αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠρόεδρος Aegean: «Καίμε» χρήμα. Πτώση 98% στην κίνηση επιβατών Απρίλιο και Μάιο. Και στο βάθος… κρατική βοήθεια

Πρόεδρος Aegean: «Καίμε» χρήμα. Πτώση 98% στην κίνηση επιβατών Απρίλιο και Μάιο. Και στο βάθος… κρατική βοήθεια

Πιο στριμωγμένη από ποτέ είναι η Aegean. Ο Πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης, παρέθεσε τα δεδομένα σε ενημέρωση επενδυτών το απόγευμα της Δευτέρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο 2020 καταγράφηκε πτώση 98% στην κίνηση επιβατών.

Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, το δεύτερο τρίμηνο είναι η μία περίοδος που η Aegean που θα συνεχίσει να “καίει χρήματα” καθώς η κατάσταση δεν θα βελτιωθεί ιδιαίτερα τον Ιούνιο. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι εταιρεία καίει 40 εκατ. ευρώ τον μήνα καθώς μόνο τα σταθερά μηνιαία έξοδα είναι της τάξης των 26 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με ένα “αισιόδοξο” σενάριο που τρέχει, τον Ιούλιο η κίνηση θα βρίσκεται στο 25% της συνηθισμένης κίνησης ενώ το Σεπτέμβριο υπάρχει η “ελπίδα” να φτάσει στα επίπεδα του 50%, χαρακτηρίζοντας ότι το τρίτο τρίμηνο θα είναι σαφώς καλύτερο από το δεύτερο αλλά πολύ μακριά από τα μεγέθη προηγούμενων χρονιών. Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, το 2020 την χειρότερη χρονιά στην ιστορία της Aegean.

«Ξεκινήσαμε ιδιαίτερα δυναμικά το πρώτο τρίμηνο, σε συνέχεια ένα ενός πολύ δυναμικού 2019. Τα πράγματα πήγαιναν καλά και παρουσιάζαμε διψήφια άνοδο μέχρι και τις αρχές Μαρτίου όμως κατέληξε στο τρίμηνο να έχουμε μείωση της τάξης 15% η οποία οφείλεται στην μείωση πάνω από 50% που είχαμε τον Μάρτιο», είπε ο ίδιος.

Όπως ανέφερε ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος της αεροπορικής, το 70% των εργαζομένων έχει τεθεί από τον Μάρτιο σε διαθεσιμότητα κάνοντας χρήση του σχετικού προγράμματος της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη η Aegean αναμένει στις επόμενες ημέρες ανακοίνωση από την κυβέρνηση νέου προγράμματος ώστε να σχεδιάσει την πολιτική της σε ότι αφορά το εργατικό της δυναμικό.

Σε πρώτη φάση, η εταιρεία έχει προχωρήσει στην μη ανανέωση περίπου 150 εποχιακών συμβάσεων, ενώ ο αριθμός των πιλότων της θα μειωθεί κατά 20%, με την μείωση να προέρχεται από την μη ανανέωση ορισμένου χρόνου συμβάσεων ξένων πιλότων.

Σε ότι αφορά τον “κρατικό παράγοντα” ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στο εργαλείο δανεισμού με κρατική εγγύηση ως τρόπο ενίσχυσης της ρευστότητας σε ύψος ανάλογο με τις ανάγκες δανεισμού της εταιρείας καθώς και στην προαναφερθείσα επιδότηση εργασίας. Ο πρόεδρος της αεροπορικής σημείωσε ότι πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι πρόκειται για μία ισχυρή εταιρεία πριν την κρίση: «Κάνουμε ότι μπορούμε και δεν είναι δυνατό να μην στραφούμε για βοήθεια και στο κράτος, πολύ περισσότερο όταν άλλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη το έχουν πράξει και μάλιστα με μεγάλα κεφάλαια. Ακόμη και αν υπήρχε η σκέψη να μη στραφούμε σε κρατική ενίσχυση, δεν θα ήταν δίκαιο, από την στιγμή που το πράττουν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × four =