αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΠως είναι να ξεκινάς από τη Δράμα ένα brand με θήκες βιβλίων: Η Βιβή Χατζηκυριάκου μιλά στο It’s Possible

Πως είναι να ξεκινάς από τη Δράμα ένα brand με θήκες βιβλίων: Η Βιβή Χατζηκυριάκου μιλά στο It’s Possible

«Στις μέρες μας, όσο κι αν φαντάζει περίεργο, πιστεύω πως πρέπει να παίρνουμε ρίσκα και να επενδύουμε σε μια ιδέα που δεν είναι διαδεδομένη στο ευρύ κοινό. Πάντα, όμως, εν γνώση ότι μπορεί να αποτύχουμε». Σε αυτές τις φράσεις ίσως καταγράφεται με τον καλύτερο τρόπο ένα story που ξεκίνησε από τη Δράμα. Πρόκειται για το brand Fancy Owl Creations. Και όσο κι αν μοιάζει περίεργο για τα ελληνικά δεδομένα, το συγκεκριμένο brand ειδικεύεται στις θήκες για βιβλία.

Οι παραπάνω φράσεις ανήκουν στην ιδρύτρια της επιχείρησης. Η Βιβή Χατζηκυριάκου μιλά στο It’s Possile για τη δική της ιστορία και το πως κατάφερε να ξεκινήσει και να αναπτύξει το project της.

Ξεκινήσατε το project σας στην Δράμα. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσει μια νέα επιχειρηματίας από μια πόλη πέρα από τις δύο μεγάλες που συναντάμε συνήθως (Αθήνα- Θεσσαλονίκη);

Ειλικρινά πιστεύω πως όπου κι αν βρισκόμουν θα αντιμετώπιζα τον ίδιο ακριβώς βαθμό δυσκολίας. Το συγκεκριμένο είδος που δημιουργώ, οι υφασμάτινες θήκες βιβλίων, δεν είναι ακόμα διαδεδομένο στο ελληνικό κοινό. Στη μικρή κοινωνία που ζω, οι περισσότεροι Δραμινοί δεν γνωρίζουν την ύπαρξη αυτής της επιχείρησης, πόσο μάλλον θα το γνώριζαν οι γύρω κάτοικοι εάν ζούσα σε μία από τις μεγαλουπόλεις μας.

Σας βοήθησαν ίσως οι νέες τεχνολογίες, έτσι ώστε να αναπτύξετε το brand σας και πέρα από τα γεωγραφικά όρια της Δράμας; Και αν ναι, μέχρι που έχουν φτάσει τα προϊόντα σας.

Όλο το project στηρίχθηκε στο ότι όλες οι δημιουργίες μου θα πωλούνται μέσω διαδικτύου. Αυτό όμως σήμαινε ότι δε θα είχα άμεση επαφή με τους πελάτες μου. Τα social media συνετέλεσαν ώστε να είναι το βασικό μέσο προβολής της δουλειάς μου και κατ’ επέκταση της επικοινωνίας μου με το κοινό.

Το Fancy Owl έκλεισε 6 μήνες λειτουργίας και, μέσα σε αυτό το διάστημα, άτομα από την ηπειρωτική αλλά και τη νησιώτικη Ελλάδα έχουν αποκτήσει τις δημιουργίες μου. Στην Ευρώπη, είχα τη χαρά να εξυπηρετήσω έναν Έλληνα που κατοικεί μόνιμα στη Βιέννη με την οικογένειά του και φυσικά τη φίλη μου στην Αγγλία που χάρις εκείνης ξεκίνησα το εγχείρημα αυτό.

Μπορείτε να μας πείτε με απλά λόγια τι περιλαμβάνει το brand σας; Πέρα από τα βασικά σας προϊόντα, νομίζω βγάλατε πρόσφατα στην αγορά και κάτι νέο.

Το Fancy Owl είναι αποκλειστικά ένα brand που δημιουργεί και πουλάει υφασμάτινες θήκες για βιβλία, τα γνωστά στο εξωτερικό book sleeves. Έχω ήδη 33 σχέδια στη συλλογή μου, καθένα από τα οποία διατίθεται σε τρεις διαφορετικές διαστάσεις, ενώ προσθέτω νέα σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης, δίνω τη δυνατότητα και έχω δημιουργήσει ειδικά σχέδια για τις ανάγκες εταιριών και επιχειρήσεων.

