Υπάρχει κάτι «μαγικό» με το 10λεπτο. Και οι έξυπνοι επιχειρηματίες το λαμβάνουν υπόψη. Ο John Medina, μοριακός βιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον, λέει ότι έχουμε ένα… ενσωματωμένο ρολόι που μας κάνει να «δραπετεύουμε» από μια παρουσίαση ή διάλεξη μετά από 10 λεπτά. Ευτυχώς, υπάρχουν αποδεδειγμένοι τρόποι να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτόν τον χρόνο.
Για παράδειγμα, ο Richard Branson συνήθιζε να διοργανώνει επιχειρηματικούς διαγωνισμούς στο σπίτι του στο Necker Island. Σε κάθε επιχειρηματία δίνονταν 10 λεπτά για να παρουσιάσει την ιδέα του. Και όπως συνηθίζει να λέει ο δισεκατομμυριούχος Branson, αν δεν μπορείτε να παρουσιάσετε την ιδέα σας σε 10 λεπτά, τότε είναι υπερβολικά περίπλοκη.
Αλλά πως μπορείς να δείξεις όλα όσα θες μέσα σε 10 λεπτά; Το inc.com λέει ότι πρέπει να απαντήσεις σε 3 απλές ερωτήσεις, και να στήσεις ανάλογα την παρουσίαση σου.
1# Ποια είναι η ιδέα; Μια παρουσίαση ή ενημέρωση δεν είναι… ένα μυθιστόρημα όπου το κοινό σας έχει την υπομονή να περιμένει μέχρι το τέλος για να μάθει τι θα συμβεί. Ο Michael Moritz, ένας από τους πρώτους επενδυτές στην Google, είπε κάποτε ότι οι Sergey Brin και Larry Page εξήγησαν την ιδέα τους σε μία πρόταση: «Google organizes the world’s information and makes it universally accessible». Με μια πρόταση ο Moritz πείσθηκε και μπήκε στην νεοσύστατη εταιρία. Κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει στην παρουσίαση κάθε project.
2# Τι θα κερδίσει ο άλλος; Το έχουμε ξανά πει και εδώ στο It’s Possible. Όταν παρουσιάζετε μια υπηρεσία/ προϊόν, οι άλλοι δεν ενδιαφέρονται για το πόσο… καταπληκτικοί είστε ή πόσο καταπληκτικά φτιάξατε το προϊόν σας. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι τι έχουν να κερδίσουν αυτοί. Πως η ζωή τους θα γίνει καλύτερη. Μη ξεχνάς ότι ακόμα και ο Steve Jobs όταν παρουσίαζε τις νέες συσκευές τις Apple εστίαζε ακριβώς εκεί: Στο πως αυτές οι συσκευές κάνουν τις ζωές των ανθρώπων καλύτερες.
3# Έχεις ένα story ή ένα παράδειγμα να πεις; Λίγοι άνθρωποι θα θυμούνται κάθε λεπτομέρεια στα slides σας, αλλά θα θυμούνται τις ιστορίες που είπατε. Το λεγόμενο storytelling είναι μια αρχαία ρητορική τεχνική για τη μεταφορά πληροφοριών. Σήμερα, η επιστήμη αποδεικνύει ότι λειτουργεί πράγματι, με έναν τρόπο μαγικό. Κάνε το μέσα στα πρώτα 10 λεπτά. Τότε που η προσοχή του ακροατηρίου είναι στραμμένη πάνω σου. Παρέθεσε μία ιστορία με έναν πελάτη ή ένα case study. Μικρές ιστορίες που να σχετίζονται με το project σου, και θα κάνουν τους άλλους να το θυμούνται λίγο καλύτερα.