αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι leaders με συναισθηματική νοημοσύνη χρησιμοποιούν αυτούς τους 9 κανόνες για να κερδίζουν τις διαμάχες

Οι leaders με συναισθηματική νοημοσύνη χρησιμοποιούν αυτούς τους 9 κανόνες για να κερδίζουν τις διαμάχες

Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι ένα από να κοινά χαρακτηριστικά που έχουν πολλοί σπουδαίοι leaders εκεί έξω. Η συναισθηματική νοημοσύνη συχνά οδηγεί τους ανθρώπους να συμπεριφέρονται πιο όμορφα στους άλλους και να αναπτύσσουν ενσυναίσθηση για αυτούς.

Και μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία, οι leaders καταφέρνουν να κερδίζουν τις διαμάχες που προκύπτουν στη διαδρομή τους. Αυτό συχνά δεν σημαίνει να πείσεις την άλλη πλευρά ότι έχεις δίκιο και ότι ο άλλος έχει άδικο. Αλλά είναι σημαντικό να γίνει ένας ουσιαστικό διάλογος, και να υπάρξει μια αλληλοεκτίμηση, ανεξάρτητα από το τελικό αποτέλεσμα της διαμάχης.

Οι leaders στο business πεδίο χρησιμοποιούν την συναισθηματική νοημοσύνη τους για να παίρνουν το καλύτερο από κάθε διαμάχη ή διαφωνία. Όπως σημειώνει το αμερικανικό inc.com, εφαρμόζουν 9 συγκεκριμένους κανόνες. Δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι δεν τους μαθαίνουν, είναι σχεδόν σαν να είναι μυστικά που κρύβονται… σε κοινή θέα, προσφέροντας μεγάλα πλεονεκτήματα σε όσους τα χρησιμοποιούν.

Κανόνας #1: Πριν ξεκινήσετε τη διαμάχη, αποφασίστε πώς θέλετε να τελειώσει

Αυτός ο κανόνας είναι μακράν ο πιο σημαντικός. Εν ολίγοις, όταν πρόκειται για λογομαχίες, να ξέρετε τι θέλετε να βγάλετε από αυτές πριν ασχοληθείτε με αυτές. Λάβετε υπόψη: Μπορεί να έχετε ένα μακροπρόθεσμο επιθυμητό αποτέλεσμα (“Θέλω αυτός ο υπάλληλος να πετύχει, να βοηθήσει την επιχείρησή μου να αναπτυχθεί και να είναι ευτυχισμένος”), και μπορεί επίσης να έχετε ένα βραχυπρόθεσμο επιθυμητό αποτέλεσμα (“Θέλω να καταλάβω γιατί αυτός ο υπάλληλος δυσκολευόταν να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τον τελευταίο καιρό”). Αλλά όπως σε τόσα πολλά πράγματα στη ζωή, οι άνθρωποι συχνά αποτυγχάνουν παταγωδώς επειδή δεν έχουν αφιερώσει χρόνο για να σκεφτούν βαθιά πώς θα έμοιαζε η επιτυχία στην κάθε περίσταση.

Κανόνας #2: Σκεφτείτε πώς μπορείτε να το κάνετε να τελειώσει καλά για την άλλη πλευρά

Υπάρχουν τουλάχιστον δύο μέρη σε κάθε διαμάχη: Εσείς και η άλλη πλευρά. Η άλλη πλευρά θα πρέπει να εξασκήσει τον Κανόνα #1 εδώ, ακριβώς όπως εσείς. Μερικές φορές μάλλον δεν θα το κάνει. Αλλά ακόμα κι αν παραβιάσουν αυτόν τον βασικό κανόνα, μπορείτε να βοηθήσετε λίγο την κατάσταση. Σκεφτείτε πώς μπορείτε να αποκτήσετε αυτό που θέλετε, ενώ παράλληλα αφήστε και την άλλη πλευρά να πάρει τουλάχιστον μερικά από αυτά που θέλει επίσης. Τουλάχιστον, θα δουν ότι τους έχετε ακούσει και ότι κατάφεραν να πουν τη γνώμη τους

Κανόνας #3: Ελέγξτε τις συνθήκες

Υπάρχουν τρεις κύριες συνθήκες που θέλετε να ελέγξετε ή τουλάχιστον να γνωρίζετε: Ο χρόνος, ο τόπος και ο τρόπος της συζήτησής σας. Πότε μιλάς; Πώς τα λες; Ποιος ξεκινά την κλήση ή ποιος μεταβαίνει στην τοποθεσία του άλλου; Είναι όλο αυτό μέσω email ή κειμένου; Ακούνε άλλοι; Όλα αυτά είναι «διαπραγματεύσεις πριν από τη διαπραγμάτευση», ας πούμε. Εξέτασε τα ένα προς ένα.

Κανόνας #4: Ελέγξτε τα συναισθήματα

Ελέγξτε τα συναισθήματά σας φυσικά. Αυτό δεν σημαίνει να είσαι χωρίς συναισθήματα. Σημαίνει να έχετε επίγνωση του πώς νιώθετε και πώς αυτά τα συναισθήματα μπορεί να επηρεάσουν αυτά που λέτε και κάνετε — προς το καλύτερο ή προς το χειρότερο. Αλλά επίσης, προσέξτε τα συναισθήματα του άλλου ατόμου. Εδώ αξίζει επίσης να θυμάστε ότι ο στόχος σας δεν είναι πάντα να κάνετε το άλλο άτομο να αισθάνεται όσο πιο άνετα γίνεται. Να είστε αξιοπρεπείς, φυσικά, αλλά μερικές φορές το άγχος ή ο ενθουσιασμός στην άλλη πλευρά ενός τραπεζιού μπορεί να κάνει μια καλή λύση πιο πιθανή για εσάς.

