αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως να γράψεις ένα blog post που οι αναγνώστες θα θέλουν να διαβάσουν | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Πως να γράψεις ένα blog post που οι αναγνώστες θα θέλουν να διαβάσουν | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τα blog posts υπάρχουν πλέον σχεδόν παντού. Τα βλέπεις σε κλασικά blogs, σε ενημερωτικά ή άλλου είδους sites, αλλά ακόμα και σε εταιρικές σελίδες. Αφού ακόμα και τα brands έχουν μπει στο παιχνίδι… του περιεχομένου. Όλα καλά μέχρι εδώ. Ο καθένας μπορεί να ξεκινήσει να γράφει ένα άρθρο σε μια πλατφόρμα. Το ερώτημα εδώ είναι το πως θα δημιουργήσεις ένα blog post που οι αναγνώστες θα θέλουν να διαβάσουν.

Αν δεν κινηθείς στην σωστή κατεύθυνση, τότε το άρθρο σου είτε δεν θα κλικαριστεί καν, είτε θα ανοιχτεί αλλά θα «εγκαταλειφθεί» πολύ γρήγορα. Θα πρέπει να σημειώσουμε βέβαια, ότι το «σωστό» και το «λάθος» σε τέτοιες περιπτώσεις είναι υποκειμενικό. Ο κάθε ένας editor μπορεί να κάνει τις επιλογές του. Και όλοι κρινόμαστε από το αποτέλεσμα.

Παρακάτω λοιπόν, θα δεις 6 δικά μου tips, για το πως θα φτιάξεις ένα άρθρο το οποίο θα θέλουν να διαβάσουν οι άνθρωποι. Μπορείς να τα ακολουθήσεις όλα, μπορείς να ακολουθήσεις κάποια από αυτά ή και κανένα. Είπαμε: Στο κομμάτι του περιεχομένου (σχεδόν) όλα είναι θέμα γούστου.

1# Μην κάνεις μάρκετινγκ: Είναι μια παγίδα στην οποία πέφτουν πολλοί bloggers ή ακόμα και sites. Ξεκινούν ένα άρθρο με έναν ξεκάθαρο σκοπό: Να κάνουν μάρκετινγκ. Είτε του εαυτού τους, είτε κάποιας άλλης εταιρίας, είτε του οποιουδήποτε είναι πρόθυμος να πληρώσει για μια αναφορά. Δεν είμαστε όμως στο 2005. Το κοινό ξεχωρίσει ποια άρθρα είναι αληθινά και ποια όχι. Σταμάτα να κάνεις «προωθητικά κείμενα» λοιπόν.

2# Εικόνες και βίντεο: Οι καλές φωτογραφίες και τα βίντεο, μπορούν να κάνουν πιο «ζωντανό» και πιο επαγγελματικό το άρθρο σου. Φυσικά, απαγορεύονται οι εικόνες και τα βίντεο κακής ποιότητας. Είπαμε, δεν είμαστε στο 2005. Επίσης, ωραία είναι τα infographics που βλέπουμε να «παίζουν» δυναμικά σε όλο και περισσότερα ιστολόγια.

3# Παραδείγματα και παρομοιώσεις: Οκ η γνώμη σου είναι καλή. Αλλά ακόμα καλύτερα είναι τα παραδείγματα. Παρέθεσε συγκεκριμένα παραδείγματα για να εξηγήσεις αυτό που θέλεις. Επίσης, οι παρομοιώσεις μπορούν να δώσουν ένα ιδιαίτερο ύφος στο κείμενο σου.

4# Εξατομίκευση: Ναι, παίζει ρόλο. Ειδικά το κοινό που σε ακολουθεί, θέλει να διαβάσει κείμενα που έχουν ανθρωποκεντρικά στοιχεία. Θέλει να διαβάσει την δική σου άποψη ή την δική σου εμπειρία. Δεν αρκεί να αναρτάς απλά στοιχεία από έρευνες ή από τρίτες πηγές. Κράτα και το δικό σου στιλ γραφής. Είναι αυτό που θα σε κάνει να ξεχωρίζεις.

5# Δομή: Θα πρέπει να πω ότι δεν είμαι fan των μακροσκελών κειμένων στο ίντερνετ. Αυτό είναι κάτι που ίσως το έχουν παρατηρήσει όσοι διαβάζουν τακτικά το It’s Possible. Οι αναγνώστες δεν διαβάζουν μόνο εσένα, στο χαοτικό τοπίο του σημερινού ίντερνετ. Μπορεί να διαβάζουν άλλα 20 sites μέσα στην ημέρα. Δεν θα κάτσουν λοιπόν εύκολα, να διαβάσουν ένα δικό σου άρθρο 2.000 λέξεων. Κράτα τα άρθρα σου «σφιχτά». Βάλε και άλλες διαμορφώσεις αν θέλεις, όπως bullet points.

6# Το «πως» θα φτάσει το μήνυμα: Δεν αρκεί μόνο να γράψεις ένα καλό άρθρο. Πρέπει να έχεις και τους τρόπους, με τους οποίους το μήνυμα θα φτάσει στον αναγνώστη. Αυτό μπορεί να γίνει πρακτικά, μέσα από τα social media, κάποιο newsletter ή με το να γράφεις συχνά, και έτσι να γίνεις μια συνήθεια για τους αναγνώστες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen − fourteen =