αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠέντε σημάδια που δείχνουν ότι ο νέος συνάδελφος… δεν κάνει για την δουλειά

Πέντε σημάδια που δείχνουν ότι ο νέος συνάδελφος… δεν κάνει για την δουλειά

Η συνέντευξη λοιπόν φαίνεται να πήγε καλά με τον «Μεγάλο» και εσύ/ο διπλανός σου/ όλο σου το τμήμα περιμένετε πώς και πώς να έρθει ο νέος υπάλληλος να καλύψει εκείνο το πόστο που είχε μείνει κενό και σας προσέθετε παραπάνω δουλειά.

Έλα όμως λοιπόν που ο νέοπας ήρθε, αλλά αποδείχθηκε μάπα το καρπούζι. Δεν είναι δηλαδή το πρόσωπο ακριβώς που περίμενες, ή τουλάχιστον όχι αυτό που είχε πιθανότατα περιγράψει στο αφεντικό σου όταν το έπεισε να κάνει την πρόσληψη.

Πώς λοιπόν θα μπροούσε να αναγνωρίσει το big boss τα σημάδια ότι κάποιος πάει να του πουλήσει παραμύθι για τον εαυτό του και ότι τελικά δεν ανταποκρίνεται στη θέση και τις απαιτήσεις της επιχείρησής του, ώστε να μην την ξαναπατήσει;

Οι ειδικοί που θα δεις παρακάτω έχουν μερικές πολύτιμες συμβουλές προς εργοδότες. Μήπως -λέμε τώρα- να έστελνες το link στον δικό σου;

Ακολουθούν οι έξι σοβαρότερες ενδείξεις ότι δεν έγινε η καλύτερη δυνατή επιλογή εργαζόμενου.

Ζητάει κατευθείαν προαγωγή

«Αν και το να ρωτήσει κατά τη διάρκεια της συνέντευξης κατά πόσο υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης είναι θεμιτό, το να ξεκινήσει μια τέτοια συζήτηση ενώ μετράει μόλις μια εβδομάδα στη δουλειά δεν είναι καλό σημάδι», αναφέρει ο Ian Caullay, απ’ τη σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων του πανεπιστημίου του Όκλαντ.

«Οι εργοδότες εκτιμούν πάντα τον ενθουσιασμό αλλά οι προαγωγές κερδίζονται εν καιρώ. Χρειάζεται χρόνος και στους εργαζόμενους άλλωστε μέχρι να μάθουν τη δουλειά και τη φιλοσοφία της για να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα», σημειώνει. Έτσι όταν κάποιος έρχεται στον εργασιακό σου χώρο και κατευθείαν ψάχνεται να μετακινηθεί σε κάποια άλλη, μεγαλύτερη, θέση, πιθανότατα δίνει την εντύπωση ότι είναι κάποιος είτε που θέλει να εκμεταλλευτεί καταστάσεις, είτε είναι απλά αφελής. Συνήθως, συμβαίνει το πρώτο.

Ζητάει συνεχώς βοήθεια

Είναι φυσιολογικό να χρειαστεί κάποιο χρόνο προσαρμογής ώστε να μάθει τις ειδικές απαιτήσεις μιας δουλειάς, αλλά ένας εργαζόμενος που δεν κατανοεί τα καθήκοντά του μέσα σε ένα εύλογο χρονικό περιθώριο, το μόνο σίγουρο είναι πως αποτελεί κακή επιλογή.

Όπως υπογραμμίζει η Shani Magosky, απ’ την εμπειρία της ως σύμβουλος στελεχών, υπάρχουν περιπτώσεις που senior managers ζητούν από ασκούμενους βοήθεια και προσλαμβάνουν εξωτερικούς συμβούλους για να κάνουν κάποιες απ’ τις δουλειές τους. Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι πρόκειται για λάθος επιλογή εργαζομένου.

Μιλάει περισσότερο παρά δουλεύει

Κοινώς, έχει την τάση να μιλά περισσότερο γι’ αυτά που θα κάνει -σαν πολιτικός για παράδειγμα- παρά σηκώνει τα μανίκια και κάνει τη δουλειά.

Σύμφωνα με την Karson Humiston, ιδρύτρια και CEO της Vangst Talent, εταιρείας ανθρώπινου δυναμικού, αυτό δεν είναι καλό σημάδι. Το χειρότερο όμως, όπως δηλώνει η ίδια, είναι ο καινούργιος στη δουλειά ναι μεν να μην έχει προσαρμοστεί στους ρυθμούς και τις απαιτήσεις, να μην το αναγνωρίζει δε, ώστε να ζητήσει βοήθεια.

Ζητάει αμέσως άδεια

Όταν ένας νεοπροσληφθείς υπάλληλος που δεν έχει ξεκινήσει καλά – καλά να δουλεύει στην εταιρεία, ζητήσει ξαφνικά άδεια γιατί είχε -για παράδειγμα- προγραμματίσει διακοπές πριν πιάσει δουλειά, αλλά δεν το είχε αναφέρει εξαρχής, είναι κακό σημάδι. «Δείχνει ανειλικρίνεια, αφού γνώριζε για το ταξίδι προτού αποδεχθεί την προσφορά για δουλειά», επισημαίνει η Humiston.

Χαζεύει στο κινητό ή στα social media

«Ακόμη κι ένας άψογος επαγγελματίας χρειάζεται χρόνο για να μάθει τη νέα του ομάδα και το εργασιακό περιβάλλον. Αν κάποιος νιώθει τόσο άνετα ώστε να στέλνει μηνύματα στο κινητό ή να χαζεύει απ’ τον υπολογιστή του στο Facebook απ’ την πρώτη κιόλας εβδομάδα, σημαίνει ότι παραείναι άνετος με την ιδέα να αφιερώνει χρόνο σε πράγματα εκτός δουλειάς. Αυτό με φοβίζει για το τι θα αντιμετωπίσω τους επόμενους μήνες» σχολιάζει ο Caullay.

Bonus: Πώς να αντιμετωπίσει ο «Μεγάλος» τα σημάδια

Όταν εκείνος αντιληφθεί κάτι απ’ τα παραπάνω πρέπει να θέσει κατευθείαν το θέμα στον εργαζόμενο, αλλά χωρίς να φανεί σαν προσωπική επίθεση. «Να ξεκινήσει ρωτώντας τον ποια είναι η αρχική του εντύπωση για τη δουλειά μέχρι τώρα και μετά να μοιραστεί τις δικές του πρώτες εντυπώσεις» είναι η συμβουλή του Caullay. Μπορεί να πει για παράδειγμα ότι απ’ τη μια διακρίνει έναν ενθουσιασμό και απ’ την άλλη ότι περνάει αρκετό χρόνο στο κινητό του. Έτσι του δίνεται η δυνατότητα να τον ρωτήσει αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Αν πάλι παρατηρεί ότι κάποιος βιάζεται να ανέβει στην ιεραρχία μπορεί να τον πιάσει διακριτικά και να του εξηγήσει πώς λειτουργούν τα πράγματα στην επιχείρησή του.

«Απ’ την άλλη, δεν μπορεί να περιμένει από κάποιον καινούργιο να είναι τέλειος», σημειώνει η Magosky. Εκείνο όμως που μπορεί να περιμένει ο εργοδότης και εσύ μαζί του ως υπάλληλος και συνάδελφός του νέοπα είναι να έχει επίγνωση της κατάστασης και να προσπαθήσει ειλικρινά να ανταποκριθεί στο νέο του ρόλο μέσα στο εργασιακό περιβάλλον.

Πηγή: Askmen.com

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nine + eleven =