αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠως τα Facebook και YouTube θέλουν να κρατήσουν τους χρήστες που πάνε… προς TikTok

Πως τα Facebook και YouTube θέλουν να κρατήσουν τους χρήστες που πάνε… προς TikTok

“Επιστροφή στη βάση” επιχειρούν Facebook και YouTube καθώς εντείνουν την προσπάθειά τους να επαναφέρουν τον κόσμο που τους “έκλεψε” το κινέζικο TikTok μέσα στο 2020. Η πανδημία του κορονοϊού έκλεισε μικρούς και μεγάλους στα σπίτια και παρότι το TikTok ξεκίνησε ως μια “φασαριόζικη και ενοχλητική” εφαρμογή για νέους, σιγά σιγά κέρδισε και πολλούς ενήλικες που δεν είχαν τίποτα καλύτερο να κάνουν και είχαν την περιέργεια να πειραματιστούν.

Πίσω από τη δημοφιλή εφαρμογή “κρύβεται” ο κινέζικος τεχνολογικός γίγαντας ByteDance, η μητρική εταιρεία της TikTok και παράλληλα η startup με τη μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως (250 δισ. δολάρια).

Η κινέζικη εταιρεία ξόδεψε πολλά χρήματα για να μεγαλώσει το κοινό της. Διαφημίσεις στο Twitter έπαιζαν βίντεο από το TikTok και είχαν ενσωματωμένο ένα κουμπί εγκατάστασης της εφαρμογής. Έπειτα έφτασε να γίνει η πιο δημοφιλής εφαρμογή στο App Store και πολύς κόσμος άρχισε να την κατεβάζει γι’ αυτό. Με την πανδημία το TikTok έγινε mainstream και έφτασε να θεωρείται παγκόσμιο πολιτιστικό φαινόμενο. Έγινε η τρίτη πιο κατεβασμένη εφαρμογή στον κόσμο μετά το WhatsApp και το Messenger με 1,57 δισ. downloads εκ των οποίων τα 689 εκατομμύρια έγιναν το 2019.

To YouTube στην αντεπίθεση

Η υπηρεσία Shorts είναι η απάντηση του YouTube στο TikTok. Το Shorts επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν ένα βίντεο 15 δευτερολέπτων και να επιλέξουν και τη μουσική. Μέχρι στιγμής το Shorts δείχνει να εντυπωσιάζει το νεαρό κοινό του YouTube. Αν και η πλατφόρμα βίντεο εξακολουθεί να είναι στην κορυφή του είδους, το τεράστιο μέγεθός του ενδέχεται να προκαλεί φόβο στους “αρχάριους” influencers, πολλοί από τους οποίους θεωρούν ότι το TikTok μπορεί να οδηγήσει πολύ πιο γρήγορα στην απόκτηση φήμης.

Το YouTube, ως τμήμα της Google και της μητρικής Alphabet, λάνσαρε αρχικά το Shorts στην Ινδία το φθινόπωρο του 2020. Γιατί στην Ινδία; Διότι στη μεγάλη αυτή χώρα απαγορεύεται το TikTok.

Στη συνέχεια η υπηρεσία κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2020 σε όλο τον κόσμο. Οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στη λειτουργία μέσω μιας καρτέλας στην εφαρμογή YouTube για κινητά και να περιηγηθούν σε μια ατελείωτη ροή βίντεο. Για την ώρα το Shorts είναι μέσα στη βασική υπηρεσία της πλατφόρμας αλλά στόχος της εταιρείας είναι να προσθέσει λειτουργίες που θα κάνουν την επεξεργασία και την ανάρτηση βίντεο πολύ πιο εύκολες. “Είναι σχεδόν σαν να φτιάχνουμε το YouTube από την αρχή”, δήλωσε στο Bloomberg ο Todd Sherman, υπεύθυνος προϊόντων για το Shorts.

Μέσα στο καλοκαίρι, η Google ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει το χρηματικό ποσό των 100 εκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να ανταμείβει τα άτομα που δημοσιεύουν στο Shorts. 

