αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠαρουσιάστηκε το Chaos. Το ελληνικό hypercar των 3.000 ίππων (ΦΩΤΟ)

Παρουσιάστηκε το Chaos. Το ελληνικό hypercar των 3.000 ίππων (ΦΩΤΟ)

Η ώρα που πολλοί περίμεναν έφτασε. Ο Σπύρος Πανόπουλος παρουσίσε το Chaos. Πρόκειται για το πρώτο ελληνικό υπεραυτοκίνητο. Με την παρουσίαση να γίνεται μέσα από την ιστοσελίδα spyrospanopoulos.com.

Το συγκεκριμένο όχημα αποδίδει μέχρι και 3.000 ίππους, σημειώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 1,8 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 500 km/h. Αυτό το κάνει ταχύτερο ακόμα και από τη Bugatti Chiron και το ηλεκτρικό hypercar Rimac Nevera.

Η SP Automotive ιδρύθηκε το 2019 με το όραμα του Σπύρου Πανόπουλου να δημιουργήσει «το ταχύτερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο παραγωγής του κόσμου. Ένα αριστούργημα τεχνολογικής καινοτομίας κατασκευασμένο με το πιο πρωτότυπο τρόπο».

Ο Σπύρος Πανόπουλος εφάρμοσε όλη την τεχνογνωσία που απέκτησε από πολλαπλές καινοτομίες του στους αγώνες Drag Racing στην εξέλιξη της μονάδας ισχύος. Στο Chaos βλέπουμε μία θηριώδη V10 μονάδα με διπλό υπερσυμπιεστή (twin turbo) σε δύο εκδόσεις, 2.000 και 3.000 ίππων, με όριο περιστροφής στις 11 και 12 χιλιάδες στροφές αντίστοιχα.

Το δεκακύλινδρο μοτέρ είναι κατασκευασμένο με αλουμίνιο (κυλινδροκεφαλή) και τιτάνιο (έμβολα και βαλβίδες), και είναι τοποθετημένο στο κέντρο. Ο υπερσυμπιεστής του έχει κεραμικά εξαρτήματα από ανθρακονήματα και τιτάνιο. Ενδεικτικό είναι ότι στον κινητήρα χρησιμοποιήθηκε ακόμα και βιρύλλιο, ένα εξωτικό υλικό που επιχείρησε η Mercedes να χρησιμοποιήσει στη F1 στο τέλος της δεκαετίας του 1990 – πριν απαγορευτεί από τη FIA για λόγους ελέγχου του κόστους.

Μπορεί να είναι εικόνα αυτοκίνητο

Σε ότι αφορά το το φρενάρισμα, το σύστημα πέδησης αποτελείται από τεράστια κεραμικά δισκόφρενα διάστασης 428 χιλ. εμπρός και 416 χιλ. στους πίσω τροχούς, με δαγκάνες μαγνησίου κατασκευασμένους με τρισδιάστατη εκτύπωση.

Πέραν του τιτανίου, του αλουμινίου και των ανθρακονημάτων, που είναι εμφανή σε πολλαπλά μέρη του Chaos, το ελληνικό hypercar αποτελείται και από άλλα εξωτικά και πολύ ακριβά υλικά: κέβλαρ, zylon (ένα ελαφρύ και ισχυρό πολυμερές, το οποίο κρατά χαμηλά το βάρος του αμαξώματος) και Inconel στο σύστημα εξάτμισης.

Το εσωτερικό του Chaos μόνο χαώδες δεν είναι: πρόκειται για ένα φουτουριστικό, προηγμένο διθέσιο κόκπιτ με τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας, πολλαπλά μέρη γυμνού ανθρακονήματος, και παραλληλόγραμμο τιμόνι με ενσωματωμένη οθόνη.

Η SP Automotive ανακοίνωσε ότι τα αντίτυπα του Chaos που θα παράγει κάθε χρόνο δεν θα ξεπερνούν τα 20, και ότι συνολικά δεν θα ξεπεράσουν τα 100 – ώστε να διατηρηθεί η συλλεκτική του αξία. Η έκδοση των 2.000 ίπων θα κοστίζει 5,5 εκατομμύρια Ευρώ και η ισχυρότερη των 3.000 hp θα αγγίζει τα €12,4 εκατ., δεδομένου ότι για λόγους αντοχής πρέπει να έχει τα κεραμικά έμβολα. Καθώς έχουν υπάρξει ήδη οι πρώτες παραγγελίες, το πρώτο από τα αντίτυπα αυτά θα παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του στις αρχές του 2022.

Ο Σπύρος Πανόπουλος έχει δηλώσει δημοσίως τον δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο -μετά και από τις σημερινές ανακοινώσεις- στόχο να κρατήσει την παραγωγή των αυτοκινήτων στο ελληνικό έδαφος, κρατώντας στη χώρα μας ταλαντούχους σχεδιαστές και μηχανολόγους που έχουν σπουδάσει, και συνήθως παραμένουν για να εργαστούν, στο εξωτερικό.

Οι συνολικές επενδύσεις για το «project Chaos» αναμένεται να ανέλθουν στα 96 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
Μπορεί να είναι εικόνα αυτοκίνητο
Μπορεί να είναι εικόνα αυτοκίνητοΔεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × two =