αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Πρεμιέρα» για τα ταξί χωρίς οδηγό: Το έκανε (ποιος άλλος;) η Uber

«Πρεμιέρα» για τα ταξί χωρίς οδηγό: Το έκανε (ποιος άλλος;) η Uber

Ίσως αυτές οι εικόνες να είναι καθημερινές στο μέλλον. Η Uber έδωσε στην κυκλοφορία τέσσερα αυτόνομα ταξί στο Πίτσμπουργκ των ΗΠΑ για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης. Η Uber είναι η πρώτη εταιρεία που αποτόλμησε να θέσει σε κυκλοφορία σε αστικό περιβάλλον πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα, δηλαδή αυτοκίνητα που ελέγχονται από λογισμικό με τη βοήθεια πληθώρας τρισδιάστατων καμερών, αισθητήρων λέιζερ και φυσικά GPS.

Βέβαια, στην πρώτη φάση του πιλοτικού προγράμματος, στο αυτοκίνητο υπήρχαν τόσο ένας οδηγός όσο και ένας μηχανικός της Uber στις δύο μπροστινές θέσεις του αυτοκινήτου. Η Uber έδωσε τη δυνατότητα σε ρεπόρτερ να κάνουν διαδρομές με τα αυτόνομα ταξί της την Τρίτη. Κατά τη διάρκεια διαδρομής μιας ώρας, ρεπόρτερ του Reuters παρατήρησε ότι το αυτόνομο ταξί της Uber, μάρκας Ford, σταματούσε με ασφάλεια –και τις περισσότερες φορές ομαλά– όταν βρισκόταν μπροστά σε κόκκινο φανάρι. Το αυτόνομο ταξί διέσχισε γέφυρες, προσπέρασε ένα φορτηγό των Αμερικανικών Ταχυδρομείων και επιβράδυνε όταν ένας άλλος οδηγός άνοιξε την πόρτα του αυτοκινήτου του σε έναν πολυσύχναστο δρόμο της πόλης. Ολα αυτά έγιναν χωρίς κανείς να αγγίζει το τιμόνι ή τα πεντάλ του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τον ρεπόρτερ του Reuters.

Ωστόσο, ο οδηγός και ο μηχανικός της Uber παρενέβαιναν στη διαδικασία της οδήγησης σε κάποιες περιπτώσεις. Σύμφωνα με τις οδηγίες της Uber, ο οδηγός της αναλάμβανε τον έλεγχο του αυτοκινήτου όταν το όχημα πλησίαζε σε διάβαση πεζών, ώστε να τους επιτρέψει να διασχίσουν τον δρόμο. Ο οδηγός ανέλαβε τον έλεγχο και όταν το ταξί διέσχιζε περιοχή όπου γίνονταν κατασκευαστικές εργασίες αλλά και όταν το όχημα επρόκειτο να στρίψει αριστερά σε διασταύρωση. Ο μηχανικός περιοδικά προσάρμοζε την ταχύτητα του οχήματος, το οποίο σε γενικές γραμμές κινούνταν με χαμηλή ταχύτητα. Το θέαμα του αυτόνομου ταξί της Uber προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις από τους κατοίκους του Πίτσμπουργκ.

Όπως σημειώνει η Καθημερινή, κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ορισμένοι περαστικοί χάζευαν με ανοικτό το στόμα το ταξί, στην οροφή του οποίου είναι τοποθετημένες περισσότερες από δέκα τρισδιάστατες κάμερες και ειδικοί αισθητήρες λέιζερ που επιτρέπουν το λογισμικό να υπολογίζει την απόσταση του οχήματος από διάφορα αντικείμενα και να αντιλαμβάνεται το τρισδιάστατο σχήμα τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

ten + 5 =