αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος: Μηδενικό εργασιακό ή τουριστικό εθνικό όφελος από την ταινία του Μπαντέρας

Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος: Μηδενικό εργασιακό ή τουριστικό εθνικό όφελος από την ταινία του Μπαντέρας

Οι είδηση για τα γυρίσματα της χολυγουντιανής ταινίας Barracuda με τον Αντόνιο Μπαντέρας, απέσπασε θετικά σχόλια πριν μερικές ημέρες. Ωστόσο, έρχεται τώρα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος και παραθέτει μια διαφορετική εικόνα.

Συγκεκριμένα, σε επιστολή που έστειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος στους υπουργούς Πολιτισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Λίνα Μενδώνη και Κυριάκο Πιερρακάκη, προς τον υφυπουργό Σύγχρονου Πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη, προς την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και προς το Εθνικό Κέντρο Οπτικαοκουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) και τον επίσης ενθουσιώδη πρόεδρό του Πάνο Κουάνη, με ταυτόχρονη κοινοποίηση στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και στον Τύπο τονίζει ανάμεσα σε άλλα:

  • «Σύμφωνα με πληροφορίες στην παραγωγή της ταινίας θα εργαστούν ελάχιστοι επαγγελματίες από τη χώρα μας, αφού όλες οι θέσεις εξειδικευμένου προσωπικού έχουν στελεχωθεί με εργαζόμενους από γειτονικές χώρες, με αμοιβή αρκετά κατώτερη από την αμοιβή των αντίστοιχων εργαζομένων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Η παραγωγή, δηλαδή, επιχειρεί να «σπάσει» την αγορά», γράφει η Π.Ο.Θ.Α. Πράγματι όπως μάθαμε η συντριπτική πλειονότητα των τεχνικών που θα εργαστούν στην ταινία προέρχονται από τη γειτονική μας Βουλγαρία.
  • Την ίδια ώρα όμως η ταινία «θα δικαιούται να έχει μία γενναία χρηματοδότηση από το ΕΚΟΜΕ μέσω του cash rebate, της τάξεως των 4 από τα συνολικά 20 εκατομμύρια που διαφημίζεται ότι είναι ο προϋπολογισμός της».
  • Εντάξει αλλά τουλάχιστον θα διαφημιστούν τουριστικά τα ελληνικά τοπία, θα σκεφτόταν κάποιος. Δυστυχώς ούτε αυτό ισχύει αφού στην ταινία, οι περιοχές που θα γίνουν τα γυρίσματα θα φαίνονται ως περιοχές της Φλόριντα και κυρίως του Μαϊάμι. Εξ ου και η προέλευση των κομπάρσων που αναζητούνται καθώς αυτοί οι άνθρωποι καλούνται να εκπροσωπήσουν την «ανθρωπογεωγραφία» του Μαϊάμι, «όπου υπάρχει ποικιλία διαφορετικών φυλών, όπως Λατίνοι, Κουβανοί, Κινέζοι, τουρίστες από την Άπω Ανατολή και ντόπιοι (καυκάσιοι)».

Μεταξύ άλλων γράφει λοιπόν η Π.Ο.Θ.Α. στην επιστολή της προς την αρμόδια ηγεσία:

«Αυτονόητα καλωσορίζουμε τις ξένες παραγωγές, αλλά όταν αυτό γίνεται με σεβασμό στις εργασιακές συνθήκες της χώρας μας και το δημόσιο συμφέρον. Η χώρα μας εκτός από πλούσια σε φυσικό κάλλος και αρχαιότητες, διαθέτει ανθρώπους με μεγάλη επαγγελματική αναγνώριση παγκοσμίως, σε όλους τους τομείς παραγωγής μίας ταινίας. Ειδικά στην συγκεκριμένη συγκυρία, που ο κλάδος μας είναι πληγωμένος από το μακροχρόνιο lockdown, θεωρούμε αδιανόητο όχι μόνο να μην δημιουργείται επαρκές πλαίσιο ώστε να εργαστούν σε μια τέτοια παραγωγή εργαζόμενοι με μόνιμη έδρα την Ελλάδα, αλλά η κυβέρνηση να καταστρέφει και το ήδη υπάρχον.

Να σημειώσουμε εδώ ότι ούτε ως διαφήμιση για την χώρα μας θα λειτουργήσει η ταινία, αφού η πανέμορφη Θεσσαλονίκη θα «μεταμφιεστεί» ώστε να μοιάζει με το… Μαϊάμι! Δηλαδή θα πληρώσουμε με κρατικό χρήμα μία ταινία που ούτε προσωπικό από την χώρα μας θα χρησιμοποιήσει, ούτε θα διαφημίσει την χώρα στο εξωτερικό. Για μας αυτό δεν είναι ανάπτυξη πολιτισμένης χώρας, αλλά πλιάτσικο αποικιοκρατικής λογικής. Η χώρα μας διαθέτει μία πληθώρα επαρκέστατου τεχνικού και καλλιτεχνικού προσωπικού. Μία ταινία αυτής της εμβέλειας δεν θα έπρεπε να στρέφεται σε αγορές με χαμηλότερα μεροκάματα για να γλυτώσει χρήματα που αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνολικού της προϋπολογισμού».

Η Π.Ο.Θ.Α. επισημαίνει επίσης ότι σ΄αυτό το μάλλον άδικο σχήμα για τη χώρα, μας έφεραν οι «τροποποιήσεις Πιερρακάκη»: «Ως ομοσπονδία, μαζί με σύσσωμο τον κινηματογραφικό χώρο, είχαμε εγκαίρως προειδοποιήσει για τις επίμαχες τροποποιήσεις άρθρων, του νόμου 4487/17 για το cash rebate του ΕΚΟΜΕ που από αναπτυξιακό εργαλείο το μετατρέπει, φωτογραφικά μάλιστα, σε ένα μέσο εκροής κρατικών χρηματοδοτήσεων προς το εξωτερικό σε ταινίες που λειτουργούν ως όχημα για την συρρίκνωσης των εργασιακών σχέσεων, των μισθών, των συνθηκών εργασίας, υγείας και ασφάλειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό συμβαίνει την ίδια στιγμή που το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου απαξιώνεται με την μηδαμινή χρηματοδότηση των 3,6 εκατομμυρίων ευρώ τον χρόνο».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × four =