αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως το micromanaging μπορεί να καταστρέψει τη δουλειά σου (και 4 tips για να το αποφύγεις)

Πως το micromanaging μπορεί να καταστρέψει τη δουλειά σου (και 4 tips για να το αποφύγεις)

Όλοι έχουμε βρεθεί κάποια στιγμή στη ζωή μας σε μια τέτοια δουλειά: Σε έναν εργασιακό χώρο όπου ο εργοδότης/ manager ασχολείται… με τα πάντα, κάθε ημέρα, κάθε ώρα, κάθε λεπτό που περνάει. Μπορεί να έχει μια μικρή ή μεγάλη ομάδα, αλλά αυτός θέλει να ελέγχει τα πάντα. Ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρεια. Είναι το λεγόμενο micromanaging.

Τις περισσότερες φορές, η μικροδιαχείριση εμφανίζεται επειδή οι εργοδότες/ managers θέλουν να γίνει κάθε task τέλεια- να μην υπάρχουν λάθη. Η πρακτική αυτή όμως έχει συνήθως τα αντίθετα αποτελέσματα. Κάνει τους εργαζομένους να νιώθουν ότι δεν εκτιμώνται. Δημιουργεί ένα καθημερινό σκηνικό άγχους και πίεσης, και η δημιουργικότητα εξατμίζεται.

Επίσης οι «μικροδιαχειριστές» δεν αποδέχονται feedback από την ομάδα και θεωρούν ότι αυτοί πρέπει να παίρνουν την κάθε απόφαση. Και φυσικά θεωρούν ότι πάντα κάνουν τη σωστή επιλογή.

Δεν αποκλείεται βέβαια μέσα στη διαδρομή σου να βρεθείς εσύ… στην κακή πλευρά. Αν έχεις μια δική σου επιχείρηση, startup ή ένα business project γενικότερα, μπορεί να πέσεις στην παγίδα του micromanaging. Τα αποτελέσματα στο τέλος της ημέρας θα είναι τα ίδια με αυτά που είπαμε πιο πάνω. Άρα αν είναι στο δικό σου χέρι, πρέπει να το αποφύγεις.

Εδώ είναι 4 tips που θα σε βοηθήσουν να μην γίνεις ένας micromanager.

1# Δώσε κάποια tasks στους άλλους. Μην προσπαθείς να τα κάνεις όλα εσύ. Ανέθεσε κομμάτια της δουλειάς και σε άλλους. Πρέπει να μάθεις σταδιακά να το κάνεις αυτό. Δες ποιοι είναι οι άνθρωποι της ομάδας που μπορούν να ασχοληθούν με κάποια καθήκοντα που πριν τα έκανες εσύ. Είναι σημαντικό ο καθένας να έχει τον ρόλο του και να είναι υπεύθυνος για ένα κομμάτι.

2# Πάρε feedback από την ομάδα. Πολλά μυαλά μαζί, είναι καλύτερα από ένα. Κάνε μια ανοιχτή συζήτηση με την ομάδα σου και πάρε feedback πάνω στα έργα για τα οποία δουλεύετε τώρα. Άσε τις καλές ιδέες να βγουν στην επιφάνεια. Στην αρχή ίσως θα σου είναι δύσκολο να αλλάξεις τρόπο εργασίας και να υλοποιήσεις τις ιδέες των εργαζομένων, αλλά σύντομα θα δεις ότι οι καλές ιδέες μπορούν να έρθουν από παντού. Ακόμα και από εκείνον τον 20χρονο πρακτικάριο που μόλις έβαλες στην ομάδα σου. Άσε την κάθε φωνή να ακουστεί.

3# Μην ελέγχεις τα πάντα και «αποσυνδέσου» όταν χρειάζεται. Οι περισσότεροι επιχειρηματίες και startuppers κάνουν το λάθος να παραμένουν συνεχώς «συνδεδεμένοι» με τα projects τους. Μέρα- νύχτα. Αυτό πέρα από το ότι θα φθείρει εσένα σε βάθος χρόνου, είναι επίσης πιθανό να δημιουργήσει ένα σκηνικό μικροδιαχείρησης. Μην είσαι συνεχώς πάνω στη δουλειά, μην τσεκάρες κάθε λεπτό τις κινήσεις των εργαζομένων/ συνεργατών σου. Άσε τους να κάνουν την δουλειά. Και στο τέλος μπορείτε να συζητήσετε τι πήγε καλά και τι θα μπορούσε να βελτιωθεί την επόμενη φορά.

4# Μη φοβάσαι την αποτυχία. Ναι, είναι πιθανό να γίνουν και λάθη κατά τη διάρκεια της διαδρομής. Αυτό δεν θα είναι καταστρεπτικό. Κάποιες φορές μάλιστα, οι λάθος επιλογές σε συνδυασμό με το brainstorming που θα γίνει μετά, μπορούν να οδηγήσουν σε λύσεις που πριν δεν είχες σκεφτεί. Ανέθεσε λοιπόν κάποια από τα tasks στα άλλα μέλη της ομάδας, και μην φοβάσαι το ενδεχόμενο αποτυχίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 − three =