αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να κάνεις «δύσκολες συζητήσεις» στη δουλειά: Ένας chief marketing officer της Microsoft παραθέτει 2 συγκεκριμένες κινήσεις

Πως να κάνεις «δύσκολες συζητήσεις» στη δουλειά: Ένας chief marketing officer της Microsoft παραθέτει 2 συγκεκριμένες κινήσεις

Όλοι μας χρειάστηκε – ή θα χρειαστεί – να αντιμετωπίσουμε μια απογοητευτική εργασιακή κατάσταση κάποια στιγμή στη καριέρα μας, είτε πρόκειται για έναν ‘επιθετικό’ συνάδελφο, μια μη παραγωγική συνάντηση ή ένα project που έφυγε από τις ράγες.

Όσο δελεαστικό κι αν είναι να μπείτε στο γραφείο του προϊσταμένου σας ή να στείλετε ένα επιθετικό email σε έναν κακό συνάδελφο, οι εξαντλητικές, συναισθηματικές αντιδράσεις δεν λύνουν προβλήματα.

Υπάρχει μια καλύτερη προσέγγιση για τον χειρισμό των δύσκολων συνομιλιών στη δουλειά, υποστηρίζει ο Chris Capossela, επικεφαλής μάρκετινγκ της Microsoft – και αυτή ξεκινά με σαφή, σίγουρη επικοινωνία.

«Η επικοινωνία μπορεί να είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη δεξιότητα που χρειάζεται πολύ χρόνο για να τελειοποιηθεί, αλλά είναι μια από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που χρειάζεστε για να πετύχετε στον εργασιακό χώρο», λέει στο CNBC ο Capossela, 53 ετών σήμερ, προσθέτοντας ότι όταν πρόκειται για αγχωτικά θέματα , “η επικοινωνία μπορεί συχνά να πάει άσχημα.”

Ο Capossela πέρασε την 31χρονη καριέρα του στη Microsoft με γνώμονα την τέχνη της επικοινωνίας, υπηρετώντας ακόμη και ως speechwriter τον τότε CEO, Bill Gates, μεταξύ 1997 και 1999.

Παραθέτει λοιπόν 2 κινήσεις για να διαχειρίζεσαι τις δύσκολες συζητήσεις στη δουλειά.

Γράψτε τις σκέψεις σας σε ένα email — αλλά μην πατήσετε αποστολή

Σκεφτείτε την ενότητα “draft” στα email σας ως τον νέο σας καλύτερο φίλο για τη δουλειάσας: Ενα μέρος για να μοιραστείτε τις αφιλτράριστες σκέψεις και τα συναισθήματά σας χωρίς να σας κρίνει κάποιος, και το οποίο μπορείτε να επισκεφθείτε ξανά και να αναθεωρήσετε αργότερα.

Πριν ο Capossela ξεκινήσει ή συμμετάσχει σε μια δύσκολη εργασιακή συζήτηση, ξεκινά με ένα email. «Γράφω όλες τις σκέψεις μου για την κατάσταση σε ένα draft email στο οποίο μπορώ να εργαστώ και να είμαι όσο πιο σφιχτός, καλογραμμένος και χωρίς συναισθήματα μπορώ», λέει. Έτσι θα δομήσεις καλύτερα αυτό που θες να πεις. Μόλις γράψει αυτό που θέλει «καθαρά και ήρεμα», o Capossela το χρησιμοποιεί ως βάση για να ξεκινήσει μια συνομιλία με το άτομο ή τα άτομα που εμπλέκονται στην κατάσταση.

Για παράδειγμα: Εάν ζητάτε μια προαγωγή, λέει ο Capossela, η τελική έκδοση του σεναρίου σας μπορεί να λέει κάτι σε στιλ: «Γεια αφεντικό, θα ήθελα πολύ να σας μιλήσω για την εξέλιξη της καριέρας μου, θα ήθελα πολύ να μάθω τι θα χρειαζόταν να κάνω για να φτάσω στο επόμενο επίπεδο. Θα ήθελα πολύ να συναντηθώ μαζί σας και να ακούσω τις σκέψεις σας για το πώς μπορεί να είναι αυτά τα βήματα. Παρακαλώ ενημερώστε με όταν είστε διαθέσιμος».

Κάντε ερωτήσεις και ακούστε

Οι πιο επιτυχημένοι άνθρωποι στο χώρο εργασίας μαθαίνουν συνεχώς. Είναι πρόθυμοι να κάνουν πολλές ερωτήσεις και να ακούσουν τις απόψεις και τις εμπειρίες άλλων ανθρώπων – ειδικά όταν έρχονται αντιμέτωποι με μια έντονη συζήτηση ή μια άβολη κατάσταση. Το να είσαι περίεργος και να κάνεις ερωτήσεις μπορεί να βοηθήσει στην εκτόνωση των αρνητικών συναισθημάτων και να αποτρέψει την αύξηση των εντάσεων, εξηγεί ο Capossela.

Η παύση πριν απαντήσετε και το να ακούτε τι έχει να πει ο άλλος, δείχνει επίσης στο άλλο άτομο ότι θέλετε να συνεργαστείτε για μια λύση και ότι μπορείτε να προχωρήσετε τη συζήτηση.

«Όσο καλύτερα μπορείτε να ξεκινήσετε και να διατηρήσετε έναν διάλογο, τόσο περισσότερο μπορείτε να ομαλοποιήσετε τις δύσκολες συζητήσεις» εξηγεί.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × 5 =