αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠως η Coca Cola θέλει να χτίσει το αντίπαλον δέος των Starbucks

Πως η Coca Cola θέλει να χτίσει το αντίπαλον δέος των Starbucks

Η Coca-Cola μπήκε δυναμικά στην αγορά αλυσίδων καφέ. Εξαγόρασε τη βρετανική Costa Coffee αντί 5,1 δισ. δολαρίων. Με αυτήν την κίνηση δημιουργείται ένας ακόμα ανταγωνιστικός πόλος απέναντι στη Starbucks. Το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων αναψυκτικών, όπως η Coca-Cola και η Pepsi, για την αγορά ζεστών ροφημάτων είναι μεγάλο, επειδή μειώνονται σταθερά οι πωλήσεις αναψυκτικών και χυμών. Ειδικά οι ετήσιες πωλήσεις της Coca-Cola ελαττώνονται συνεχώς από το 2012. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά που κάνει ο αμερικανικός όμιλος τα τελευταία οκτώ χρόνια.

Η Costa Coffee ανήκει στη βρετανική Whitbread, η οποία την αγόρασε το 1995 αντί 25 εκατ. δολαρίων και τώρα την πουλάει αντί 5,1 δισ. δολαρίων. Ξεκίνησε με 39 καφέ στη Βρετανία (τη χώρα που λατρεύει το τσάι) και σήμερα δραστηριοποιείται σε 32 χώρες με 3.800 καφέ. Η Starbucks είναι η πρώτη στη συγκεκριμένη αγορά με 29.000 καφέ σε 77 χώρες και η Costa Coffee η δεύτερη. Τον Απρίλιο του 2018, η Whitbread είχε ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να αυτονομήσει την Costa Coffee, ώστε να επικεντρωθεί στην αλυσίδα ξενοδοχείων της, Ρremier Inn Hotel. Αλλά, τελικά, άλλαξε γνώμη. Η τιμή της μετοχής της Whitbread εκτινάχθηκε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 19 χρόνων όταν έγινε γνωστή η εξαγορά της Costa Coffee από την Coca-Cola. Βέβαια, όπως επισημαίνει σε δημοσίευμά του το Bloomberg, η Coca-Cola μπαίνει στην αγορά ζεστών ροφημάτων, όπου η Starbucks (αλλά και η ανταγωνίστρια JAB) έχουν εξασφαλίσει τα καλύτερα κομβικά σημεία των πόλεων για να ανοίξουν τα καφέ τους.

Σημειωτέον ότι πριν από λίγες ημέρες η Pepsico απέκτησε αντί 3,2 δισ. δολαρίων τη SodaStream, μία εταιρεία κατασκευής φιαλών και μηχανών ροφημάτων και αναψυκτικών. «Με αυτές τις επιλογές τους οι δύο “προαιώνιοι αντίπαλοι”, Coca-Cola και Pepsi, φαίνεται ότι κινούνται σε διαφορετικές κατευθύνσεις στην ίδια αγορά», παρατηρεί ο αναλυτής της CMC Markets, Μάικλ Χιούσον. «Η Coca-Cola πιστεύει ότι το πολύ ισχυρό της εμπορικό σήμα, σε συνδυασμό με την ακαταμάχητη στρατηγική προώθησης, θα βοηθήσει στο να διατηρήσει η Costa Coffee το μερίδιό της στη διεθνή αγορά των αλυσίδων καφέ, όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός». Ο κολοσσός της Νestle, για παράδειγμα, έκλεισε συμφωνία 7 δισ. δολαρίων για να διαθέτει στη λιανική τα επώνυμα προϊόντα της Starbucks. Η στροφή στον καφέ εξηγείται λόγω του ότι οι εταιρείες παρασκευής αναψυκτικών, αεριούχων ποτών και χυμών αναζητούν εναλλακτικές. Οι καταναλωτές μειώνουν τις αγορές ροφημάτων με ζάχαρη, διότι έχουν πλέον συνειδητοποιήσει σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό τις βλαβερές συνέπειές της για την υγεία τους.

Yπενθυμίζεται πως η Costa Coffee έως και το 2012 διατηρούσε δέκα καταστήματα στην Αθήνα, τα οποία έκλεισε λόγω οικονομικής κρίσης και υψηλού ανταγωνισμού. Οι τιμές των ροφημάτων τους θεωρήθηκαν ιδιαίτερα υψηλές. «To πεδίο ζεστών ροφημάτων ήταν ένα από τα ελάχιστα στην εκτεταμένη αγορά ποτών και αναψυκτικών, όπου η Coca-Cola δεν διέθετε μέχρι σήμερα ένα εμπορικό σήμα διεθνούς βεληνεκούς, όπως το Costa Coffee», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Tζέιμς Κουίνσι. «Επιπλέον, η Costa Coffee μάς προσφέρει σημαντική βάση ανάπτυξης με όλη την πολύτιμη πείρα που διαθέτει από την επεξεργασία των κόκκων του καφέ και το καβούρδισμα μέχρι την παρασκευή του καφέ και τη διανομή και πώλησή του».

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two + 6 =