αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να παρουσιάσεις την ιδέα σου μέσα σε λιγότερο από 10 λεπτά

Πως να παρουσιάσεις την ιδέα σου μέσα σε λιγότερο από 10 λεπτά

Υπάρχει κάτι «μαγικό» με το 10λεπτο. Και οι έξυπνοι επιχειρηματίες το λαμβάνουν υπόψη. Ο John Medina, μοριακός βιολόγος στο Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον, λέει ότι έχουμε ένα… ενσωματωμένο ρολόι που μας κάνει να «δραπετεύουμε» από μια παρουσίαση ή διάλεξη μετά από 10 λεπτά. Ευτυχώς, υπάρχουν αποδεδειγμένοι τρόποι να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτόν τον χρόνο.

Για παράδειγμα, ο Richard Branson συνήθιζε να διοργανώνει επιχειρηματικούς διαγωνισμούς στο σπίτι του στο Necker Island. Σε κάθε επιχειρηματία δίνονταν 10 λεπτά για να παρουσιάσει την ιδέα του. Και όπως συνηθίζει να λέει ο δισεκατομμυριούχος Branson, αν δεν μπορείτε να παρουσιάσετε την ιδέα σας σε 10 λεπτά, τότε είναι υπερβολικά περίπλοκη.

Αλλά πως μπορείς να δείξεις όλα όσα θες μέσα σε 10 λεπτά; Το inc.com λέει ότι πρέπει να απαντήσεις σε 3 απλές ερωτήσεις, και να στήσεις ανάλογα την παρουσίαση σου.

1# Ποια είναι η ιδέα; Μια παρουσίαση ή ενημέρωση δεν είναι… ένα μυθιστόρημα όπου το κοινό σας έχει την υπομονή να περιμένει μέχρι το τέλος για να μάθει τι θα συμβεί. Ο Michael Moritz, ένας από τους πρώτους επενδυτές στην Google, είπε κάποτε ότι οι Sergey Brin και Larry Page εξήγησαν την ιδέα τους σε μία πρόταση: «Google organizes the world’s information and makes it universally accessible». Με μια πρόταση ο Moritz πείσθηκε και μπήκε στην νεοσύστατη εταιρία. Κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει στην παρουσίαση κάθε project.

2# Τι θα κερδίσει ο άλλος; Το έχουμε ξανά πει και εδώ στο It’s Possible. Όταν παρουσιάζετε μια υπηρεσία/ προϊόν, οι άλλοι δεν ενδιαφέρονται για το πόσο… καταπληκτικοί είστε ή πόσο καταπληκτικά φτιάξατε το προϊόν σας. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι τι έχουν να κερδίσουν αυτοί. Πως η ζωή τους θα γίνει καλύτερη. Μη ξεχνάς ότι ακόμα και ο Steve Jobs όταν παρουσίαζε τις νέες συσκευές τις Apple εστίαζε ακριβώς εκεί: Στο πως αυτές οι συσκευές κάνουν τις ζωές των ανθρώπων καλύτερες.

3# Έχεις ένα story ή ένα παράδειγμα να πεις; Λίγοι άνθρωποι θα θυμούνται κάθε λεπτομέρεια στα slides σας, αλλά θα θυμούνται τις ιστορίες που είπατε. Το λεγόμενο storytelling είναι μια αρχαία ρητορική τεχνική για τη μεταφορά πληροφοριών. Σήμερα, η επιστήμη αποδεικνύει ότι λειτουργεί πράγματι, με έναν τρόπο μαγικό. Κάνε το μέσα στα πρώτα 10 λεπτά. Τότε που η προσοχή του ακροατηρίου είναι στραμμένη πάνω σου. Παρέθεσε μία ιστορία με έναν πελάτη ή ένα case study. Μικρές ιστορίες που να σχετίζονται με το project σου, και θα κάνουν τους άλλους να το θυμούνται λίγο καλύτερα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 + one =