αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι 4 κλασικοί τύποι των ενοχλητικών εργαζομένων που θα συναντήσεις σε μία εταιρία (και πως να τους διαχειριστείς)

Οι 4 κλασικοί τύποι των ενοχλητικών εργαζομένων που θα συναντήσεις σε μία εταιρία (και πως να τους διαχειριστείς)

Οι ομάδες κάνουν τη διαφορά, λέει μία σοφή φράση. Και όντως, η συνεργασία με άλλους ανθρώπους μπορεί να οδηγήσει σε σπουδαία αποτελέσματα.

Αλλά δεν είναι… όλα ρόδινα, μέσα σε τέτοιες συνεργασίες. Το inc.com παραθέτει την άλλη πλευρά. Απαριθμώντας τους 4 τύπους ενοχλητικών εργαζομένων που θα συναντήσεις μέσα σε μία εταιρία. Και πως να τους διαχειριστείς.

1# Αυτοί που κάνουν πάντα την λιγότερη δουλειά

Τους ονομάζει «free riders». Πρόκειται για άτομα που κάνουν τη λιγότερη δυνατή δουλειά. Τέτοιοι τύποι ελπίζουν να λάβουν έναν καλό «βαθμό» εκμεταλλευόμενοι τα ευσυνείδητα μέλη της ομάδας που αναλαμβάνουν τα καθήκοντα που αφήνουν εκείνοι ανεκπλήρωτα. Τα ευσυνείδητα μέλη της ομάδας αναμφίβολα θα ενοχλούνται όλο και περισσότερο με τους free riders — οι οποίοι μεταβιβάζουν το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς τους σε πρακτικάριους ή χωρίζουν μικροσκοπικά κομμάτια και ζητούν από τους συναδέλφους τους να τους βοηθήσουν αυτή τη μία φορά, σύμφωνα με τη Wall Street Journal. Τι μπορείς να κάνεις: Αντί να τους επιπλήξεις δημόσια, αυτό που είναι χρήσιμο να κάνεις αρχικά, είναι να τους επαινέσεις για ένα από τα δυνατά σημεία που φέρνουν στην ομάδα — πριν αναφέρεις δημόσια μια συγκεκριμένη συμπεριφορά — π.χ. “Έμαθα ότι η Λίζα η πρακτικάριος έκανε τις εβδομαδιαίες αναφορές σου». Αντί να χαρακτηρίσετε τη δουλειά τους αντιεπαγγελματική ή να ξεκινήσετε μια δημόσια αντιπαράθεση, αυτή η προσέγγιση μπορεί να σας βοηθήσει να ωθήσετε τον free rider να κάνει περισσότερα για να βοηθήσει την ομάδα.

2# Micromanagers

Ένας άλλος τύπος ενοχλητικού ατόμου είναι ο μικροδιαχειριστής — κάποιος που φοβάται τόσο πολύ ότι δεν θα κάνεις τη δουλειά σου, και καταλήγει να σε ελέγχει για τα πάντα. Μπορείτε να πείτε στον μικροδιαχειριστή ότι το να ζητά ενημέρωση κάθε… 20 λεπτά δεν λειτουργεί. Στη συνέχεια, μπορείτε να κάνετε μία συμφωνία για ένα σχέδιο δράσης “το ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμά μας για να ολοκληρώσουμε τα έργα”. Με απλά λόγια κάνε ένα πιο μακροχρόνιο πλάνο με τέτοια άτομα, για να μην σε ενοχλούν κάθε 5 λεπτά.

3# Αυτός που μιλά πολύ και θέλει να τραβά τα φώτα πάνω του

Όλοι έχουμε συνεργαστεί με ένα τέτοιο άτομο. Είναι ο τύπος που μιλάει πολύ μέσα στα meetings. Στα ομαδικά chats. Παντού. Θέλει να τραβά πάνω του τα βλέμματα περισσότερο από τον μέσο εργαζόμενο. Αντί να περιμένετε σιωπηλά να τελειώσει, μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε για να βοηθήσει άλλους που έχουν καλές ιδέες αλλά είναι λιγότερο άνετοι να τις εκφράσουν. Αν κοιτάξει γύρω του, σίγουρα θα δει καλή δουλειά και από άλλους συναδέλφους. Και μπορεί να φέρει αυτές τις ιδέες ή την δουλειά, στο τραπέζι των συζητήσεων. Έτσι μπορούν να βγουν και άλλες ιδέες στην επιφάνεια, και να φανούν άτομα που είναι πιο ήσυχα εντός της εταιρίας.

4# Αυτός που επιδιώκει την εύνοια του αφεντικού

Αν πάτε στο αφεντικό σας με τα παράπονά σας για αυτόν τον συνάδελφο, μάλλον θα χάσετε. Είναι χρήσιμο να βρεις συμμάχους και μάλιστα έξω από την στενή ομάδα σου. Συλλέξτε από τέτοιους συμμάχους αντικειμενικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι αυτός ο εργαζόμενος έχει εκδηλώσει την ίδια καταχρηστική συμπεριφορά έξω από την «τοπική» σας ομάδα. Όσο λιγότερες κοινωνικές συνδέσεις έχετε με αυτούς τους συμμάχους, τόσο μεγαλύτερη είναι η ‘κόκκινη σημαία’ και τόσο πιο πιθανό θα είναι το αφεντικό σας να επέμβει για να κάνει τις επισημάνσεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − 11 =