Κανόνας #5: Μην παραλείπετε το small talk

Ίσως μαλώνετε με έναν πωλητή που δεν έχει ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Ίσως έχετε μια δύσκολη συζήτηση με έναν υπάλληλο που δεν πιστεύετε ότι θα σας ταιριάζει πολύ, μακροπρόθεσμα. Αυτές οι συζητήσεις μπορεί να είναι γεμάτες ενέργεια, οπότε το να ξεκινήσετε με κάτι απλό όπως: «Ξέρω ότι τα πράγματα ήταν δύσκολα, αλλά εκτιμώ που αφιερώσατε χρόνο για να συζητήσετε τα δεδομένα και ελπίζω να καταφέρουμε να καταλήξουμε κάπου», μπορεί να βελτιώσει το κλίμα. Σημαντική προειδοποίηση: Μην ανοίγετε τη συζήτηση με μια ερώτηση, ακόμη και με κάτι τόσο φαινομενικά αβλαβές όπως το “Πώς είναι τα πράγματα;”. Χρησιμοποιήστε δηλώσεις όπως η παραπάνω. ‘H κάποιο άλλο χαλαρό σχόλιο που θα κάνει πιο θερμό το κλίμα.

Κανόνας #6: Προσαρμοστείτε σε πραγματικό χρόνο

Το σημαντικό εδώ είναι να έχουμε κατά νου ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ προσαρμογής και αντίδρασης. Ας χρησιμοποιήσουμε ένα παράδειγμα. Φανταστείτε ότι ο απώτερος στόχος σας είναι να βοηθήσετε έναν εργαζόμενο να γίνει πιο αποτελεσματικός στην εργασία του, και σκέφτεστε ότι η δυσκολία του πιθανότατα οφείλεται στο ότι δεν έχει αρκετή ευελιξία. Αλλά κατά τη διάρκεια της συνομιλίας, ο υπάλληλος σας λέει ότι το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι δεν λαμβάνει αρκετά σαφή κατεύθυνση ή feedback. Θα μπορούσατε να αντιδράσετε σε αυτό συναισθηματικά: “Είμαι πολύ καλό αφεντικό και δίνω πολύ σαφείς οδηγίες και feedback!”. Ή θα μπορούσατε να προσαρμόσετε την απάντησή σας, με λιγότερο συναισθηματικό τρόπο: “Ο.Κ. Ίσως θα βοηθούσε αν ρυθμίζαμε εβδομαδιαία check-in όπως αυτό για να βεβαιωθούμε ότι γνωρίζετε ότι χρειάζεται”.

Κανόνας #7: Ακούστε — και να δείχνετε ότι ακούτε

Η ακρόαση είναι πιο δύσκολη από ό,τι αρέσει στους ανθρώπους να την πιστεύουν. Δεν είναι απλώς το να είσαι ήσυχος ή να μπορείς να βοηθήσεις σε αυτό που κάποιος είπε. Είναι πραγματικά μια μορφή επικοινωνίας. Η αντίληψη είναι σημαντική. Ακόμα κι αν είστε επαγγελματίας στο multitasking, σκεφτείτε πώς φαίνεται π.χ. αν τσεκάρετε το τηλέφωνό σας πέντε φορές κατά τη διάρκεια της συζήτησης ή εάν ο asistant σας διακόψει δύο φορές για να σας κάνει ερωτήσεις. Από την άλλη, μπορεί επίσης να υπάρχουν στιγμές που θέλετε να δείξετε ξεκάθαρα ότι η διαμάχη για την οποία διαφωνείτε πραγματικά δεν είναι τόσο σημαντική για εσάς. Εάν ο μόνος χρόνος που θα διαθέσετε για μια συζήτηση είναι 15 λεπτά μέσω κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια μιας στάσης σε ένα θορυβώδες αεροδρόμιο, αυτό στέλνει ένα μήνυμα. Απλώς βεβαιωθείτε ότι στέλνετε αυτό το μήνυμα σκόπιμα.

Κανόνας #8: Εάν διακόψετε, κάντε το στρατηγικά

Ναι, πρέπει να ακούσεις τον άλλο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήσεις μία συζήτηση να… εκτροχιαστεί χρονικά. Κάποια στιγμή ίσως πρέπει να την σταματήσεις. Είτε γιατί έλαβες όλες τις πληροφορίες που ήθελες, είτε γιατί έχεις μία άλλη δουλειά στο πρόγραμμα σου. Κάντο με σωστό και ευγενικό τρόπο. Πες στην άλλη πλευρά ότι άκουσες τα επιχειρήματα της, και κλείσε την συνάντηση με κάτι του στιλ «Και οι δύο θέλουμε μια λύση, οπότε ας στραφούμε προς λύσεις». Και αν θες παρέθεσε μερικές από τις επόμενες ενέργειες.

Κανόνας #9: Προσπάθησε να καταλάβεις

Η κατανόηση θα είναι το κλειδί για την καθοδήγηση των πραγμάτων προς εκεί που είναι οι πιθανοί οι τελικοί σας στόχοι. Μιλώντας για τακτική: Κάντε ερωτήσεις ανοιχτού τύπου και επαναλάβετε στο άλλο άτομο μερικά από αυτά που λέει. Θέλετε να μάθετε από πού προέρχεται, ώστε να μπορείτε να διατυπώσετε καλύτερα τα δικά σας points και να βελτιώσετε τις πιθανότητες να φτάσετε πιο κοντά στους στόχους σας. Αν δεν ξέρεις ποιες είναι οι προτεραιότητες του άλλου, είναι δύσκολο να τον πείσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θέλεις να χτίσεις το personal brand σου; Εδώ είναι το πρώτο (απρόσμενο) βήμα που πρέπει να κάνεις

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − 15 =