αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣτην αντεπίθεση ο Χρ. Σπίρτζης: «Η Lamda Development φταίει για την καθυστέρηση στο Ελληνικό»

Στην αντεπίθεση ο Χρ. Σπίρτζης: «Η Lamda Development φταίει για την καθυστέρηση στο Ελληνικό»

Στην επίρριψη ευθυνών στην πλευρά του επενδυτή για τις καθυστερήσεις στο Ελληνικό προχώρησε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, παρά το γεγονός πως το Δημόσιο, αντί να παραδώσει την έκταση και να έχει εκπληρώσει όλες τις προαπαιτούμενες συμβατικές του υποχρεώσεις στις 14 Νοεμβρίου του 2016, συνεχίζει σήμερα να διαβουλεύεται το Προεδρικό Διάταγμα. Παραγνώρισε δηλαδή το αρχαιολογικό και δασικό ζήτημα τα οποία δημιουργήθηκαν τον Αύγουστο του 2016 και την αδράνεια της κυβέρνησης να τα επιλύσει.

Ο υπουργός κατηγόρησε χθες στη Βουλή το υπό τη Lamda Development σχήμα του παραχωρησιούχου ότι καθυστέρησε να καταθέσει το σχέδιο ολοκληρωμένης ανάπτυξης για την έκταση του πρώην αεροδρομίου. «Ο επενδυτής κατέθεσε το σχέδιο με 7 μήνες καθυστέρηση, το καλοκαίρι του 2017. Αν οι χειρισμοί οποιουδήποτε υπουργείου εμφάνιζαν τέτοια καθυστέρηση, φανταστείτε την κριτική», υποστήριξε ο Χρ. Σπίρτζης απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του Οδ. Κωνσταντινόπουλου.

Στην αγορά ήδη σχολιάζουν πως «η επίρριψη ευθυνών στους επενδυτές τείνει να εξελιχθεί σε προσφιλή τακτική της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργού Μεταφορών». Θυμίζουν δε τις δηλώσεις του στις αρχές του φθινοπώρου, όταν το υπουργείο πιεζόταν να μην ξεκινήσει δημόσια έργα στο αεροδρόμιο Μακεδονία προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στις αερομεταφορές, όπως αυτά που εκδηλώνονται τώρα. Τότε είχε κατηγορήσει τη Fraport πως «δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει». Αλλά όπως είχε αποκαλυφθεί τότε, τα master plans των αεροδρομίων είχαν υποβληθεί εμπρόθεσμα και ανέμεναν την έγκρισή τους από το Δημόσιο.

Στην περίπτωση του Ελληνικού, η Lamda Development με δημόσια τοποθέτησή της έχει ήδη ξεκαθαρίσει πως «το πολεοδομικό σχέδιο των επενδυτών είχε κατατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και είχε εγκριθεί απ’ αυτό ήδη κατά τον διαγωνισμό που ολοκληρώθηκε με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης τον Νοέμβριο του 2014».

«Ομως το Δημόσιο, μετά την υπογραφή της σύμβασης, ζήτησε την τροποποίησή της σε επιμέρους σημεία και για επιμέρους ζητήματα που άπτονταν και πολεοδομικών θεμάτων. Ετσι, μετά την υπογραφή της τροποποιητικής σύμβασης τον Ιούλιο του 2016, χρειάστηκε μερικός επανασχεδιασμός. Εν τέλει, το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) υποβλήθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ για έλεγχο πληρότητας τον Δεκέμβριο του 2016 κι επανεγκρίθηκε τον Φεβρουάριο του 2017».

Εξηγεί δε η πλευρά του επενδυτή πως «οριστική υποβολή, ωστόσο, δεν ήταν δυνατή, αν πρώτα δεν επιλύονταν οι διοικητικές εκκρεμότητες (σ.σ.: αρχαιολογικό, δασικό, καζίνο, εκκένωση της έκτασης κ.λπ.) που ακόμη υφίσταντο κατά τον χρόνο εκείνο. Εντέλει, προς επιτάχυνση της διαδικασίας και παρότι συγκεκριμένες εκκρεμότητες δεν είχαν επιλυθεί οριστικά, γεγονός που είναι εξαιρετικά πιθανό να έχει επιπτώσεις στη συνολική δυνατότητα υλοποίησης του προγράμματος ανάπτυξης, το ΣΟΑ κατατέθηκε προς έγκριση τον Ιούνιο του 2017, ο δε νόμος προβλέπει ότι όφειλε να εγκριθεί εντός έξι μηνών από την υποβολή του».

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one + 7 =