεις συνεχώς, το «σύστημα» από ένα σημείο και μετά δεν μπορεί να σε αγνοήσει.

Και έχεις πλέον πολλά εργαλεία στα χέρια σου. Οι παλαιότεροι δεν τα είχαν. Έπεσα τυχαία πάνω στο παρακάτω γράφημα. Το οποίο εξηγεί με πολύ απλά λόγια τις διαφορές: Ένας επιχειρηματίας ή ένας τραγουδιστής ή ο οποιοσδήποτε ξεκινούσε μια επαγγελματική διαδρομή πριν 30 χρόνια, δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ίντερνετ, το Facebook, το Instagram. Δεν μπορούσε να ξεκινήσει ένα site/blog από το δωμάτιο του σπιτιού του. Δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει την Alibaba για να πουλήσει προϊόντα στην άλλη άκρη της Γης.

Αυτό δεν σημαίνει ότι θα καταφέρουν όλοι να φτάσουν στο τελικό προορισμό τους. Είναι όμως η κατάλληλη στιγμή για να προσπαθήσουν. Και να εξαντλήσουν τις πιθανότητες που τους αναλογούν. Τώρα έχουμε όλα τα εργαλεία στα χέρια μας. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen − five =