αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠοιες επιχειρήσεις ετοιμάζονται να… καρπωθούν τις αυξημένες καταθέσεις των πολιτών, μόλις ανοίξει το lockdown

Ποιες επιχειρήσεις ετοιμάζονται να… καρπωθούν τις αυξημένες καταθέσεις των πολιτών, μόλις ανοίξει το lockdown

Με την προοπτική ότι τα περιοριστικά μέτρα θα αρχίσουν να αποκλιμακώνονται από τον προσεχή Μάιο, εταιρείες δεκάδων επιχειρηματικών κλάδων προετοιμάζονται με στόχο να καρπωθούν ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα των αυξημένων καταθέσεων των νοικοκυριών που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Με βάση τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος οι καταθέσεις των νοικοκυριών αυξήθηκαν μέσα στην πανδημία κατά 11 δισ. ευρώ (+312 εκατ. ευρώ μόνο το Φεβρουάριο), χωρίς μέσα στο ποσό αυτό να περιλαμβάνονται τα εκατοντάδες εκατ. ευρώ που έχουν διοχετευθεί σε μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων εγχώριων ΑΕΔΑΚ από το Νοέμβριο του 2020 έως και το φετινό Φεβρουάριο.

Οικονομικοί παράγοντες πιστεύουν πως μεγάλο τμήμα των αυξημένων αποταμιεύσεων των νοικοκυριών θα επιστρέψει στην πραγματική οικονομία όταν επανέλθει η κανονικότητα στην αγορά και για το λόγο αυτό «θα γίνει μάχη» για το ποιοι κλάδοι και επιχειρήσεις θα τα κερδίσουν.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση των ανθρώπων του Ομίλου Fourlis (ΙΚΕΑ, Intersport) σχετικά με το πόσο υψηλές ήταν οι πωλήσεις των καταστημάτων τους για το περιορισμένο χρονικό διάστημα που άνοιξαν φέτος. «Διαπιστώσαμε ότι ο κόσμος είναι διψασμένος για να ψωνίσει» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης κ. Αναστάσιο Πεταλά.

Παρόμοιο κλίμα περιγράφουν και άλλες εισηγμένες εταιρείες, οι οποίες καταφέρνουν μέσα στο πρώτο φετινό τρίμηνο, οι πωλήσεις τους να μην απέχουν πολύ από το αντίστοιχο περυσινό τους επίπεδο, παρά το γεγονός ότι τα καταστήματα λιανικής είναι κλειστά. «Οι ηλεκτρονικές και οι χονδρεμπορικές πωλήσεις διαμορφώνονται σε υψηλά επίπεδα, πράγμα που δείχνει τη διάθεση, αλλά και τη δυνατότητα πολλών πελατών μας να ψωνίσουν» δηλώνει στο Euro2day.gr οικονομικός διευθυντής εισηγμένης εταιρείας.

«Είναι προφανές ότι ένα σημαντικό τμήμα των αυξημένων αποταμιεύσεων οφείλεται στο ότι πολλοί καταναλωτές ανέβαλαν λόγω της πανδημίας δαπάνες που είχαν ήδη προγραμματίσει, αρχίζοντας από τα ρούχα, τα ταξίδια και τη διασκέδαση και φτάνοντας μέχρι τα αυτοκίνητα, τα έπιπλα και τις ηλεκτρικές συσκευές. Όπως φαίνεται, τμήμα αυτών των αγορών που αναβλήθηκαν θα το δούμε να λαμβάνει χώρα από το Μάιο και μετά, όπως άλλωστε το είδαμε και σε χώρες όπου χαλάρωσε το lock down, με ενδεικτική περίπτωση το Ισραήλ» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Πέραν των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων, «επίθεση» στις αυξημένες αποταμιεύσεις έχει ξεκινήσει και από άλλες δραστηριότητες. Για παράδειγμα, ασφαλιστικές εταιρείες και ΑΕΔΑΚ καταφέρουν να αυξάνουν τον όγκο των εργασιών τους, εκμεταλλευόμενες τα σχεδόν μηδενικά επιτόκια που προσφέρουν οι τράπεζες ακόμη και στις προθεσμιακές τοποθετήσεις (βλέπε πίνακα, όπου το ποσοστό των προθεσμιακών καταθέσεων έχει συρρικνωθεί στο 28,6% των συνολικών). Παράλληλα, εκατοντάδες εκατ. ευρώ τοποθετούνται με ευκολία σε ομολογιακές εκδόσεις εταιρειών, ακόμη και επταετούς διάρκειας (πχ Motor Oil).

Προς την ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι κλάδοι που επηρεάζονται -άμεσα ή έμμεσα- από την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας, με αιχμή του δόρατος είτε τα μηδενικά τραπεζικά επιτόκια, είτε επιδοτούμενα προγράμματα τύπου «Εξοικονομώ».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × three =