αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣκεπτικιστές επενδυτές: Ποιοι είναι και γιατί πρέπει να τους αποφύγει ένας startupper

Σκεπτικιστές επενδυτές: Ποιοι είναι και γιατί πρέπει να τους αποφύγει ένας startupper

Ένα από τα πρώτα πράγματα που σημειώνουν στο μπλοκάκι τους οι startupper, αν όχι το πρώτο, είναι το πως θα βρουν χρηματοδότηση. Πολλοί μάλιστα ξεκινούν αυτό το «σαφάρι» από το ξεκίνημα της λειτουργίας του project τους.

Δεν είναι όμως όλοι οι επενδυτές ίδιοι. Και σίγουρα υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που καλό είναι να τις αποφύγεις. Το αμερικανικό inc.com, χωρίζεις τους επενδυτές σε δύο βασικές κατηγορίες: Τους σκεπτικιστές και τους believers. Και όπως καταλαβαίνετε, πρέπει να αποφύγετε την πρώτη κατηγορία.

Γιατί όμως οι σκεπτικιστές επενδυτές δεν είναι καλοί; Αυτή η κατηγορία επενδυτών, συνήθως επενδύει σε μόλις 2-3 projects από τα 100 που θα ακούσει, όπως σημειώνει το inc.com. Τα υπόλοιπα θεωρούνται… αποτυχημένα και απορρίπτονται. Φυσικά, μπορείτε να σπαταλήσετε όσο χρόνο θέλετε, για να πείσετε τους σκεπτικιστές επενδυτές. Αλλά εδώ υπάρχει ένα point: Δεν έχει σημασία τι θα τους πείτε. Ποτέ δεν θα μετατραπούν σε believers.

Αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι ντροπαλοί και σίγουρα θα μοιραστούν τις αντιρρήσεις τους μαζί σας. Μερικές από τις φράσεις που ίσως ακούσετε: Θα σας πουν ότι δεν πιστεύουν στο προϊόν σας, ότι είναι σε πολύ αρχικό στάδιο ή δεν έχετε αρκετούς πελάτες.

Είναι σχεδόν σίγουρο, ότι όταν σε μια συνάντηση με έναν επενδυτή ακούς πολλές αντιρρήσεις, στο τέλος δεν θα λάβεις κάποια χρηματοδότηση. Και είναι σεβαστό. Τα χρήματα είναι δικά τους, όχι δικά σας. Είναι καλύτερο να προχωρήσεις στην επόμενη περίπτωση, από το να προσπαθείς να πείσεις κάποιον που είναι υπερβολικά δύσπιστος.

Από την άλλη μεριά, έχουμε τους believers επενδυτές. Για να είμαστε ειλικρινείς, αυτοί είναι πιο σπάνιοι. Αλλά είναι η «καλή κατηγορία». Σίγουρα, σε μια παρουσίαση, ένας startupper θα πει ότι έχει ένα καλό προϊόν, γνωρίζει την αγορά και έχει την σωστή στρατηγική. Οι believers επενδυτές, είναι πολύ πιθανόν να συμφωνήσουν με όσα λέτε, να πιστέψουν σε εσάς και την ομάδα σας.

Αν έχετε το story, το πάθος, την κατανόηση και το όραμα, θα αγοράσουν. Είναι πολύ πιο ανοιχτοί σε επενδύσεις και πολύ πιο συζητήσιμοι. Όταν πραγματοποιείς μια συνάντηση με έναν υποψήφιο χρηματοδότη, πρέπει να κάνεις μια ερώτηση στο εαυτό σου: «Μπορώ να φανταστώ να έχω αυτό το πρόσωπο στην ομάδα μου για τα επόμενα χρόνια;». Αν η απάντηση είναι «ναι», τότε έχεις βρει έναν believer.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − eighteen =