αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ Steve Jobs συνόψιζε ολόκληρη τη στρατηγική της Apple σε 6 bullet points. Κάθε ένα, διδάσκει ένα χρήσιμο μάθημα

Ο Steve Jobs συνόψιζε ολόκληρη τη στρατηγική της Apple σε 6 bullet points. Κάθε ένα, διδάσκει ένα χρήσιμο μάθημα

Στις 24 Οκτωβρίου 2010, ο CEO της Apple, Steve Jobs, έστειλε ένα πολύ σημαντικό email. Παραλήπτες ήταν 100 από τους πιο σημαντικούς υπαλλήλους της Apple. Μέσα σε αυτό το email υπήρχε ένα κομμάτι με τίτλο «Στρατηγική 2011». Ένα κομμάτι με πολλά μαθήματα για τους ηγέτες των επιχειρήσεων- ακόμα και σήμερα.

Ο Jobs παρουσίαζε εκεί ολόκληρη την τότε στρατηγική της Apple, συνοψίζοντας την σε μόλις 6 bullet points. Αυτά ήταν τα εξής:

-Who are we?
-What do we do?
-Post PC era
-2011: Holy War with Google
-2011: Year of the Cloud
-2015: New Campus

Κάθε ένα από αυτά τα points διδάσκει ένα χρήσιμο μάθημα, όπως εξηγεί το αμερικανικό inc.com.

Ο σκοπός

Το Jobs ξεκινά με δύο πολύ σημαντικά ερωτήματα: Ποιοι είμαστε; Τι κάνουμε;

Με μία πρώτη ματιά, αυτές οι ερωτήσεις μπορεί να σας εκπλήξουν. Σε τελική ανάλυση, ο Jobs είχε επιστρέψει ως Διευθύνων Σύμβουλος στην Apple, μετά από πάνω από μια δεκαετία, και είχε πραγματοποιήσει μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές όλων των εποχών. Όμως ήξερε καλά πόσο εύκολο είναι να πέσεις από την κορυφή. Το είχε ζήσει. Για να μην επαναληφθεί η ιστορία, ο Jobs γνώριζε ότι η Apple έπρεπε να αναρωτιέται συνεχώς ποια ήταν και τι έκανε. Έπρεπε να προσδιορίσει ξεκάθαρα το στιλ ηγεσίας, τις αξίες και την εστίαση της εταιρείας — και να φροντίσει να ευθυγραμμίσει τους στόχους της με την επιθυμητή κουλτούρα και τον μεγάλο σκοπό.

Προσδιορίστε τα δυνατά σας σημεία

Το επόμενο bullet: «Post PC era», έκανε δύο σημαντικά πράγματα. Πρώτον, εντόπισε νωρίς τη στροφή των καταναλωτών στην αγορά των φορητών συσκευών. Εξίσου σημαντικό, όμως, είναι ότι ανέδειξε τη δύναμη της Apple σε αυτή την αναδυόμενη αγορά. «Η Apple είναι η πρώτη εταιρεία που έφτασε εδώ», έγραψε ο Jobs — κάτι που ήταν απολύτως αληθινό, καθώς το iPhone και το iPad είχαν αποδειχθεί επαναστατικά τότε. Τα προϊόντα κινητής τηλεφωνίας αντιπροσωπεύουν πλέον το 66% των εσόδων της εταιρείας.

Το κλειδί για τη μελλοντική επιτυχία, όπως υπογράμμισε ο Jobs, θα ήταν η αξιοποίηση αυτής της αλλαγής μέσω της συνεχούς βελτίωσης των κινητών συσκευών, της επικοινωνίας, των εφαρμογών και των υπηρεσιών cloud — μια στρατηγική που η Apple συνεχίζει να ακολουθεί πάνω από μια δεκαετία αργότερα και που την μεταμόρφωσε σε μια εταιρεία τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

Μάθετε από τους ανταγωνιστές

«Holy War with Google». Ενώ ήταν αλήθεια ότι το iPhone και το iPad ήταν επαναστατικά, η Google είχε αρχίσει να ξεπερνά την Apple σε κάποια κομμάτια — και ο Jobs το ήξερε. Στην ίδια ατσέντα, τόνισε πώς το λειτουργικό σύστημα Android της Google διέπρεψε, με βαθιά ενσωμάτωση των υπηρεσιών cloud της Google, παραδεχόμενος ότι το Android ήταν «πολύ μπροστά από την Apple» στις υπηρεσίες cloud για επαφές, ημερολόγιο και emails. Ο στόχος λοιπόν; «Πιάστε το Android από το οποίο βρισκόμαστε πίσω… και ξεπεράστε το».

Focus on one big thing

Ο Jobs στη συνέχεια καθορίζει ξεκάθαρα την πιο σημαντική προτεραιότητα για το 2011, την οποία ονομάζει «η χρονιά του cloud». Η Apple «εφηύρε» την έννοια του digital hub, γράφει ο Jobs, χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή ως κέντρο για ψηφιακά στοιχεία όπως επαφές, ημερολόγια, φωτογραφίες, μουσική και βίντεο. Αλλά το digital hub μεταφερόταν πλέον από τον υπολογιστή στο cloud και η Apple έπρεπε να κινηθεί γρήγορα. «Η Google και η Microsoft είναι πιο μπροστά στην τεχνολογία», έγραψε, «αλλά [δεν] το έχουν καταλάβει ακόμα… [Πρέπει] να συνδέσουμε όλα τα προϊόντα μας μεταξύ τους, ώστε να ‘κλειδώσουμε’ περαιτέρω τους πελάτες στο οικοσύστημά μας».

Ο εντοπισμός και η εκτέλεση αυτής της προτεραιότητας ήταν καθοριστικής σημασίας για τη διαμόρφωση της στρατηγικής της Apple για τα επόμενα χρόνια, βοηθώντας την εταιρεία να συμβαδίσει με – και, κατά κάποιο τρόπο, να ξεπεράσει – τους ανταγωνιστές της.

Κοίτα στο μέλλον

«2015: New Campus». Φυσικά, αυτή ήταν μια αναφορά σε αυτό που τελικά έγινε «Apple Park», το campus των 175 στρεμμάτων και το φουτουριστικό συγκρότημα γραφείων της εταιρείας που τώρα λειτουργεί ως η εταιρική της έδρα της. Αυτό ήταν ένα από τα τελευταία έργα που παρουσίασε ο Jobs, ένας χώρος εργασίας που θα ενσαρκώνει το πνεύμα της Apple και θα ενέπνεε τους εργαζόμενους να συνεχίσουν να «σκέφτονται διαφορετικά». Δυστυχώς, ο Jobs δεν έζησε για να δει την έναρξη της κατασκευής του νέου campus της Apple. Ωστόσο, έθεσε σε κίνηση τα σχέδια και συμμετείχε σε μεγάλο βαθμό στο σχεδιασμό, διευκρινίζοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, ακόμη και μικρές λεπτομέρειες σχετικά με τα οικοδομικά υλικά και άλλα χαρακτηριστικά. Tον Απρίλιο του 2017, δύο χρόνια αργότερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί, το Apple Park άνοιξε για τους εργαζόμενους.

Χρήσιμο μάθημα: Να εστιάζετε στο τώρα, αλλά πάντα να σχεδιάζετε για το μέλλον.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × two =