Πέρα όμως από αυτό το κομμάτι, έχω ξεκινήσει και ένα μηνιαίο συνδρομητικό κουτί για βιβλιόφιλους που μετράει μόνο δύο μήνες λειτουργίας. Μέσα από το Fancy Owl Crate δίνεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στα δύο συνδρομητικά κουτιά, με κριτήριο τη τιμή, και έπειτα την κατηγορία βιβλίου που επιθυμεί κανείς να διαβάσει. Όλα τα υπόλοιπα είναι top secret και γίνονται γνωστά μόλις ανοίξουν το κουτί.

Από την αρχή που ανακοινώθηκε η δημιουργία αυτού του κουτιού το κοινό έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον. Ελπίζω στο μέλλον οι συνδρομές να είναι ακόμα περισσότερες, πάντα με την πεποίθηση να μένουν απόλυτα ικανοποιημένοι από το περιεχόμενο του κουτιού όσοι το απέκτησαν.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι η αγορά του βιβλίου (και γενικά οτιδήποτε χάρτινο όπως π.χ. οι εφημερίδες) βρίσκεται ίσως σε μια κάμψη, θέλω να σας ρωτήσω το εξής: Μπορεί να ένα project να στηριχτεί στο βιβλίο και να έχει μέλλον;

Ενδιαφέρουσα ερώτηση! Για κάποια που γνώρισε την αξία και την μαγεία ενός βιβλίου κοντά στα 30 θα έλεγα το εξής: Οτιδήποτε έχει να κάνει με το βιβλίο θα έχει πάντα μέλλον γιατί η γνώση, από κάθε πηγή, είναι επένδυση. Σε όποια μορφή κι αν εξελιχθεί το βιβλίο θα υπάρχει πάντα μια νέα δημιουργία να το συντροφεύει.

Όσον αφορά το ζήτημα της κάμψης που αντιμετωπίζει η αγορά του βιβλίου όλα αυτά τα χρόνια στη χώρα μας, ένα θέμα μεγάλο προς συζήτηση, θα πω πως η νέα γενιά έχει τη δύναμη να το ανατρέψει αυτό. Παρουσιάζοντας νέες ιδέες προσέγγισης που θα μεγαλώσουν σε αριθμό το ήδη υπάρχον αναγνωστικό κοινό.

Ποια είναι η διαδικασία, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια θήκη σαν αυτές που φτιάχνετε;

Η αρχή γίνεται με την επιλογή του υφάσματος και έπειτα, με βάση το μοτίβο επάνω σε αυτό, να αποφασίσω το σχέδιο της θήκης που θα δημιουργηθεί. Τα υλικά είναι απλά: βαμβακερό ύφασμα στο εξωτερικό και εσωτερικό μέρος της θήκης, θερμοκολλητικό, υαλοβάμβακας για προστασία, και ένα κουμπί για να ασφαλίζει το βιβλίο μέσα στη θήκη του.

Κάθε ένα από αυτά τα κομμάτια κόβεται και ενώνεται το ένα με το άλλο μέχρι να ραφτούν μαζί ώστε στο τέλος να φτιάξουν τη θήκη. Είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, μα με τον καιρό έχω βρει το δικό μου ρυθμό και τρόπο, οπότε δεν μού είναι πια δύσκολο να ανταπεξέλθω ακόμα και σε μεγάλες παραγγελίες.

Η ιδέα σας είναι αρκετά πρωτότυπη. Τελικά, όταν κάποιος έχει μια ιδέα, πρέπει να την πραγματοποιεί ακόμα κι αν στους άλλους αυτή φαντάζει απρόσμενη;

Στη δική μου περίπτωση ισχύει το παράξενη και όχι το πρωτότυπη! Τα book sleeves πωλούνται εδώ και κάποια χρόνια στο εξωτερικό κι έχουν μεγάλη ζήτηση, μα στην Ελλάδα είναι ακόμα άγνωστα. Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που πήρα την απόφαση να τολμήσω να ανοίξω αυτή την επιχείρηση. Είμαι απόλυτα σίγουρη, όμως, ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν κι άλλοι δημιουργοί αυτής της ιδέας στην Ελλάδα. Και γιατί όχι άλλωστε;

Στις μέρες μας, όσο κι αν φαντάζει περίεργο, πιστεύω πως πρέπει να παίρνουμε ρίσκα και να επενδύουμε σε μια ιδέα που δεν είναι διαδεδομένη στο ευρύ κοινό. Πάντα, όμως, εν γνώση ότι μπορεί να αποτύχουμε. Τα εμπόδια θα είναι πολλά και δύσκολα, μα με σταθερά βήματα, θετική σκέψη και συνεχή έρευνα πάνω στο project που επενδύσαμε θεωρώ ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα φανούν τα θετικά αποτελέσματα και το πόσο σωστή ήταν η απόφασή μας να ρισκάρουμε σε κάτι τόσο…απρόσμενο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

11 − two =