Η επιλογή αυτή απέχει από το παραδοσιακό μοντέλο του YouTube και στοχεύει στην αντιμετώπιση του φαινομένου TikTok.

Η ByteDance στα πρώτα της στάδια “κυνηγούσε” δημοφιλείς παραγωγούς βίντεο από αντίπαλες εφαρμογές, πληρώνοντάς τους για να δημιουργήσουν περιεχόμενο αποκλειστικά για την πλατφόρμα της. Παράλληλα, η κινέζικη εφαρμογή πατώντας πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που παίρνει εκατοντάδες σημεία δεδομένων για τον χρήστη και “μαθαίνει” τι θέλει για να τον κρατήσει στην εφαρμογή.

Και το Facebook πήρε το όπλο του 

Το Facebook και πιο συγκεκριμένα το Instagram λάνσαραν πέρυσι τον Αύγουστο το Instagram Reels, τη νέα λειτουργία που δίνει στον χρήστη τη δυνατότητα να κινηματογραφεί, να επεξεργάζεται και να δημοσιεύει μικρά βίντεο διάρκειας 15 δευτερολέπτων. 

Αυτό που έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ότι πριν από λίγες μέρες το Instagram Reels άρχισε να περιέχει διαφημίσεις. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αρχίζει την κυκλοφορία διαφημίσεων στην πλατφόρμα για επιχειρήσεις και διαφημιζόμενους σε όλο τον κόσμο. Οι διαφημίσεις θα έχουν διάρκεια έως και 30 δευτερόλεπτα, όπως τα ίδια τα βιντεάκια στην εφαρμογή και θα μοιάζουν με τις διαφημίσεις στο Instagram Stories.

Η εταιρεία είχε δοκιμάσει τις διαφημίσεις εντός του Reels σε επιλεγμένες αγορές φέτος, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, της Βραζιλίας, της Γερμανίας και της Αυστραλίας, ενώ στη συνέχεια επέκτεινε τις δοκιμές στον Καναδά, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Οι πρώτες επιχειρήσεις που “υπερψήφισαν” το νέο διαφημιστικό περιεχόμενο είναι οι BMW, Nestlé (Nespresso), Louis Vuitton, Netflix, Uber και άλλοι.

Οι διαφημίσεις που φέρνουν δισεκατομμύρια

Οι ανακοινώσεις για τις διαφημίσεις στο Instagram Reels έγιναν αφότου το TikTok έκανε γνωστό ότι αυξάνει την τιμή για τις διαφημίσεις εντός της εφαρμογής. Σύμφωνα με το Bloomberg, το TikTok -για την εφαρμογή στις ΗΠΑ- θα ζητήσει πάνω από 1,4 εκατ. δολάρια για μια διαφήμιση στην αρχική σελίδα από το γ’ τρίμηνο. Το ποσό θα αυξηθεί στα 1,8 εκατ. δολάρια στο δ’ τρίμηνο και θα ξεπεράσει τα 2 εκατ. δολάρια την περίοδο των γιορτών. Παρόλο που η εταιρεία ακόμα διαμορφώνει το διαφημιστικό της τμήμα και οι διαφημιζόμενοι δεν έχουν διαθέσει ακόμη μεγάλα τμήματα του προϋπολογισμού τους για βίντεο στη συγκεκριμένη εφαρμογή, η αύξηση αυτή ακολουθεί την αύξηση των χρηστών. Το TikTok έχει ανά τον κόσμο πάνω από 1,9 δισ. χρήστες τον μήνα, ενώ το YouTube χρησιμοποιείται από περισσότερους από 2,3 δισ. χρήστες/μήνα παγκοσμίως. Συγκριτικά, το Instagram χρησιμοποιείται από 1 δισ. χρήστες παγκοσμίως. Για την ώρα το Instagram δεν έχει ανακοινώσει πόσους χρήστες έχει το Reels φέτος. 

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 + 1 =