αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ Elon Musk καταφέρνει να «σπάει τους κανόνες» εφαρμόζοντας αυτούς τους 5 κανόνες

Ο Elon Musk καταφέρνει να «σπάει τους κανόνες» εφαρμόζοντας αυτούς τους 5 κανόνες

O Elon Musk έχει καταγράψει την δική του διαδρομή. Και με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, καταφέρνει να τραβά πάνω του όλα τα βλέμματα. Α ναι, πλέον είναι και ο πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη. Κάποιοι θα πουν επίσης ότι είναι «ο άνθρωπος με τη μεγαλύτερη επιρροή στη Γη». Κάτι που δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα.

Είναι γνωστός για κάτι ακόμα: Ο Musk σε όλη του την διαδρομή, κατάφερνε να «σπάει τους κανόνες». Κάτι που κάνει μέχρι σήμερα. Πως τα καταφέρνει άραγε; Το αμερικανικό Entrepreneur.com παραθέτει τους 5 κανόνες που εφαρμόζει ο διάσημος δισεκατομμυριούχος.

Στρατηγική 1: Κάνε ντόρο

Το 1995 ίδρυσε τη Zip2, μια διαδικτυακή εταιρεία που παρείχε οδηγούς πόλεων και επιχειρηματικούς καταλόγους για εφημερίδες, και τέσσερα χρόνια αργότερα έγινε εκατομμυριούχος. H Zip2 πουλήθηκε για 307 εκατομμύρια δολάρια και ο Musk… πήρε σπίτι του 22 εκατομμύρια δολάρια.

Καθώς η γοητεία της Silicon Valley μεγάλωνε, ο Musk κάλεσε τις κάμερες να δουν από πρώτο χέρι την επιτυχία του. Όταν τα εκατομμύρια του άρχισαν να μαζεύονται, καλωσόρισε το CNN στις 7 π.μ. για να μεταδώσει την παράδοση του νέου του σπορ αυτοκινήτου McLaren F1, αξίας $1 εκατομμυρίου.

Τα ΜΜΕ ήθελαν μια ιστορία επιτυχίας και ο Musk τους έδωσε την απόλυτη συνέντευξη. Εάν είστε επιχειρηματίας, ειδικά σε έναν περίπλοκο κλάδο, σκεφτείτε πώς μπορείτε να συμμετάσχετε σε ένα κύμα… ποπ κουλτούρας.

Στρατηγική 2: Κάνε την επιχείρησή σου προσωπική

Αν και η παραδοσιακή οπτική λέει ότι μια επιχείρηση δεν μπορεί να έχει προσωπικά στοιχεία του ιδρυτή της, η προσωπικότητα του Musk έχει συνδεθεί άμεσα με την Tesla και την SpaceX. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Στα πρώτα του εγχειρήματα, ο Musk έχασε τον έλεγχο των δικών του εταιρειών, μαθαίνοντας με τον σκληρό τρόπο ότι στις business, όλοι μπορούν να αντικατασταθούν.

Ση Zip2, οι επενδυτές του διόρισαν έναν πιο έμπειρο ηγέτη, τον Richard Sorkin, για να οδηγήσει την εταιρεία στην εξαγορά. Μόλις η δεύτερη εταιρεία του, η X.com, μετατράπηκε στην PayPal, απολύθηκε και πάλι από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου την ώρα που… έλειπε από το γραφείο.

Με τη SpaceX και την Tesla, συνδύασε τους προσωπικούς του στόχους με τους επιχειρηματικούς του στόχους, συνδέοντας τη δημόσια προσωπικότητά του με τις επιδόσεις και των δύο εταιρειών και εξασφαλίζοντας τη θέση του στην κορυφή.

Όλοι μπορούν να αντικατασταθούν. Σκεφτείτε λοιπόν πώς μπορείτε να συνδυάσετε τη δημόσια προσωπικότητά σας με τους στόχους της εταιρείας σας για να διατηρήσετε τη θέση σας στο τραπέζι.

Στρατηγική 3: Θέσε μη ρεαλιστικούς στόχους

Αντί να εστιάζει σε μια ξεκάθαρη πορεία προς την κερδοφορία, ο Musk βάζει τρελούς στόχους και τους κοινοποιεί στον κόσμο, όπως η μεταφορά της ανθρωπότητας στον Άρη πριν πεθάνει. Οι άνθρωποι αγαπούν να κυνηγούν την επιτυχία ενάντια σε όλες τις πιθανότητες.

Ως επιχειρηματίας, οι στόχοι σας (ή κάποιοι στόχοι σας) πρέπει να είναι κάτι παραπάνω από οικονομικοί και λειτουργικοί. Θέστε στόχους με το σκεπτικό να παρακινήσετε το εργατικό δυναμικό σας, να προσελκύσετε επενδυτές ή να προσελκύσετε τους πελάτες σας.

Στρατηγική 4: Αγνόησε την πεπατημένη οδό

Οι επιχειρηματίες γνωρίζουν ότι το κλειδί της επιτυχίας είναι να παραμείνουν επικεντρωμένοι στους στόχους τους. Ωστόσο, ενώ ο Musk είναι τόσο απασχολημένος που κοιμάται σε έναν άβολο καναπέ στο γραφείο του στην Tesla, έχει πάντα χρόνο για τα φώτα της δημοσιότητας.

Θα τον δεις στο South Park και τους Simpsons ή στο The Big Bang Theory. Ως leader, βρες τρόπους για να φέρεις την εταιρία σου στο προσκήνιο. Και να δημιουργήσεις μεγαλύτερες ευκαιρίες.

Στρατηγική 5: Πες αυτό που έχεις στο μυαλό σου

Είναι γνωστό ότι ο Musk χρησιμοποιεί το Twitter σαν… προσωπική παιδική χαρά, επηρεάζοντας τις τιμές των μετοχών των δικών του επιχειρήσεων και άλλων, χρησιμοποιώντας λιγότερους από 280 χαρακτήρες. Τα tweets του Musk περιλαμβάνουν από memes μέχρι συνομιλίες με παγκόσμιους ηγέτες ή οικονομικά αποτελέσματα των Tesla και SpaceX.

Ως επιχειρηματίας, να θυμάστε ότι όλα όσα δημοσιεύετε αντικατοπτρίζουν εσάς και την επιχείρησή σας. Όταν ο Musk δημοσιεύει memes, επιβεβαιώνει ότι είναι μέρος μιας τασης με την οποία συνδέονται πολλοί από τους πελάτες του. Όταν προσφέρει βοήθεια έκτακτης ανάγκης στην Ουκρανία, δείχνει το πως οι business στόχοι του προσφέρουν στην ανθρωπότητα. Όταν δημοσιεύει ενημερώσεις για την επιχείρησή του, δίνει σήμα στον κόσμο και στους υπαλλήλους του ότι είναι υπεύθυνος για ο,τι συμβαίνει.

Ό,τι φαίνεται τυχαίο, είναι μέρος της μεγαλύτερης media strategy. Σκεφτείτε την εικόνα και τα μηνύματα που θέλετε να μεταδώσετε και παίξτε ανάλογα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 − one =