αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ βασικός λόγος για τον οποίο οι startup ιδέες «πεθαίνουν» (και τι πρέπει να κάνεις εσύ)

Ο βασικός λόγος για τον οποίο οι startup ιδέες «πεθαίνουν» (και τι πρέπει να κάνεις εσύ)

Ας ξεκινήσουμε μια μια αλήθεια: Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος, αν μια ιδέα αξίζει να την ακολουθήσεις μέχρι τέλους και να την αναπτύξεις. Δεν μπορείς να ξέρεις με σιγουριά, ποιο προϊόν ή υπηρεσία θα φτάσει στην επιτυχία. Αν το ήξερες αυτό, όλα… θα ήταν πολύ πιο εύκολα.

Ναι, μπορείς να κάνεις κάποιες κινήσεις για αν αυξήσεις τις πιθανότητες επιτυχίας. Μπορείς να κάνεις μια έρευνα αγοράς. ‘Η να ρωτήσεις τους εν δυνάμει πελάτες σου, τι ακριβώς προϊόν θα ήθελαν. Ακόμα καλύτερα, τι προϊόν θα ήθελαν στο μέλλον. Πάντα όμως να έχεις στο μυαλό σου, ότι ακόμα και μεγάλες εταιρίες, με τεράστιους προϋπολογισμούς, έχουν βγάλει projects στην αγορά, που απέτυχαν πολύ σύντομα.

Ο Patrick Mullane, σε άρθρο του στο αμερικανικό Fortune, δίνει τη δική του λύση. Ο ίδιος είναι executive director του HBX- πρόκειται για το digital education initiative του Χάρβαρντ.

«Αντί να σκεφτείτε μια ιδέα που αξίζει να ακολουθήσετε, σκεφτείτε ένα πείραμα που αξίζει να κάνετε», σημειώνει ο ίδιος.

Όπως λέει, μπορεί οι διαφορές μεταξύ αυτών των δύο να μοιάζουν πολύ μικρές, όμως κάνουν τη διαφορά. Πολλοί ακολουθούν τον πρώτο δρόμο και για αυτό πολλές startup ιδέες «πεθαίνουν». Αντίθετα, με τον δεύτερο τρόπο, ενισχύεις μια νοοτροπία γρήγορων πρωτοτύπων, γρήγορης εισόδου στην αγορά, έντονης συλλογής δεδομένων και γρήγορης ανάλυσης.

Δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζεις μια ιδέα σου σαν το παιδί που δεν μπορείς να εγκαταλείψεις. Από την άλλη, το πείραμα μοιάζει πιο πολύ με δοκιμή. Και στα πειράματα, στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αποτυχία. Δοκιμάζεις ένα μονοπάτι και βλέπεις που μπορεί να σε βγάλει. Αν μπορεί. Αλλιώς το αφήνεις και πας κάπου αλλού. Σύμφωνα με τον Patrick Mullane κάπου εκεί βρίσκεται η επιτυχία. Έχεις την ιδέα, δοκιμάζεις, πετυχαίνεις ή αποτυγχάνεις, πας παρακάτω.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − 16 =